Update articol:

Bogații s-au înmulțit și au devenit și mai bogați, în 2019, în ciuda încetinirii economice și tensiunilor geopolitice (Raport Capgemini)

*Indivizii super bogați – interesați de investiții durabile, examinează comisioane și doresc hiper-personalizare

Numărul de milionari și averea lor au crescut cu aproape 9% la nivel global în 2019, în ciuda unei încetiniri economice globale, a războaielor comerciale internaționale și a tensiunilor geopolitice, arată Raportul Capgemini asupra bogăției mondiale 2020 – World Wealth Report 2020. Averea celor mai bogați oameni ai lumii au ajuns la 73.960 miliarde dolari, în 2019.

America de Nord și Europa au preluat conducerea la creșterea averilor, cu creșteri de aproximativ 11% și respectiv 9%, depășind Asia-Pacific (cu 8%), pentru prima dată din 2012. Cu toate acestea, boom-ul anului trecut a fost acoperit de incertitudine, deoarece economiile globale se pregătesc pentru o scădere prognozată de 4,9% în 2020 conform Fondului Monetar Internațional. 

În America de Nord, o creștere de 11% atât a populației HNWI (high net woth individuals – cei mai bogați oameni ai lumii), cât și a averii lor (comparativ cu o scădere a bogăției de 1% în 2018) a însemnat că regiunea a reprezentat 39% din creșterea globală a populației HNWI și 37% din creșterea averii în 2019.

Performanța europeană a atins-o pe cea din Asia-Pacific și America Latină, populația HNWI și bogăția lor crescând cu aproape 9%. În ciuda performanțelor solide ale pieței din mai multe țări asiatice, inclusiv Hong Kong, China și Taiwan, APAC (Asia Pacific) s-a extins cu 8% în 2019, situându-se sub media globală de creștere a HNWI de 9%.

Conform rapoartelor World Federation of Exchanges, COVID-19 a șters mai mult de 18 trilioane de dolari de pe piețele globale în perioada februarie și martie 2020, înainte de o ușoară recuperare în aprilie.  Capgemini estimează o scădere între 6% și 8% în averea globală până la sfârșitul lunii aprilie 2020 (comparativ cu decembrie 2019). Prioritățile de investiții s-au schimbat și investițiile durabile care respectă prioritățile de mediu și sociale, câștigă o importanță semnificativă post-pandemică.

„În fața incertitudinii extraordinare de astăzi, managerii și firmele de administrate se găsesc în ape tulburi”, a spus Anirban Bose, CEO al serviciilor financiare Capgemini și membru al Consiliului Director al Grupului. „Această perioadă imprevizibilă poate oferi, de asemenea, oportunități firmelor de a reevalua și reinventa modelele de afaceri și de operare pentru a fi mai agile și mai rezistente. Analiza și automatizarea, precum și tehnologiile emergente precum inteligența artificială, pot permite firmelor să-și îmbunătățească veniturile prin experiențe mai bune ale clienților, reducând în același timp costurile prin simplificarea proceselor. ”

*Investițiile durabile și serviciile cu valoare adăugată câștigă teren

Investițiile durabile devin tot mai populare pentru bogați. În timp ce 27% din totalul HNWI și-au exprimat interesul pentru investiții sustenabile, 40% dintre ultra-HNWI erau dispuși să investească în astfel de produse.

HNWI intenționează să aloce 41% din portofoliul lor pentru produse sustenabile până la sfârșitul anului 2020 și 46% până la sfârșitul anului 2021. Firmele de administrare au recunoscut tendința și sunt pregătite să răspundă cererii, deoarece 80% oferă acum opțiuni sustenabile.

Principalele motive care determină interesul HNWI pentru investiții durabile sunt randamentele mai mari și riscurile mai mici – 39% se așteaptă să primească profituri mai mari de la produsele sustenabile, în timp ce 33% consideră acestea ca fiind sănătoase și mai puțin speculative. 

Hyper-personalizarea este necesară pentru a răspunde așteptărilor în evoluție

Potrivit Capgemini, HNWI devin din ce în ce mai critici cu privire la taxele administratorilor de active, 33% fiind inconfortabili cu ratele în 2019. Se așteaptă ca disconfortul să crească ca urmare a piețelor volatile. Potrivit raportului, mai mult de unul din cinci HNWI ar putea schimba administratorul în anul viitor, comisioanele mari fiind motivul principal pentru 42% din HNWI. HNWI au, de asemenea, o preferință pentru taxele legate de performanță și servicii față de cele pe active, indicând așteptări mai mari pentru taxele percepute.

Ofertele hiper-personalizate alimentate de inteligența artificială, analitice și alte tehnologii pot satisface evoluția așteptărilor HNWI în domenii, inclusiv: Profiluri de risc adaptate, Construirea portofoliului personalizat și sfaturi personalizate, Raportarea personalizată.

BVBStiri BVB