Update articol:

TeraPlast Group: Dublare a cifrei de afaceri în primele nouă luni din 2018

Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Group a înregistrat, în primele nouă luni din 2018, o cifră de afaceri consolidată de 590,5 milioane de lei, în creștere cu 100% față de vânzările din același interval al anului trecut. Totodată, în aceeași perioadă de referință, EBITDA consolidată a grupului a crescut cu 60%, de la 32,9 milioane de lei la 52,8 milioane de lei.

Compania precizează într-un comunicat: “Fiecare linie de business și-a continuat creșterea organică, rezultat al strategiei urmate de Grup, care s-a axat pe dezvoltarea rețelei de distribuție, creșterea prezenței pe piețele europene, precum și pe dezvoltarea de noi produse și a portofoliului de clienți pentru acestea. În plus, rata EBITDA a ajuns la 9% față de 8,4% în primele 6 luni”.

Divizia Steel, formată din TeraSteel Serbia, TeraSteel România și Depaco, a generat o creștere în primele nouă luni din 2018, cifra de afaceri depășind 350 milioane de lei, mai mult decât triplul valorii din perioada de referință a anului trecut. Totodată, EBITDA diviziei a depășit dublul valorii din perioada ianuarie-septembrie 2017, ajungând la 31,7 milioane de lei (+120%).
“Prin prisma investițiilor constante, a diversificării portofoliului de produse și a vânzărilor pe piețe externe – care în prezent se află la 40% din totalul producției –, trendul ascendent în care s-a înscris Divizia Steel va continua și în perioada următoare”, mai precizează compania.

La doar 1 an de la inaugurare, TeraSteel Serbia a înregistrat un volum de vânzări de peste 1 milion de metri pătrați de panouri termoizolante cu spumă poliuretanică și peste 100.000 metri liniari de tablă cutată autoportantă, în valoare totală de peste 13 milioane de euro. Investițiile totale în această unitate de producție sunt de peste 6 milioane de euro, ultima investiție a companiei fiind noul modul de fabricație a
panourilor termoizolante cu vată minerală, a cărei producție planificată este de 300.000 de metri pătrați în 2019.
În același timp, TeraSteel România și TeraSteel Serbia, au înregistrat performanțe deosebite, în primele nouă luni din 2018 producând și livrând peste două milioane de metri pătrați de panouri termoizolante.

Divizia de Mase Plastice, care înglobează producția sistemelor de instalații din PVC, polietilenă și polipropilenă, a tâmplăriei termoizolante și a granulelor din PVC, a înregistrat în primele nouă luni din 2018 vânzări de 240,5 milioane de lei și o valoare a indicatorului EBITDA de 21 milioane de lei, în creștere cu 33%, respectiv 14%, comparativ cu același interval din 2017.

În luna iulie 2018, TeraPlast SA a lansat campania Apă curată înseamnă viață, prin care își propune să aducă în prim plan importanța folosirii unor țevi de calitate în transportul apei, precum și impactul pe care un sistem vechi și deteriorat îl poate avea asupra sănătății. Țeava Politub PE-100RC este o soluție prietenoasă
cu mediul înconjurător, iar economiile realizate prin utilizarea acestui sistem comparativ cu alte soluții similare pot ajunge până la 15%. Vânzările estimate pentru acest sistem sunt de 6 milioane de metri liniari în 2018 (+50% față de 2017).
În plus, linia de business instalații a TeraPlast este furnizor în proiecte de infrastructură finanțate prin POIM, PNDR și Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală si fonduri bugetare. Secția de reciclare, rezultat al unei investiții de 3,8 milioane de euro, poziționează TeraPlast în top 10 reciclatori de PVC rigid la nivel european și pe locul 1 pe plan național, cu o capacitate anuală de procesare
de 12.000 tone. În luna septembrie 2018, secția de reciclare a funcționat la capacitate maximă, procesând peste 900 de tone de PVC rigid.

TeraPlast Group își propune să continue dezvoltarea prin investiții, în luna septembrie depunând trei proiecte, în valoare de 15 milioane de euro, prin Schema de ajutor de stat pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie. Investițiile vizează achiziția de utilaje și echipamente pentru creșterea capacității
de producție pentru produsele existene, diversificarea portofoliului și înființarea de noi unități de producție în cadrul a trei companii din Grup – TeraPlast, Depaco și TeraGlass. În contextul aprobării, proiectele vor crea 159 de noi locuri de muncă.

Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șase linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Fereste & Uși și Țiglă Metalică (prin brandul Wetterbest). Grupul TeraPlast a deschis în octombrie 2017 TeraSteel Serbia, prima fabrică aflată integral în proprietatea unei firme românești, inaugurată după 1990. Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP.

BVBStiri BVB

COMPA S. A. (CMP) (26/10/2020)

Solicitare completare ordine de zi AGAE12-13.11.2020

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (26/10/2020)

Documente suport AGOA & AGEA din 26.11.2020

TERAPLAST SA (TRP) (26/10/2020)

Raport trimestrul 3 2020

SIF MOLDOVA S.A. (SIF2) (26/10/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 19 - 23.10.2020

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (26/10/2020)

Structura actionariat la data de 16 octombrie 2020