Pandemia a accelerat digitalizarea pentru CEC Bank și a confirmat direcția strategică asumată cu doi ani în urmă, care a avut două componente – creșterea cotei de piață și investiții în tehnologie și digitalizare, a spus Mugur PODARU, Director al Direcției Operațiuni la Distanță de la CEC Bank la cea de-a treia ediție a Forumului România Digitală organizat de Financial Intelligence, marți, 15 iunie 2021.
Acesta a spus că, în 2020, creșterea a fost de peste 100% din punct de vedere al volumelor și numărului de clienți pe Internet Banking și Mobile Banking.
În România, potențialul de creștere este foarte ridicat dacă ne raportăm la alte state europene, unde 90% din populație folosește servicii de Internet Banking și Mobile Banking, a spus Mugur Podaru, indicând că ultimele date arată o rată de penetrare de circa 15%, care probabil s-a dublat între timp.
Mugur Podaru a spus: “La CEC Bank, odată cu pandemia, am făcut un salt de 3-5 ani în ce privește digitalizarea. Suntem printre primele bănci din România care a lansat un magazin virtual complet pentru persoanele fizice. Avem un pachet de cont curent, credite de nevoi personale și carduri de credit, overdraft, care pot fi accesate 100% online, cu zero drumuri la banca, chiar și de cei cu care n-avem relație contractuală.
Am fost printre primele bănci care au lansat Apple Pay/Google Pay. La fel în cazul plăților instant.
Am fost printre primele bănci care s-au integrat cu ghișeul.ro.
Recent am lansat Open Banking – access la conturile de la alte bănci și trimiterile de bani folosind numărul de telefon, fără cunoașterea IBAN-ului.”
Reprezentantul CEC Bank a mai spus: “Prin digitalizare, ne adaptăm la nevoile din piață. Consumatorii au nevoie de rapiditate și confort. Stim ca băncile nu sunt cele mai flexible și proactive, dar am văzut aplicații din zona fintech care au ajuns în 2-3 ani să concureze cu bănci de top. Prin urmare, trebuie să ne adaptăm ca să rămânem în piață.”
Mugur Podaru a mai precizat ca magazinul virtual este la concurență cu cele mai performante unități fizice și este de abia la început, are potențial de creștere.
El a spus ca viitorul este în zona Mobile: “Peste 90% din români au access la Internet pe mobil, fata de 60% – cei care folosesc un cont bancar. Noi vedem mobile-ul și digitalizarea și ca pe o oportunitate de a crește incluziunea financiară.”