Update articol:

Corina Stoica, director Private Banking OTP Bank: Fondurile de tehnologie au adus randamente foarte frumoase (de peste 50% pe ultimul an) și cele de tip sustainable investing (peste 40% pe ultimul an)

  • “Pe măsură ce pandemia se va apropia de final, serviciile de private banking trebuie să treacă de la faza de criză, la normalitate”

  • “Investitorii noștri au rămas interesați de diversificarea economiilor în fonduri de investiții”

  • “Dacă ne uităm la rezultatele din ultimul an, de cele mai mari randamente au beneficiat investitorii în fondurile de acțiuni”

  • “Din oferta noastră de fonduri de investiții, fondurile de tehnologie au adus randamente foarte frumoase investitorilor (de peste 50% pe ultimul an) și cele de tip sustainable investing (peste 40% pe ultimul an)”

 

Clienții private banking ai OTP Bank dețin fie un profil de economisire-investiții (clienți cu resurse peste 50.000 EUR, care optează pentru variante de diversificare a portofoliului) sau un profil tranzacțional (clienți care încasează un venit lunar peste 2.000 EUR și care efectuează tranzacții cu regularitate și solicită și produse de creditare). Corina Stoica, director Private Banking, la OTP Bank România, ne-a oferit, într-un interviu, mai multe detalii despre acest serviciu.   

Care este profilul clientului de private banking al OTP Bank România?

Corina Stoica: Clientul de private banking deține un nivel de educație financiară mai ridicat, comparativ cu cel de mass-retail, fiind mult mai preocupat și conectat la lumea financiară.

De-a lungul istoriei și evoluției segmentului de private banking, vedem un real progres în profilul clientului, pe măsură ce piața financiar-bancară din România s-a dezvoltat și a devenit interconectată cu cea globală și gama de alternative investiționale s-a diversificat, iar calitatea serviciului oferit clienților din acest segment s-a îmbunătățit.

Clienții private banking ai OTP Bank dețin fie un profil de economisire-investiții (clienți cu resurse peste 50.000 EUR, care optează pentru variante de diversificare a portofoliului) sau un profil tranzacțional (clienți care încasează un venit lunar peste 2.000 EUR și care efectuează tranzacții cu regularitate și solicită și produse de creditare).

Care este limita inferioară de sumă pentru un client private banking?

Corina Stoica: Serviciile noastre se adresează clienților cu resurse deținute în produse de economisire-investiții, la OTP Bank, mai mari de 50.000 EUR: depozite, fonduri de investiții, conturi de economii și curente.

Care sunt avantajele serviciului de private banking al OTP Bank România, comparativ cu băncile competitoare?

Corina Stoica: Serviciul private banking OTP Bank include beneficii din categorii diverse, pentru a acoperi întreaga gamă de servicii cu valoare adăugată pentru clienți: soluții flexibile de economii și investiții, bonusuri de dobândă la depozite, carduri de debit și credit premium (Mastercard Gold și Platinum), precum și reduceri pentru diverse tranzacții și produse.

Universul soluțiilor de investiții include o mare varietate de fonduri mutuale, atât locale, cât și străine, de la politici de investiții conservatoare, până la politici mai riscante, cu investiții în acțiuni, acoperind diverse sectoare, regiuni, strategii și monede. Această gamă diversificată de fonduri de investiții, adaptate profilului fiecărui client, reprezintă un avantaj față de băncile competitoare.

Ce ne puteţi spune despre structura  portofoliului?  Oferiţi si acces la pieţele internaţionale de capital?

Corina Stoica: OTP Bank România colaborează cu diverse companii de administrare a activelor locale și străine, pentru a le oferi clienților o gamă largă de soluții financiare și a le satisface nevoile de siguranță și creștere a capitalului. Investitorii au posibilitatea de a accesa piețele românești și internaționale în condiții flexibile, prin fondurile de investiții administrate de partenerii noștri: OTP Asset Management Romania, NN Investment Partners Luxembourg, Franklin Templeton Investments Luxembourg și Eurobank Fund Management Company Luxembourg.

În acest moment, clienții nu pot accesa direct piețele internaționale de capital, dar ne gândim să le oferim și această variantă în viitor, printr-o colaborare cu OTP Bank Ungaria.

Ca structură a portofoliului de investiții, continuă să predomine fondurile de obligațiuni și monetare (cu risc mai scăzut), dar portofoliile clienților private banking sunt mai diversificate (deținerile în fonduri diversificate și de acțiuni sunt duble față de cele ale clienților standard în fonduri de acest tip). Acest lucru se datorează consilierilor dedicați şi eforturilor pe termen lung canalizate în promovarea unui comportament financiar sănătos în rândul clienților noștri.

