Update articol:

Hidroelectrica își caută consultant financiar, în vederea listării la bursă, pe repede înainte

*Numai șase zile pentru depunerea ofertelor

Hidroelectrica a solicitat, pe 7 august, oferte neangajante pentru servicii de consultanță financiară de tip ‘Equity Adviser’ în cadrul procesului de IPO, pe care le așteaptă până pe 13 august, după ce, recent, a lansat o selecție și pentru un consultant juridic internațional.

Hidroelectrica S.A. dorește să desemneze un consultant care să furnizeze consultanță cu privire la privatizarea sa, care va include o ofertă de vânzare de acțiuni prin majorare de capital social în cadrul unui proces de ofertă publică inițiala, potrivit anunțului de selecție.

Surse din piață spun că termenul de depunere a unei oferte atât de complexe este extrem de scurt.

Consultantul financiar ar trebui să “croiască” oferta – structura (debt/equity) capitalului Hidroelectrica, – structura investitiilor ce ar putea fi finantate cu fondurile obtinute in urma majorarii capitalului social-  politica de distribuire a dividendelor. De asemenea, acesta ar trebui să ajute la selecția unui consorțiu de listare.

Hidroelectrica a mai avut un contract cu intermediari pentru listare, însă acesta a expirat, în condițiile în care Guvernul a tot amânat IPO-ul. S-a vorbit chiar ca statul și Fondul Proprietatea (co-acționar în Hidroelectrica cu o cotă de 20%) să lanseze împreună oferta publică. Recent, însă, statul a fost unul dintre potențialii clienți cu care FP a discutat vânzarea pachetului său din producătorul de energie. Discuțiile au fost însă oprite de OUG 114, privind măsuri fiscale care vizau și domeniul energiei, adoptată în decembrie.

Potrivit anunțului, compania este în căutarea unui consultant specializat in piete de capital, care va oferi următoarele servicii de consultanță:

  1. Faza de Pre-IPO

Faza determinanta de pregatire a companiei pentru listare, la finalul careia va fi angajat sindicatul de intermediere.

In cadrul acestei faze consultantul va elabora/revizui /actualiza documentele relevante, necesare companiei, pentru a raspunde rigorilor legislative specifice unei companii listate.

Consultantul va participa la realizarea prezentarii companiei (equity story), inclusiv cu recomandari legate de activitatea si strategia Hidroelectrica.

Consultantul va avea misiunea de pregătire in faza pre-IPO a companiei, prin definirea principalelor obiective si redactarea:

  • Raportului de fezabilitate pentru procesul de IPO ce va include fara a se limita la urmatoarele:

–  structura (debt/equity) capitalului Hidroelectrica,

– structura investitiilor ce ar putea fi finantate cu fondurile obtinute in urma majorarii capitalului social

–  politica de distribuire a dividendelor,

  • Prezentarii preliminare (equity story) și a poziționarii emisiunii de actiuni si a procesului de IPO;

Consultantul va fi responsabil pentru realizarea unei analize independente a principalelor elemente ale procesului de IPO, inclusiv cu privire la:

  • Oferta recomandata (interna vs. internationala, instituțională vs. Retail)
  • Piata reglementata (de listare) recomandata, marimea si calendarul ofertei, avand in vedere mediul macroeconomic din Romania si impactul acestuia asupra cererii potentiale a investitorilor la momentul lansarii procesului.

Desemnarea sindicatului de intermediere și a altor consultanti:  

  • Consultantul va emite opinii cu privire la derularea in detaliu a procesului de selecție a bancilor intermediare și altor membri ai sindicatului, inclusiv va redacta documentul „solicitarii de oferte (RfP)”, va revizui ofertele primite și va intervieva potențialii membri ai sindicatului;
  • Revizuirea criteriilor de evaluare a potențialilor membri ai sindicatului, inclusiv ipotezele de lucru propuse, selecția grupurilor de companii similare și alte criterii de referință pentru evaluarea companiei și prezentarea rezultatelor evaluării, precum și includerea acestor elemente în procesul de selecție și determinare a rolurilor-cheie și urmărirea/evaluarea activitatii sindicatului de intermediere de-a lungul procesului de ofertă;
  • Consultanță cu privire la desemnarea sindicatului de intermediere, inclusiv la semnarea unei scrisori de angajament impreuna cu consultantul juridic și la confirmarea atributiilor sindicatului de intermediere;
  • Consultanță privind angajarea sindicatului de intermediere, inclusiv la semnarea contractului de intermediere impreuna cu consultantul juridic, precum si la semnarea structurii onorariilor (inclusiv mecanisme adecvate de stimulare) și eventual, a memorandumului de înțelegere între membrii sindicatului;
  • Consultanță cu privire la desemnarea altor consultant, daca este cazul.

