Update articol:

Purcari Wineries revine pe creștere a veniturilor, în trimestrul al treilea

Purcari Wineries Plc (“Grupul”) a anunțat astăzi rezultatele financiare pentru 9 luni 2020. Veniturile au înregistrat o creștere cu 5% în trimestrul 3, ajungând, pentru 9 luni ale 2020, la 138.3 milioane lei, vânzări similare cu 30 septembrie 2019. EBITDA pentru această perioada a atins 44.2 milioane RON, reprezentând o marjă de 32%, potrivit unui comunicat.

Profitul net s-a cifrat la 25,5 milioane lei, în primele nouă luni, fiind în scădere cu 13% față de același interval din 2019, acest rezultat incluzâd 3,1 milioane lei-  ajustare neoperativă pentru valoarea justă a activelor biologice. Profitul net normalizat a scăzut cu 4%, la 28,6 milioane lei.

În primele 3 trimestre ale 2020, performanța Gupului a fost susținută de creșteri puternice în România +26%, Polonia +18% și Ucraina +23%, toate având expunere semnificativă pe canalul de comerț modern. Moldova și China, care au fost disproporționat de puternic afectate de pandemie în prima jumătate a anului, au o tendință de revenire fermă, înregistrând cel mai bun trimestru de vânzări de la început de an, conform companiei.

Grupul s-a confruntat cu condiții climaterice nefavorabile, în special în lunile de vară, marcate de o secetă severă în Moldova. Drept urmare, recolta de struguri în ansamblu pe țară a fost cea mai modestă din ultimul deceniu. Cu toate acestea, Grupul are stocuri suficiente să susțină planurile de creștere din 2021, considerând recolta extrem de puternică din 2018, precum și stocuri mai mari decât cele planificate în 2020, influențate de impactul Covid asupra cererii în acest an.

Datoriile nete ale Grupului au scăzut cu 15% la 30 septembrie 2020 în comparație cu sfârșitul lui 2019, îmbunătățind și mai mult raportul Datoriei nete la EBITDA pentru ultimele 12 luni până la 1.3 ori. Bilanțul puternic plasează Purcari într-o poziție bună pentru ca Grupul să poată înfrunta eventuale deteriorări ale contextului macroeconomic, în special pe fondul unor noi posibile restricții drastice în arealul de activitate al Grupului, arată compania.

”Suntem încântați să revenim pe creștere în trimestrul trei și suntem bine pregătiți pentru sfârșitul de an, care sezonier este cea mai importantă perioadă pentru noi. Nu putem controla criza de sănătate ce afectează întreaga omenire, dar știm că afacerile puternice, cum e și cazul Grupului Purcari, își vor întări doar pozițiile de piață după aceste timpuri turbulente. Vom continua să investim și să pregătim terenul pentru revenirea iminentă a pieții” a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

România: Vânzările au accelerat în trimestrul 3 cu 27%, cumulând la 9 luni 2020 +26% față de aceeași perioadă a anului trecut. Brandurile Purcari și Crama Ceptura au atins în primele 9 luni 89% și 73% din vânzările din 2019, înainte de a lua în calcul trimestrul 4, care sezonier este cel mai puternic. Bardar a crescut la 9 luni cu 51% deși de la o bază de calcul mai mică.

  • Moldova: Fiind o piață cu cea mai mare expunere din Grup la segmentele HoReCa și Duty-Free, nivelul de cerere rămâne încă modest, dar cu o tendință fermă de îmbunătățire. Totuși trimestrul 3 reprezintă cel mai bun trimestru din 2020 cu o creștere trimestrială de 3.4 ori la Purcari, 3.2 ori la Bardar și de 1.4 ori la Bostavan. Estimăm o revenire lentă, considerând efectele negative continue ale pandemiei asupra canalelor de vânzări, cu excepția celui de comerț modern.
  • Polonia: Creștere susținută de îmbunătățirea mixului de produse. Consolidarea în continuare a poziției de lider a Grupului printre jucătorii de vin din Moldova. Creștere puternică pe segmentul premium: +84% an de an pentru brandul Purcari, deși de la o bază de calcul mai mică.
  • Asia: Tendință de revenire; trimestrul 3 este cel mai bun de la început de an, totuși încă mai mic cu 26% față de aceeași perioadă a anului trecut. Sunt semne clare de reversare a tendinței de scădere, dar incertitudinea persistă. Purtăm discuții active cu parteneri noi și existenți pentru recuperarea nivelului de vânzări.
  • Cehia și Slovacia: Recuperarea din trimestrul 2 a continuat și în trimestrul 3, fiind susținută de rezultatele bune ale campaniilor de trade cu principalii parteneri de distribuție.
  • Ucraina: Vânzări în creștere pentru Bostavan +19% și Purcari +28% anual, ultimul devenind din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor și al formatorilor de opinie locali.

BVBStiri BVB

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (25/11/2020)

Comunicat privind aprobarea de catre ANRE a Planului de Dezvoltare SNT 2020-2029

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (25/11/2020)

Convocarea AGOA din data de 6/7 ianuarie 2021

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (25/11/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTN, SDTS si EFSA

VES SA (VESY) (25/11/2020)

Neintrunire cvorum AGA O & E 25.11.2020