Update articol:

Stefania Mitrache, Kanal D: În primele doua luni ale anului în curs Kanal D s-a plasat pe primul loc în Prime Time (20:00-24:00), cu 8.8% Rating and 20,0% Share

Ștefania Mitrache, Director de Vânzări Kanal D -  TV și Digital, și Cristian Mihai, Director de Vanzari Kanal D -  TV si Radio Impuls

Kanal D a împlinit, la începutul acestei luni, 14 ani de existență pe piața media din România. Ștefania Mitrache, Director de Vânzări Kanal D –  TV și Digital, și Cristian Mihai, Director de Vanzari Kanal D –  TV si Radio Impuls, au avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări.

Kanal D a împlinit în luna martie 14 ani; cum vedeți evoluția stației în această perioadă, cât de atractiv a devenit Kanal D pentru clienții de publicitate în toți acești ani?

Stefania Mitrache: Au fost 14 ani foarte frumoși, plini de realizări, de provocări uriașe care ne-au antrenat în permanență să fim tot mai buni, creativi și să venim cu produse potrivite fiecarui context. Am avut alături de noi parteneri de încredere, clienții noștri, dar și telespecatorii, alături de care am construit o relație pe termen lung.
Brandul Kanal D este unul foarte puternic, având atașate organic valori precum optimismul, prietenia, încrederea, dorința de depășire a limitelor, empatia, camaraderia. Iar publicul stației rezonează puternic cu aceste valori transmise prin intermediul tuturor emisiunilor difuzate.

Kanal D a fost încă de la început o stație curajoasă în abordarea continutului, a mizat pe o strategie de diferențiere față de ce există pe piața media, ce ne-a conturat profilul de trendsetter cu serialele turcești, cu formate revoluționare precum „Bravo, ai stil!” sau „Survivor România”, emisiunea de reportaje „Asta-i România!” sau
abordarea inovatoare a Știrilor, în mai multe etape de-a lungul anilor. Cu un public eterogen, cu apetit pentru o diversitate de produse de televiziune pe care stația le oferă, Kanal D a devenit atractiv pentru clienții de publicitate, iar noi am încercat tot timpul să venim în intâmpinarea acestora cu abordări out of the box, pe lângă clasicele inserturi de calupuri publicitare în emisii. Am creat în emisii momente
speciale, prin integrarea brandurilor în produsele noastre de succes.

Pe măsură ce Kanal D și-a dezvoltat divizia online (kanald.ro, wowbiz.rokfetele.rostirilekanald.roradioimpuls.ro), și și-a extins
aria de activitate și prin intermediul undelor radio, odată cu intrarea Radio Impuls în portofoliul Dogan Media, în urmă cu doi ani, am folosit și aceste platforme în oferta către clienți, ceea ce a conturat un pachet media complet, flexibil,  adaptabil oricăror nevoi de vizibilitate din partea partenerilor noștri.

Cum a evoluat  Kanal D anul trecut, marcat de pandemia COVID 19?
(Cum au fost protejați angajații? Ați utilizat telemunca?)

Cristian Mihai: Cu siguranță perioada de după apariția pandemiei a fost una extrem de dificilă pentru foarte multe business-uri. Și noi a trebuit să ne adaptăm rapid și să găsim soluții inovatoare, astfel încât să funcționăm la parametri buni într-un climat marcat de incertitudini.
A contat foarte mult în reușita noastră strategia Kanal D de a oferi conținut fresh în toată această perioadă, dar și informație relevantă, obiectivă, prin intermediul programelor de știri.  Românii au putut urmări ediții proaspete ale unor emisiuni cu tradiție precum „Teo Show”, „Roata Norocului”, sau serialele care au făcut serile românilor mai plăcute, precum „Mă numesc Zuleyha”, „Prizoniera destinului”,
„Dragoste și secrete” sau „Hercai”. De asemenea, au avut parte de reality-uri fenomen cum sunt „Bravo, ai stil!” și „Survivor România” sau de un format nou și foarte riguros, precum „40 de întrebări cu Denise Rifai”, ce răspunde exigentelor unui public interesat de interviuri și talk-show. Oferta Kanal D a fost în toată această perioadă una foarte variată și, ce este interesant, declinată și pe proprietățile online și
radio, în social media, prin comunitățile create de fani în jurul acestor emisiuni,  ca un mix efervescent de entertainment de calitate și informație atât de necesară unui public divers și exigent.

Aceasta strategie a fost una câștigătoare, și s-a reflectat în audiențele postului care se află adesea pe primul și al doilea loc în audiențe, atât în Prime Time, cât și în Day Time.  Aceste rezultate se reflectă, desigur, într-o înlănțuire logică și asupra preferințelor partenerilor noștri, clienții de publicitate.