2.Faza de Derulare a procesului de IPO

Consultantul Independent va raspunde dar fara a se limita, pentru:

  • Consultanță cu privire la implicarea analiștilor financiari, atât în cadrul sindicatului cat și independent de acesta;
  • Revizuirea rapoartelor de analiza financiara, inclusiv a raportului final de evaluare, realizate de catre sindicatul de banci;
  • Analiza si revizuirea calendarului și a procesului de oferta publica, daca este cazul;
  • Consultanță legat de alocarea responsabilităților între bancile intermediare cu privire la fluxurile de lucru, inclusiv due diligence, evaluarea companiei si a propunerii de investitie, transparenta financiară, aspecte financiare și alte aspect relevante;
  • Consultanță privind gestionarea ofertei de catre sindicatul de intermediere, inclusiv organizarea de conferinte telefonice și întâlniri de progres in cadrul procesului;

Documentaţia

  • Revizuirea și consultanță cu privire la termenii și condițiile ofertei recomandate de catre bancile intermediare;
  • Furnizarea de consultanță cu privire la pregătirea de către sindicatul de intermediere a ofertei publice, a prezentarii pentru analistii financiari, prezentarii pentru investitori, precum si altor materiale pentru roadshow, oferind o revizuire independentă a descrierii afacerii și elementelor de poziționare catre investitori;
  • Consultanță pentru revizuirea oricaror documente auxiliare care trebuie puse la dispoziția potențialilor investitori;
  • Gestionarea pregatirii managementului pentru sesiunile de prezentare catre analiști și investitori, precum și opinii cu privire la selecția si componenta echipei de prezentare;

Educația investitorilor (pre-marketing)

  • Furnizare de consultanță independentă cu privire la activitatea sindicatului de intermediere legata de identificarea și abordarea investitorilor precum și coordonarea/gestionarea eficientă a acestui proces;
  • Revizuirea și consultanță cu privire la planul de marketing catre investitori propus de catre bancile sindicatului de intermediere;
  • Asistarea companiei in obținerea și analizarea feedback-ului investitorilor de la sindicat și efectuarea sedintelor regulate de progres cu compania pentru feedback independent și evaluarea performanței sindicatului;
  • Asistarea companiei in implementarea strategiei pentru optimizarea performanței sindicatului și imbunatatirii mesajului de marketing;
  • Asistarea companiei in inițierea si revizuirea unei evidente distincte a procesului de subscriere, in paralel cu cea a sindicatului de banci, și apoi gestionarea impreuna cu acestea a unui clasament preliminar al investitorilor pentru alocarea de acțiuni din oferta înainte de începerea roadshow-ului;
  • Urmare activitatii de pre-marketing, pregatirea unei evaluari independente a apetitului de piață pentru acțiunile din ofertă si asistarea companiei la stabilirea intervalelor de preț și la stabilirea intervalului final de pret.

Roadshow și Bookbuilding

  • Revizuirea și consultanță cu privire la procesul de colectare a subscrierilor de catre bancile intermediare;
  • Revizuirea și consilierea cu privire la recomandarea intermediarilor legate de strategia de Roadshow, inclusiv locații;
  • Revizuirea selecției/distributiei intalnirilor ‘unu-la-unu’ dintre investitori si fiecare membru al sindicatului de intermediere;
  • Consultanta si recomandari cu privire la mesajele cheie catre investitori in timpul procesului de subscriere si a anunturilor publicitare;
  • Analiza și consultanta cu privire la performanța sindicatului în perioada de subscriere;
  • Analiza și opinii independente în timp real cu privire la progresele înregistrate în procesul de subscriere si acces al companiei la informațiile actualizate furnizate de intermediari;
  • Opinie cu privire la rapoartele analistilor financiari;

Preturi si alocare

  • Consultanță cu privire la stabilirea intervalului optim de pret în timpul Roadshow-ului;
  • Opinie cu privire la recomandarea de pret finala a sindicatului de intermediere;
  • Opinie cu privire la revizuirea recomandărilor de alocare ale intermediarilor si consultanta legata de ajustările corespunzătoare ale acestora.

Stabilizare și post-ofertă

  • Opinie cu privire la revizuirea strategiei de stabilizare și a recomandărilor intermediarilor;
  • Opinie cu privire la revizuirea performanței individuale a membrilor sindicatului de intermediere.
  • Revizuire/Consiliere a fluxurilor interne de lucru si a modalitatilor de raportare, in cadrul Companiei, pentru a dezvolta activitatea de IR dupa cele mai bune standarde in materie, ce vor fi folosite in calitate de companie listata“.

Data limita pentru transmiterea de propuneri este 13 august, iar data limită pentru consultare este 14 august.