Schimbare fundamentală în relația angajat-angajator, cheia fiind comunicarea. Bunăstarea devine este una dintre cele mai importante nevoi. Un viitor cu noi standarde de salarizare. Hiperautomatizare, accelerarea investițiilor în tehnologie, operațiuni de oriunde, flexibilitate și autonomie, munca în regim hibrid. Bine ați venit în noua piață a muncii, potrivit unui comunicat de presă.
Pandemia a avut un efect atât imediat, cât și pe termen lung, în sensul apariției unor noi tendințe pe piața muncii și al accelerării unora existente, remarcă la unison vorbitorii participanți la cele două zile de HR Uncovered, primul și cel mai amplu eveniment de HR al acestei toamne.
Una din lecțiile pandemiei este aceea că am învățat că, pentru companie, este mai important cum ne facem treaba decât de unde o facem. O alta – starea fizică și psihică (wellbeing) a angajatului din toate punctele de vedere nu a fost niciodată mai importantă, sunt câteva dintre observațiile făcute de Di Maxfield-Twine, director de resurse umane al grupului Superbet în cadrul evenimentului amintit.
“La nivel de wellbeing, azi absolut toate companiile cu care eu am discutat au programe în zona aceasta. Ascultăm angajații la început, luăm niște măsuri și la final măsurăm rezultatele. Subiect foarte important acum este sănătatea mintală, apoi zona de kinetoterapie, zona de nutriție, cea de somnologie și zona de prevenție”, a confirmat Georgiana Andrei, Corporate Sales Director în cadrul operatorului de servicii medicale, Regina Maria, participantă și ea ca speaker la evenimentul HR Uncovered.
De altfel, mai toți vorbitorii au punctat faptul că, în contextul creat de pandemie, organizațiile au fost nevoite mai mult decât oricând să-și arate fața umană, să empatizeze cu angajații. Tudor Petecilă, HR Director în cadrul Teleperformance Romania, a ținut să remarce diferențele din relația angajat-angajator ante și post pandemie –“nu mai este vorba de salariu, ci de scop, nu este vorba de satisfacție, ci de dezvoltare, nu este vorba de șef, ci de mentor, nu este vorba de evaluarea anuală, ci de o conversație continuă, nu este vorba de slăbiciuni, ci de puncte forte, nu este vorba de job, ci despre viață.” Această viziune a stat la baza studiului ”Emoji and Sentiment Survey – Real time employee engagement” pe care l-au aplicat intern la nivelul companiei și care i-a ajutat să ia măsuri concrete la nivelul organizației în sensul creșterii engagementului.
Flexibilitate este cuvântul de ordine în abordarea pe care Di Maxfield-Twine de la Superbet o are în cazul echipei de peste 4.000 de oameni pe care o are cel mai mare operator de pariuri sportive din România. Cum s-a tradus concret – pe scurt, muncă în regim hibrid, concediu anual „deschis”, focus pe rezultate și relocarea echipei într-un spațiu de birouri modern conceput pentru a putea fi respectate cu ușurință noile măsuri sanitare.
“Am introdus mental health support pentru toți angajații și vă pot spune că aproape 20% din forța de muncă a Superbet a folosit aplicația bazată pe IA a celor de la Atlas. Dacă în octombrie anul trecut, au fost 188 de cazuri de asistență rezolvate cu succes, numărul lor a ajuns la aproape 500 în decembrie 2020”, a mai spus Maxfield-Twine în intervenția online pe care a avut-o în cadrul celei de-a doua zile a evenimentului HR Uncovered.
Recrutarea post pandemie a fost marcată de multă ezitare, a remarcat Paul Daniel, Group Head of Talent Acquisition. Tot el a subliniat însă că Superbet a rămas atent la ceea ce se numește în jargonul oamenilor de resurse umane “employee value proposition” (EVP) – un pachet unic de beneficii pe care angajații le primesc în schimbul competenței și experienței aduse în companie. În ultimii doi-trei ani, grupul a atras talente de top mai ales din zona de tech, high-tech și financiară, recrutând de la Google, Amazon, Mars, Olx etc, transformându-se practic într-o companie de high-technology în domeniul betting & gaming.
Legat de eficiența muncii la distanță și focusul pe rezultate, acestea pot rămâne satisficătoare dacă angajatul este complet responsabil în privința a ceea ce are de făcut – și totul ține de educație și de responsabilitatea fiecăruia, remarcă Maxfield-Twine. ”Suntem o companie care se bazează pe date. Am vrut să ne bazăm pe studiile noastre, să vedem opiniile angajaților noștri. 96% s-au simțit mai productivi de acasă. 78% s-au adaptat bine și foarte bine. 37% au spus că s-au conectat mai bine cu echipele lor. 97% vor să îmbine lucrul de acasă cu cel de la birou după ce se termină pandemia. Am luat decizia să adoptăm un mod de lucru hibrid în mod permanent, acomentat pe aceași linie, Cosmin Dodoc People & Organisation Director, All Business eMAG & Fashion Days.