Update articol:
WeContent 2019

Valentin Pintilescu, LooLoo Kids: “Nu creați conținut, creați o comunitate. Construirea unei comunități este viitorul marketingului”

Sursa foto: wecontent.ro

Conferința de marketing WeContent a avut loc în București, în perioada 7-8 noiembrie 2019, la Grand Cinema & More din Băneasa Shopping City, și reunit peste 450 de marketeri, antreprenori de talie internațională, creatori de conținut, specialiști și pasionați ai domeniului. În cadrul evenimentului, au fost prezentate cele mai noi tendințe în content marketing. Printre speakeri s-au aflat: Valentin Pintilescu, Sonja Jefferson și Marcus Tober.

Valentin Pintilescu: “Nu creați conținut, creați o comunitate. Construirea unei comunități este viitorul marketingului”

Sursa foto: wecontent.ro

Valentin Pintilescu, manager de dezvoltare LooLoo Kids, a împărtășit participanților sfaturi despre cum să construiești o comunitate:

„Brandurile sunt cam triste și singure pe rețelele de socializare. YouTube este locul unde trebuie sa fi.

Până în 2021, peste 84% din consumul de internet se va concentra pe conținut video; creștere YouTube – 124% în grupul 45-65; 68 de persoane folosesc YouTube pentru a-i ajuta la luarea deciziilor de cumpărare. 90-9-1 regula: 1% va crea conținut; 9% vor răspunde; 90% vor consuma pasiv.

Avantajele unei comunități:

– reduce dependența de reclame și promoții pentru vânzări;

-creează adepți valoroși ai mărcii;

-idei excelente și mai bună înțelegere;

-upsell și cross-sell.

  • Oamenii merg pe YouTube pentru conținut, dar revin pentru sentimentul de comunitate și conexiune.
  • Citiți manualul YouTube. Nimeni nu citește manualul.
  • Fii consecvent în ceea ce privește stilul, structura și ritmul.
  • Întotdeauna pornit – trebuie să fii acolo. Nimeni nu este fan al transportului public în București: nimeni nu știe când va sosi, dacă va ajunge și cât de ocupat va fi.
  • Nu există o lungime video perfectă. Depinde ce faci.
  • Petreceți timp gândindu-vă la tonul și vocea brandului dvs. Nu țipa la clienți.
  • Alege muzică originală, nu este chiar atât de scump.
  • Utilizați „gamification”: ecusoane, recompense etc.
  • Împrumutați comunitățile de la alți creatori de conținut, lucrând cu ei.
  • Construirea unei comunități este viitorul marketingului”.

 

Sonja Jefferson: “Cu cât ajuți mai mult și cu cât vinzi mai puțin, cu atât vinzi mai mult”

Sursa foto: wecontent.ro

Sonja Jefferson, unul dintre cel mai apreciați experți în content marketing din UK, a vorbit despre cum să creezi conținut care să îi facă pe clienți să acționeze:

  • Vânzările sunt o muncă de conținut;
  • Schimbă atenția de la vânzare;
  • Nu vă gândiți la cum puteți vinde, ci la cum cumpără oamenii. Cunoaște-ți utilizatorii și proiectează-ți conținutul în funcție de nevoile lor;
  • Încrederea duce la relații care duc la vânzări. Orientarea de sine distruge încrederea;
  • Cercetarea clienților este esențială. Fiecare marketer ar trebui să discute cu cel puțin un client în fiecare săptămână.
  • Conținutul valoros este uman și are suflet. Scrieți din inima.
  • Încercați să acordați premii clienților.
  • Scopul tău este să creezi experiențe simple, intenționate, încântătoare.
  • Iubește-ți clienții și meseria ta.

 

Marcus Tober: Expertiză, autoritate, încredere

Sursa foto: wecontent.ro

Marcus Tober, fondator @Searchmetrics, cunoscut expert SEO, numit European Search Personality of the Year în 2016, le-a aratat participanților cum să scăpe de obiceiurile SEO vechi și să îmbrățișeze viitorul:

  • SEO tradițional bazat pe conținut și crearea de link-uri nu mai funcționează. Nu există o strategie SEO simplă.
  • SEO orientat către utilizator, bazat pe nevoile clienților.
  • Google caută conținut profesional, scris de experți.
  • Chiar contează cât de lung este conținutul? Nu. Depinde de industrie.
  • Efectuați un audit Google Lighthouse al site-ului dvs. Web.
  • Site web mai rapid -> conversii crescute.
  • Nu există nicio garanție că regulile nu se schimbă.

“Adevărata provocare a SEO-urilor este să nu repetați aceleași lucruri din nou și din nou ca în urmă cu 10 ani. Provocarea constă în a înțelege utilizatorul și cererea acestuia. Conținutul unic scris de experți, experiența excelentă a utilizatorului, site-urile web rapide și un model de afaceri prietenos sunt factorii care fac ca utilizatorul să fie mai fericit, iar Google integrează asta în algoritmul său. Deci, fiecare SEO trebuie să fie un mini-CEO, deoarece trebuie să ia decizii pe care, în mod normal, le iau directorii generali. Însă, totuși, există prea multe SEO-uri care rămân în comportamentul vechi pentru a schimba puțin conținutul sau pentru a încerca să optimizeze doar partea tehnică a unui site web. SEO-urile trebuie să crească și să se gândească holistic la produs și utilizator”, consideră Marcus Tober.

Evenimentul WeContent a fost Inspired by PIATRAONLINE, companie ce a gestionat activ o parte din eveniment. PIATRAONLINE este primul magazin online din România dedicat exclusiv pietrei naturale pentru amenajări interioare și exterioare. Compania ROCK STAR CONSTRUCT, sub care operează brandul, are o istorie de peste 10 ani pe piața românească și este în topul furnizorilor de piatră naturală din țară.

În ultimii ani, PIATRAONLINE a cunoscut o creștere spectaculoasă si prin prisma implicării în diverse evenimente de marketing, dar și prin emisiunea online, Inspiring Stories, care aduce nume importante din business-ul și antreprenoriatul local.

WeContent, conferința anului în content marketing, va avea loc în perioada 7-8 noiembrie în București