Update articol:

Veridio a lansat „Semaforul” Economic

Veridio a lansat „Semaforul” Economic, selectând 60 de tipuri de afaceri din România pentru care a identificat punctul de pornire la apariția crizei, selectând culoarea care reprezintă stadiul domeniului la debutul pandemiei în România (martie). Lista nu este exhaustivă și poate fi modificată, potrivit Veridio.

Analiza Veridio conține fișe de analiză pentru 8 domenii: HoReCa, comerț cu produse non alimentare, saloane de cosmetică și frizerii, stomatologie, comerț cu produse alimentare și de larg consum, complex comercial tip mall și spații de birouri, show-room-uri și service-uri auto, organizatori de evenimente.

Printre ele se regăsesc și primelor 5 domenii de activitate conform numărului de solicitări ale Certificatelor de Situații de Urgență (hoteluri, resturante și baruri, comerț cu produse non alimentare, saloane de cosmetică și frizerie, cabinete de stomatologie).

Nivelul de afectare a diferitelor domenii de afaceri a fost reprezentat cu următoarele culori:

Legenda Semafor Economic - Analiza Veridio APR 2020

 

Ipoteza de lucru în realizarea fișelor de analiza Veridio:

  • A considerat că începutul crizei este sfârșitul lunii martie 2020.
  • Perioada luată în calcul este anul 2020, segmentare pe următoarele trei trimestre, două scenarii – unul pesimist, altul optimist.
  • Principalul element este factorul timp, respectiv momentul în care se vor ridica restricțiile privind distanțarea socială.
  • Aceasta analiză nu este una exhaustivă ci reprezintă ceea ce se numeşte “expert opinion” pe baza informațiilor pe care le dețin în acest moment corespunzătoare fiecărui tip de afaceri analizate, confirmate cu firme care activează în domeniile analizate.
  • Rolul analizei este de a prezenta o imagine de ansamblu pentru fiecare domeniu selectat și să determine un prim pas în crearea unui plan de acțiune eficient. Acest prim pas este realizarea unei autoanalize a companiei urmată, de la caz la caz, de o analiză mai extinsă în vederea realizării unui plan de măsuri concrete pentru următoarele 6-9 luni.

Veridio spune că rolul analizei este de a prezenta o imagine de ansamblu pentru fiecare domeniu selectat și să determine un prim pas în crearea unui plan de acțiune eficient. Acest prim pas este realizarea unei autoanalize a companiei urmată, de la caz la caz, de o analiză mai extinsă în vederea realizării unui plan de măsuri concrete pentru următoarele 6-9 luni.

Cele 5 întrebări pentru realizarea autoanalizei sunt:

  1. Clientela dinaintea crizei se va regăsi și în clientela post criză? Vor apărea noi clienți în timp ce se vor pierde o parte dintre clienții tradiționali?
  2. Mai este justificată existența business-ului? Cum redefinesc misiunea companiei?
  3. Care sunt primele trei acțiuni de intreprins pe termen scurt pentru supraviețuire?
  4. Cum va fi revenirea ”de la boxe”? Care va fi structura afacerii la acel moment. Dar mediul concurențial direct?
  5. Cum o duc în acest moment partenerii mei (stakeholders: salariații, furnizorii, finanțatorii, managementul etc.)?

BVBStiri BVB

PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED (WINE) (28/09/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 21-25 Septembrie 2020

COMPA S. A. (CMP) (28/09/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii - 21-25.09.2020

PROMATERIS S.A. (PPL) (28/09/2020)

Disponibilitate raport semestrial consolidat 2020

OIL TERMINAL S.A. (OIL) (25/09/2020)

Raport curent conform art. 234, lit. i). al Regulamentului ASF nr. 5/2018