În ceea ce privește modalitatea de lucru în perioada pandemiei, a contat cel mai mult pentru managementul Kanal D siguranța angajaților, sănătatea acestora. Au fost regândite fluxurile activităților tuturor departamentelor, inclusiv al celui de Vânzări, multe echipe au lucrat de acasă,  altele de la birou, respectând toate normele sanitare (purtarea măștii, distantarea socială, dezinfectarea periodică a spațiilor de
lucru). Toate aceste ajustări și redefiniri ale circuitelor de muncă s-au aplicat și în cadrul producțiilor emisiilor, astfel încât echipele, dar și invitații să fie în siguranță. Foarte multe intervenții au fost realizate prin skype, totul s-a desfășurat cu responsabilitate maximă din partea celor implicați.

Cum au fost afectate veniturile Kanal D de aceasta pandemie?

Cristian Mihai: În 2020, pe fondul pandemiei, întreaga piață de publicitate a scăzut considerabil, și Kanal D a resimțit această undă de șoc în cel de-al doilea trimestru al anului trecut. A fost acea perioadă care a coincis și cu lockdown-ul. Din a doua jumatate a anului trecut însă, lucrurile au început să arate mult mai bine, pentru că ne-am bucurat de o cerere tot mai importantă a spațiului de publicitate, cerere care s-a menținut până la finele anului. Cu siguranță a contat mult în această evoluție și oferta noastră de programe fresh.

Care sunt cele mai de success emisiuni in prezent? Si cum ati adaptat continutul de advertising la emisii (daca ne puteti da un exemplu)

Stefania Mitrache: Kanal D a oferit în toată această perioadă o gamă variată de emisiuni fresh, care au corespuns nevoilor unui public dornic să evadeze dintr-un cotidian plin de îngrijorare și incertitudine, dar și să fie corect informat, din surse sigure, într-o perioadă de proliferare a fenomenului fake news.

O televiziune generalistă își propune să ajungă în inimile și preferințele tuturor telespectatorilor, fie că aceștia sunt femei, barbați, copii, tineri, maturi, bătrâni, activi sau mai puțin activi, din diverse arii geografice, sociale. Toate show-urile Kanal D au corespuns unei anumite nevoi de consum, dar și unor valori comune împărtășite atât
de noi, echipa Kanal D, cât și de telespectatori.

Publicul a fost avid în această perioadă de pandemie de show-uri fresh și de informație din surse sigure.

După perioada de lockdown,  „Bravo, ai stil!”, un show inspirațional, plin de strălucire și autentic, a fost ca o gură de aer pentru mii de telespectatori. De asemenea, a contat foarte mult că am venit cu un format proaspăt precum „40 de întrebări cu Denise Rifai”, o noutate în materie de emisiuni TV. Tot în perioada pandemiei, românii au călătorit prin intermediul emisiunii de reportaje de călătorie „ROventura”. „Teo Show” a fost emisiunea care le-a readus românilor zilnic, de luni până vineri, doza atât de necesară de optimism.

„Survivor România” este un adevarat fenomen în acest moment, constant e pe locul 1 pe toate targeturile monitorizate, iar publicul consumă cu frenezie acest tip de produs de televiziune inspirațional.

Toate aceste lucruri s-au reflectat în audiențele postului, dar și în consumul de online și în comunitățile formate în social media în strânsă legătură cu aceste emisiuni.  Un exemplu concludent și foarte recent este „Survivor România”, care a generat o uriașă dezbatere în social media, oamenii discuta despre ceea ce se întamplă în Republica Dominicana, fac pronosticuri, își exprimă parerea. Mai mult, ei își pot vota concurenții favoriți și, de asemenea, pot alege, pe pagina de instagram survivorromania.oficial care sunt recompensele oferite echipelor. Așadar implicarea publicului este uriașă, acesta devine pion important în economia show-ului „Survivor România”.  Exista o permanentă interconectare între TV , online și Radio, medii care se potențează reciproc și răspund și interesului clienților din publicitate.

Care este profilul telespectatorului Kanal D?

