- Musk a predat primele 30 de mașini de la uzina din Germania
- Noi comenzi de la fabrică vor fi livrate din aprilie
- 3.500 de muncitori în fabrică, numărul lor ajungând în final la 12.000
- Activiștii au blocat intrarea în fabrică, în semn de protest
Elon Musk a fost foarte vesel marţi, când a supravegheat predarea primelor mașini fabricate în Germania de la Tesla (TSLA.O) la uzina sa din Gruenheide, marcând începutul centrului european al producătorului auto american la doar doi ani după ce a fost anunțat pentru prima dată, scrie Reuters.
Muzică puternică a fost difuzată, în timp ce 30 de clienți şi familiile lor au văzut pentru prima dată noile lor vehicule strălucitoare venind printr-un tunel strălucitor, iluminat cu neon, marca Tesla. În tot acest timp, Elon Musk dansa și glumea cu fanii.
Elon is dancing again!! pic.twitter.com/IKcQCYhk6u
— Tesla_Adri (@tesla_adri) March 22, 2022
„Este o zi grozavă pentru fabrică”, a spus Musk, descriind-o ca „un alt pas în direcția unui viitor durabil”.
Musk a spus că Tesla va lansa probabil o versiune de testare a noului său software „Full Self-Driving” în Europa, posibil anul viitor, în funcție de aprobarea reglementărilor.
„Este destul de dificil să conduci autonom pe deplin în Europa”, le-a spus el lucrătorilor din fabrică marți, adăugând că trebuie depusă multă muncă pentru a face față situațiilor dificile de condus în Europa, unde drumurile variază foarte mult în funcție de țară.
Cerere mare
Tesla spune că fabrica din Berlin va produce până la 500.000 de vehicule anual. Publicația Auto Motor Und Sport din Germania a raportat că fabrica Tesla vizează o producție de 2.000 de vehicule în primele săptămâni de producție în serie.
Troy Teslike, un cercetător independent Tesla, a postat pe Twitter că firma speră apoi ca producția de vehicule să atingă 1.000 pe săptămână în cele șase săptămâni de la începerea producției comerciale și apoi 5.000 pe săptămână până la sfârșitul anului 2022.
Producătorul de vehicule electrice din SUA s-a străduit să țină pasul cu cererea și se pare că există întârzieri mari pentru modelele Y și anumite modele 3 în diferite părți ale lumii.
Săptămâna trecută, Tesla a fost nevoită să închidă temporar producția la fabrica sa din Shanghai din cauza reapariției cazurilor de Covid-19 în China. În ultimele trimestre, Tesla a exportat mașini din China către clienții din Europa.
Cererea de vehicule electrice rămâne foarte mare în Europa, iar acum Tesla se poate baza pe o anumită producție de pe continent, nu numai pentru a fi expediată din China.
Deschiderea fabricii în Germania a avut loc în aceeași zi în care autoritatea principală de reglementare a valorilor mobiliare din SUA – SEC a îndemnat un judecător federal să nu-l lase pe Musk să se retragă dintr-un acord care impune monitorizarea utilizării lui Twitter.
Acțiunile Tesla au ajuns marți la cel mai mare nivel din mai mult de două luni, crecând cu 7,9%.
Noii proprietari au primit configurația Model Y Performance, un vehicul care costă 63.990 de euro (70.500 USD) cu o autonomie de 514 km (320 mile), a spus Tesla, adăugând că noi comenzi de la fabrică ar putea fi livrate din aprilie. Tesla a spus că până acum au fost angajați aproximativ 3.500 dintre cei 12.000 de muncitori estimați ai fabricii.
La capacitate maximă, fabrica va produce 500.000 de mașini pe an, mai mult decât cele 450.000 de vehicule electrice cu baterie pe care rivalul german Volkswagen (VOWG_p.DE) le-a vândut la nivel global în 2021.
Se așteaptă ca Tesla să importe inițial baterii din China pentru modelul Y de fabricație germană înainte de a începe producția locală de baterii. Musk a declarat marți că producția de baterii va fi o „provocare” anul viitor și va fi „factorul limitativ” în următorii ani, deoarece Tesla urmărește să crească în mod agresiv producția de vehicule.