Anul 2025 a confirmat o orientare a românilor către circuite în destinații exotice, îndepărtate și produse turistice premium. Potrivit datelor touroperatorului J’Info Tours, aceste preferințe se vor menține și în 2026 și vor fi amplificate de noi comportamente de consum și tehnologii care schimbă modul de a călători.
Astfel, 4 tendințe majore vor influența decisiv piața turismului în 2026.
Cerere în creștere pentru croaziere
În 2025, cererea pentru croaziere a crescut cu aproximativ 25%, comparativ cu anul anterior. Segmentul early booking pentru plecările în croaziere în 2026 și 2027 confirmă continuarea trendului. Românii planifică acest tip de vacanțe din timp și aleg experiențe complexe, cu durată mai mare și destinații multiple (mai multe țări și orașe) într-o singură croazieră.
„Această evoluție indică maturizarea consumatorului de turism, care este dispus să aloce bugete mai mari pentru vacanțe percepute drept investiții în experiențe memorabile. Dacă în 2025 mulți turiști au ales pentru prima dată croaziere scurte, de 2–5 nopți, în 2026 se remarcă o orientare clară către itinerare mai lungi, de 7–10 nopți, pornind de un preț de 400 euro/persoană și un sistem all inclusive. Preferințele se mențin pentru rutele din Marea Mediterană, cu escale în Spania, Tunisia, Franța și Italia, în timp ce croazierele din Caraibe câștigă teren, incluzând destinații precum Bahamas, Barbados, Aruba, Jamaica sau Trinidad și Tobago. Alaska începe, la rândul său, să capteze atenția pasionaților de croaziere, pe fondul unei creșteri vizibile a interesului pentru rezervări pe termen lung, cu plecări programate în verile 2026 și 2027”, a declarat Carmen Pavel, fondator J’Info Tours.
Circuitele în destinații îndepărtate, în topul preferințelor 2026
Circuitele în destinații îndepărtate se consolidează ca principală opțiune de vacanță pentru 2026, după ce, în 2025, interesul pentru itinerare din Asia, Africa și America de Sud a crescut, în medie, cu peste 30% comparativ cu destinațiile europene clasice.
În 2025, turiștii români au făcut un pas clar spre destinații cu identitate puternică și experiențe autentice, China devenind cea mai solicitată, alegere impulsionată și de eliminarea vizei turistice.
Pentru 2026, se conturează însă o nouă tendință de diversificare a destinațiilor asiatice, cu un interes în creștere pentru țări ca Vietnam și Mongolia, dar și alte destinații care combină patrimoniul cultural, istoria și gastronomia locală, ca: Noua Zeelanda si Fiji, Costa Rica, Belize, Cambodgia și Myanmar. Alegerea acestor circuite este ghidată tot mai mult de criterii precum autenticitatea, natura nealterată și accesul la experiențe locale, în detrimentul turismului urban standardizat.
Africa, creștere accelerată a rezervărilor early-booking pe segmentul safari și natură
Finalul de 2025 readuce în rezervări o creștere semnificativă în privința ofertelor early booking pentru circuite de safari și în destinații cu peisaje spectaculoase, aproape selenare, în țări precum Namibia, Botswana, Zimbabwe și Zambia, Uganda, Rwanda și Madagascar.
Totodată, începe să se contureze o nouă direcție de explorare către nordul Africii, cu Algeria în prim-plan, o destinație încă rar frecventată de români, dar care își face tot mai mult loc în preferințele lor. Pentru plecările din 2026, cererile pentru Algeria și Tunisia au înregistrat o creștere de aproximativ 40%, semnalând deschiderea tot mai mare a turiștilor către locuri mai puțin convenționale, dar bogate în istorie antică și tradiții cu influențe europene și orientale.
Digitalizare și AI: investiții cu impact direct asupra vânzărilor
Comportamentul turiștilor români este din ce în ce mai influențat de tehnologie, iar cererea pentru vacanțe personalizate și eficiente a determinat J’Info Tours să ia decizia de a investi în următoarele luni între 150.000 și 200.000 de euro în implementarea soluțiilor de inteligență artificială pe platformele sale digitale.
Noile funcționalități vor permite recomandări personalizate de destinații, filtrarea rapidă a ofertelor în funcție de buget și stil de călătorie, simulări de costuri și optimizarea itinerariilor, precum și asistență virtuală 24/7. Această combinație între AI și expertiza agenților de turism va scurta semnificativ timpii de rezervare. Astfel, clientul va putea să-și construiască singur o vacanță ideală, în timp ce consultantul turistic finalizează și cristalizează alegerea, oferind sfaturi profesioniste și sprijin pentru decizia finală.
Se estimează că investițiile în digitalizare și AI vor genera o creștere a cifrei de afaceri a J’Info Tours de minimum 30% în 2026, pe fondul conversiilor mai rapide și al unei experiențe digitale mult îmbunătățite.
„Dacă 2025 a demonstrat că românii caută mai mult decât vacanțe, experiențe autentice, bine organizate și eficiente, pentru 2026 anticipăm o consolidare a segmentelor premium, o creștere a interesului pentru destinații îndepărtate și un rol tot mai important al tehnologiei în procesul decizional al turiștilor”, a concluzionat Carmen Pavel, fondator J’Info Tours.