Există indicii și suspiciuni cu privire la practici incorecte în cadrul ASF, a declarat Daniel Apostol, purtătorul de cuvânt al ASF, care spune că președintele ASF Nicu Marcu a semnalat și solicitat organelor competente ale Parchetului analizarea activităților ASF astfel încât dacă și unde se constată încălcarea legii, cei vinovați să suporte consecințele legale firești.
Daniel Apostol, purtătorul de cuvânt al ASF, a spus: “Pot confirma că actuala conducere a ASF a demarat un amplu proces de evaluare a întregii activități a Autorității dar și a subiectelor care au adus atingere credibilității ASF de-a lungul timpului. Pot confirma și faptul că ceea ce a semnalat ziaristul de la Economica.net este adevărat.
De altfel presa a mai semnalat cu mai multe luni în urmă fel de fel de nereguli sau situații care presupun cel puțin conflicte de interese ale unor angajați ai Autorității. Astfel de sesizări nu au surprins actuala conducere a ASF.
Lumea trebuie să știe că, în privința multor dintre aceste subiecte, chiar Președintele Autorității Nicu Marcu a dispus încă de la începutul mandatului său o analiză riguroasă internă, și tot Președintele Nicu Marcu a semnalat și solicitat organelor competente ale Parchetului analizarea activităților ASF astfel încât dacă și unde se constată încălcarea legii, cei vinovați să suporte consecințele legale firești.
Menționez că Autoritatea traversează acum un proces amplu de restructurare și de îmbunătățire a activității ei. Hotărârea luată de Președinte este să se facă repede lumină cu privire la procedurile de lucru în reglementare, supraveghere și control în toate cele trei sectoare”.
Un nou serviciu va verifica documentele care ajung în atenția Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), după ce au fost descoperite greșeli incredibile și suspiciuni de fraudă în direcții, în special în sectorul de piață de capital, a scris economica.net, informația fiind confirmată de Daniel Apostol, purtătorul de cuvânt al ASF, pentru Financial Intelligence.
Scopul Serviciului este acela de a identifica și corecta eventualele erori, despre care publicația spune că au fost mai frecvente la sectorul piață de capital: “Direcțiile prezentau membrilor executivi ai Consiliului (vicepreședinte responsabil de sector, prim vicepreședinte sau președinte) câte patru seturi de documente în legătură cu anumite spețe. Trei dintre aceste seturi de documente erau semnate și asumate de către cei care au elaborat lucrarea și de către directorul de Direcție, în timp ce un al patrulea set trebuie semnat doar de către executivul din Consiliu. În mod normal, cele patru seturi trebuie să fie identice. Totuși, în mai multe situații s-a descoperit că în actele menite să fie semnate de ” executiv” apăreau formulări diferite față de celelalte trei seturi. În unele cazuri ar fi fost modificări discrete, iar în altele chiar schimbări de anvergură, pasaje întregi modificate. Efectul direct al unor astfel de erori (deocamdata nedemonstrate ca fiind intenționate) este un avantaj oferit firmelor vizate de lucrări”.