Actualizare Reacția companiei: Euroins nu a condiționat și nu va condiționa niciodată plata de despăgubiri. În primul rând, procedurile sunt reglementate clar de Autoritatea de Supraveghere Financiară. În ultimele zile, singura modificare adusă de Euroins România în relația cu clienții ține de simplificarea procedurii prin care sunt deschise dosarele de daună. Mai precis, documentul prin care sunt solicitate despăgubiri a fost simplificat, procedura fiind transparentă, iar clienții aflând care sunt drepturile lor în relația cu compania de asigurare și cu service-urile auto. Respingem aceste acuzații nefondate și vă readucem aminte că începând cu Q4 2021, timpul necesar pentru plata despăgubirilor din partea Euroins a scăzut la mai puțin de 7 zile. Acest timp rapid de plată se datorează în special simplificării procedurilor interne și actelor pe care clienții sunt nevoiți să le completeze.
————
Euroins condiţionează plata despăgubirii, făcând abuz de poziţia dominantă pe piaţa RCA şi forţând astfel implementarea în procedurile de lucru a unui contract prin care limitează drepturile păgubiţilor, adică proprietarilor de autovehicule avariate din cauza unor terţi, susţin reprezentanţii Patronatului Operatorilor de Service Auto (POSA).
Conform sursei citate, Euroins intenţionează să introducă un format al Cererii de Despăgubire.
“De la începutul acestui an, service-urile din România se confruntă cu tot mai multe abuzuri din partea asigurărilor. Luând exemplul Euroins, încă doi asigurători au început să plătească doar parţial despăgubirile”, se menţionează în comunicat.
Potrivit Patronatului Operatorilor de Service Auto, multe dispute au apărut în ultima perioadă pentru stabilirea soluţiilor tehnice date în cazul reparaţiilor, asigurătorii încercând să impună unităţilor de reparaţii soluţii tehnice neconforme.
“De câteva zile este forfotă mare în relaţia cu Euroins. Această societate condiţionează plata despăgubirii, făcând abuz de poziţia dominantă pe piaţa RCA şi forţând astfel implementarea în procedurile de lucru a unui contract prin care limitează drepturile păgubiţilor, adică proprietarilor de autovehicule avariate din cauza unor terţi”, se menţionează în comunicat.
Astfel, prin semnarea cererii de despăgubire, păgubitul pierde dreptul de a-şi cesiona sumele ce urmează a fi acordate ca despăgubire, nu îi este acceptată recalcularea despăgubirii în situaţia în care aceasta nu acoperă repararea prejudiciului, îi sunt impuse termene de răspuns pentru oferta transmisă, i se impune să ia de bună calculaţia asigurătorului şi abuzurile continuă.
“Nici formatul şi nici conţinutul cererii de despăgubire nu sunt reglementate, păgubitul neavând nicio obligaţie în acest sens, retransmiterea cererii de despăgubire pe formatul nou va devansa plata”, a declarat Dan Barbu, preşedintele POSA.
Conform sursei citate, istoricul asigurătorului Euroins în relaţia cu unităţile reparatoare este unul deficitar.
“Chiar dacă instanţele judecătoreşti au dat câştig de cauză în peste 95% dintre dosarele în care Euroins a avut calitatea de pârât, această societate continuă să plătească doar parţial despăgubirile, ignorând jurisprudenţa în materie”, se mai spune în comunicat.