Stefania Mitrache: Pornind de la specificul Kanal D, care este un post de televiziune generalist, putem spune că publicul Kanal D este unul eterogen. Diversitatea acestuia vine din diferitele zone de interes cărora emisiile noastre răspund. La „Survivor România” se uita toata familia, la „40 de întrebări cu Denise Rifai”, un public matur, masculin și feminin deopotrivă, consumator de interviuri de calitate și
talk-show-uri. Reality show-uri precum „Trăiri alături de Andreea Mantea” sau „Putere Dragostei” sunt pe frecvența curiozității unui public avid de experiențe reale din cotidian, din viața cea de toate zilele, cu toata gama de sentimente și manifestari. „Teo Show” este o emisiune urmărită, de asemenea, de toată familia, o emisiune cu povesti de viață, dezvăluiri, muzică bună și, cel mai important, foarte mult umor. Umorul a devenit pentru această emisiune marca diferențiatoare. Când spui Teo Show spui bună dispoziție, relaxare, discuție cu prietenii.

Stirile Kanal D sunt un reper zilnic pentru milioane de oameni foarte activi social. Mai mult de jumătate din consumatorii grupajelor noastre informative au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, 72% au educație medie și superioara.

Rezumând, diversitatea și conținutul de calitate al emisiunilor Kanal D se reflectă și în publicul stației.

Ce ne puteți spune de digitalizarea Kanal D? Care sunt planurile Kanal D, în general, dar și din punctul echipei de Vânzări, pentru piața online care se dezvoltă atât de rapid?

Cristian Mihai: Cu siguranță, după declanșarea pandemiei, consumul online a crescut foarte mult, oamenii s-au refugiat în social media simțind  nevoia să intre în contact unii cu ceilalți, să suplinească lipsa interacțiunii directe. De asemenea, platformele de streaming online au devenit tot mai atractive pentru consumatori. Ținând cont de tendințele pieței,  Kanal D își consolidează și dezvoltă proprietățile
online, investește în conținut video exclusiv și „hrănește” adevarate comunități în social media cu topic-uri interesante din show-urile difuzate de stație.  Venim în permanență în întâmpinarea partenerilor noștri cu proiecte speciale dedicate acestei arii emergente, atât de vaste și de flexibile, și ținem cont mereu interconectivitatea dintre TV, online și Radio. Mizăm pe conținut complementar, specific fiecărui suport în parte, relevant pentru fiecare public în parte, dar și pentru partenerii noștri, clienții din agențiile de publicitate.

Cum au evoluat în ultimul timp audientele/cota de piața ale Kanal D? Pe ce loc se afla Kanal D în topul audiențelor?

Stefania Mitrache: În primele doua luni ale anului în curs Kanal D s-a plasat pe primul loc în Prime Time (20:00-24:00), cu 8.8% Rating and 20,0% Share. Și pe All Urban, stația a fost tot pe prima poziție în acest interval, cu 7,2% Rating și 17,1% cota de piață.

În Day Time (intervalul 11:00-17:00) Kanal D a fost de asemenea, pe primul loc în primele două luni ale anului în curs, cu 3,7% și 14,1% cotă de piață. Sunt rezultate care ne bucură foarte mult pentru că înseamnă că strategia noastră, ca stație, dă roade.

S-a schimbat piața de publicitate din România, în urma pandemiei?

Cristian Mihai: Există o strânsă legatură între investițiile în publicitate și evoluția economică a unei țări. Iar criza economică, la nivel global, care a decurs din cea sanitară, a influențat din păcate și industria de publicitate. Investițiile în publicitate au scazut la nivel mondial, o consecință fireasca și neplăcută a unui climat general de incertitudine și lipsa predictibilității pe termen mediu și lung. Dar în astfel de crize companiile de orice fel trebuie să vină cu soluții creative, trebuie să se adapteze și să colaboreze pentru că numai împreună putem trece mai ușor peste o perioadă atât de dificilă cu reverberații negative în atâtea sectoare economice.

Cum credeți că va evolua piața de publicitate în următorul an și cum se va adapta Kanal D acestei evoluții?

Stefania Mitrache: Semnele sunt bune pentru anul acesta; a început cu o cerere superioara celei de anul trecut și ne asteptăm la un consum echilibrat pe parcursul lui 2021. Dar ținem cont în permanență de faptul că piața de publicitate este în strânsă corelație cu evoluția întregului context 2021 (sanitar, economic, social).

Suntem încrezători că așa cum ne-am adaptat în 2020, în anul declanșării crizei, vom reuși să ne menținem și să dezvoltăm oferte interesante pentru clienții noștri în 2021.  Ca și până acum, cheia reușitei va fi adaptarea rapidă la contextul în care ne vom afla pe parcursul anului.

BVBStiri BVB

UCM RESITA S.A. (UCM) (16/04/2021)

Completare Convocare AGAO 28 (29).04.2021 versiune limba engleza

Patria Bank Obligatiuni 2028 EUR (PBK28E) (16/04/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014