Care este randamentul mediu obţinut de clienţii dvs de private banking?

Corina Stoica: Contextul creat de pandemia de COVID-19 a avut implicații puternice în zona de investiții. Astfel, începutul anului 2020 a fost unul plin de provocări. Însă chiar și în condiții de volatilitate crescută, investitorii noștri au rămas interesați de diversificarea economiilor în fonduri de investiții. Dacă ne uităm la rezultatele din ultimul an, de cele mai mari randamente au beneficiat investitorii în fondurile de acțiuni. Din oferta noastră de fonduri de investiții, fondurile de tehnologie au adus randamente foarte frumoase investitorilor (de peste 50% pe ultimul an) și cele de tip sustainable investing (peste 40% pe ultimul an). Investitorii care erau interesați să investească în condiții de risc mai controlat, dar care au vrut să obțină randamente potențiale mai ridicate, comparativ cu dobînzile la depozitele clasice, au ales fondurile monetare și de obligațiuni. Aceste fonduri de investiții au oferit investitorilor randamente între 3.50% (pentru investițiile în EUR și USD) și 4.50% (pentru investițiile în RON).

Cum au fost afectate serviciile de private banking de pandemia de coronavirus?

Corina Stoica: Preferințele clienților în materie de canale de vânzare și consiliere s-au direcționat rapid – din motive de sănătate și siguranță – către soluții la distanță, activate digital. Pandemia ne-a determinat să ajustam abordarea pentru a rămâne aproape de clienții noștri: am introdus mai multe fluxuri de lucru de la distanță, dar am intensificat în același timp comunicarea cu clienții private banking prin consilieri dedicați, utilizând telefonul și email-ul,  ca mijloace de comunicare alternative prezenței fizice, mai ales în perioada restricțiilor impuse în timpul pandemiei. Între timp, ne-am protejat și angajații, creând un mediu de lucru sigur.

În ultimul an, am dezvoltat mult zona de aplicații, pentru a permite un grad de digitalizare mai ridicat. Am introdus toată gama de produse de investiții în aplicația de Internet Banking, astfel încât un client să poată avea acces la toată paleta de fonduri de investiții, de acasă sau de la birou. Până la sfârșitul anului, avem în plan lansarea unei soluții video securizat, oferind astfel condiții de siguranță și de confidențialitate, ca și în cazul prezenței clientului în sucursalele băncii.

Digitalizarea serviciilor continuă să fie o prioritate, atât în ceea ce privește tranzacțiile uzuale, cât și cele legate de serviciile de investiții sau de consultanță financiară.

Cum vedeţi în viitor serviciile de private banking? Cum vor fi influenţate aceste servicii de accelerarea digitalizării, de economia verde etc? 

Corina Stoica: Pe măsură ce pandemia se va apropia de final, serviciile de private banking trebuie să treacă de la faza de criză, la normalitate. La fel ca în toate sectoarele de activitate, etapa inițială de încercare a fost cel mai mare obstacol pentru adoptarea digitală. Cu toate acestea, criza a impus majorității clienților să experimenteze cu canale digitale și cu siguranța unei activități digitale sporite și post-criză. Considerăm că viitorul serviciilor de private banking va presupune un model hibrid, care combină serviciile umane (relația de încredere cu un consilier dedicat), cu cele digitale.

Vă mulţumim pentru răspunsuri!

BVBStiri BVB

E-mini Dow Jones TURBO SHORT 0.01/38,000/ 37,000 (EBDOWTS16) (21/10/2021)

Tranzactionare valoare rascumparare in piata RVSP pe 21 si 22 Octombrie 2021

BRK Dow Turbo Short 35750 (BKDOWTSB9) (21/10/2021)

Tranzactionare valoare rascumparare in piata RVSP pe 21 si 22 Octombrie 2021

E-mini Dow Jones TURBO SHORT 0.01/38,000/ 37,000 (EBDOWTS16) (21/10/2021)

Suspendare tranzactionare - 10:06 - Notificare Erste Group Bank AG - atingere bariera

SIF MUNTENIA S.A. (SIF4) (21/10/2021)

Solicitare completare ordine de zi AGEA 15/16 noiembrie 2021

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (21/10/2021)

Raport curent cf. art. 234, litera i) din Reg. 5/2018