Update articol:

Unii administratori de fonduri propun comisioane negative, pentru a atrage clienți

Sursa zerohedge.com

Într-o lume în care banii sunt îndreptați din ce în ce mai mult spre tranzacționarea pasivă, prin roboți, spre fonduri ETF (exchange traded funds), unii administratori de fonduri sunt destul de disperați pentru a atrage noi clienți, astfel încât oferă un model de comisioane negative, plătindu-și clienții pentru a le administra banii, potrivit FT, citat de zerohedge.com.

Competiția dintre investițiile pasive și cele active a atins cote maxime, în favoarea primelor.

Sursa zerohedge.com

Și pentru că profitabilitatea pentru multe fonduri provine în primul rând din creșterea activelor, și nu din performanță, cursa a fost de a reduce comisioanele pentru a atrage noi sume. Acest lucru a determinat Fidelity să lanseze anul trecut primele fonduri cu taxe zero.

Acum, un manager de fonduri american, numit Salt Financial, vrea să ofere fonduri care au comisioane negative de 5 puncte de bază (bps), creditând în mod efectiv clienții cu 5 dolari pentru fiecare 10.000 de dolari pe care îi investesc.

Unii spun că este pur și simplu o manevră publcitară, în timp ce alții susțin că este o idee genială.

Ben Johnson, analist pe ETF la Morningstar, a declarat: „Războiul pe taxe este acum un război PR”.

Administratorii de active au renunțat anul trecut la venituri de 3,5 miliarde de dolari prin reduceri de taxe, totalizând aproape 16 miliarde de dolari începând cu 2014. Produsele cu cele mai mici comisioane – cele sub 5 puncte de bază – au crescut de 20 de ori mai repede decât produsele cu taxe de peste 20 bps. Și unele dintre cele mai mari nume din domeniul financiar, inclusiv Blackrock, Vanguard și J.P. Morgan, au fost agresive în reducerea comisioanelor.

Todd Rosenbluth, analist ETF și fonduri mutuale la CFRA, a declarat că se așteaptă ca alți furnizori de ETF să ofere, de asemenea, comisioane negative: „Unii vor spune că este o manevră de marketing. Este un efort de marketing, dar există o mulțime de eforturi de marketing cu care investitorii s-au obișnuit”.

Salt Financial a depus o cerere la SEC (Comisia pentru valori mobiliare din SUA) cu două luni în urmă, în care a subliniat modelul său de comisioane negative. Se așteaptă ca o hotărâre să vină cât mai curând.

Comisionul negativ se va aplica primelor 100 milioane USD investite în fond în primul an.

Președintele Salt Financial, Alfred Eskandar, a declarat că a făcut oferta, după eforturile depuse de a atrage active la primul ETF pe care l-a lansat anul trecut. El a spus că a fost contactat de consulatanți care au fost interesați de produs, dar aceștia nu au putut să investească banii clienților, deoarece totalul fondului nu atinsese 100 de milioane de dolari. Potrivit domniei sale, acest lucru este cauzat de prejudecata că fondurile mici sunt mai puțin lichide.

El a spus: „Când ne-am lansat, nu ne-am dat seama cât de închisă este piața pentru noi furnizori – mai mult de 80 la sută este inaccesibilă”.

Todd Rosenbluth a spus că se așteaptă și la alte fonduri să ofere acest model de comisioane, pentru a intra pe piață. De asemenea, el se așteaptă ca aceste stimulente să fie temporare.

Anul trecut, compania de consultanță Mercer a atras atenția industriei, propunând ca managerii de active să plătească investitorii pentru a le administra portofoliile și să ofere garanții de performanță.

Divyesh Hindocha, partener la Mercer, a scris: „Dacă credeți într-o strategie, cu siguranță ar trebui să investiți un pic din capitalul propriu în ea – de ce nu?”