Update articol:

Uniqa Asigurări va contesta decizia Consiliului Concurenţei prin care compania este amendată cu 2, 9 milioane de euro

Uniqa Asigurări va contesta decizia Consiliului Concurenţei, prin care compania este sancţionată cu 2,9 milioane de euro, considerând nefondate acuzaţiile, a anunţat, marţi, compania de asigurări.

„Uniqa Asigurări a luat la cunoştinţă informaţiile cuprinse în raportul transmis de către Consiliul Concurenţei, ca rezultat al investigaţiei privind creşterea preţurilor RCA în perioada 2012 – 2016, precum şi despre decizia autorităţii, prin care compania noastră este sancţionată cu 2,9 milioane euro. Subliniem faptul că prin activităţile întreprinse, compania a acţionat numai în conformitate cu condiţiile legii precum şi în conformitate cu interesele clienţilor săi, iar Uniqa Asigurări va contesta decizia, considerând acuzaţiile ca fiind nefondate”, se precizează în comunicatul, citat de Agerpres.

Consiliul Concurenţei a sancţionat cu 53 milioane de euro UNSAR şi nouă societăţi de asigurare

 

Compania îşi asigură clienţii că, în perioada 2012 – 2016, politica sa de tarifare RCA a fost bazată exclusiv pe strategia independentă de afaceri a companiei, pe studii actuariale complexe, date istorice legate de daunalitatea pe segmente de risc şi expertiză tehnică specifică. În această perioadă, pe segmentul de RCA, Uniqa Asigurări a susţinut constant pierderi însemnate, uneori aproape de dublul mediei pieţei.

Potrivit sursei citate, în majoritatea anilor din perioada respectivă, daunele plătite pe acest segment au depăşit încasările din RCA, Uniqa Asigurări primind în mod constant infuzii de capital din partea acţionariatului său pentru a acoperi aceste pierderi.

„Drept urmare, începând cu anul 2014, Uniqa Asigurări a traversat o perioadă de schimbări majore în ceea ce priveşte strategia de vânzare, produse şi servicii care a vizat balansarea portofoliului şi limitarea pierderilor. Uniqa Asigurări a adoptat o politică prudentă în ceea ce priveşte expunerea pe segmentul RCA în contextul în care, în ultimii ani, acest segment s-a confruntat cu un aflux de daune şi a decis creşterea expunerii pe linii de business profitabile, valorificând potenţialul de creştere al claselor de asigurări non-motor şi asigurări de viaţă”, spun reprezentanţii societăţii de asigurări.

În ceea ce priveşte segmentul RCA, societatea s-a axat pe diferenţierea acestui produs în termeni de calitate, Uniqa Asigurări având unul dintre cele mai scurte termene de plată a daunelor şi cea mai mare rată de onorare a acestora în termenul legal, se precizează în documentul citat.

Cristian Roşu, ASF: Asigurătorii sancţionaţi de Consiliul Concurenţei au rate de solvabilitate peste valorile minime necesare

 

„De-a lungul celor aproximativ 10 ani de activitate pe piaţa din România, Uniqa Asigurări a investit constant în metode de optimizare a produselor şi serviciilor. De altfel, întreaga noastră activitate se desfăşoară conform legislaţiei în vigoare şi în spiritul transparenţei totale, promovând atât pe plan intern, cât şi extern onestitatea, moralitatea şi atitudinea deschisă şi proactivă. În acest sens, Uniqa Insurance Group şi Uniqa Asigurări au derulat proiecte interne de combatere a fraudelor şi de promovare a bunelor practici în rândul angajaţilor, fiind un partener de încredere al clienţilor săi”, a declarat Franz Weiler, CEO Uniqa Asigurări.