Delta dă în judecată CrowdStrike și cere daune de 500 de milioane de dolari, după pana mondială IT, care a provocat mii de anulări de zboruri, potrivit CNBC.
Vineri, Delta Air Lines a intentat un proces împotriva CrowdStrike în Georgia, acuzând vânzătorul de software de securitate de încălcarea contractului și de neglijență după o întrerupere din iulie, care a pus la pământ milioane de computere și a determinat anularea a 7.000 de zboruri.
Alte companii aeriene și-au revenit mai repede decât Delta, care a spus că incidentul i-a redus veniturile cu 380 de milioane de dolari și i-a provocat costuri de 170 de milioane de dolari. Actualizarea de software cu probleme a afectat computerele care rulează sistemul de operare Microsoft Windows.
Delta a cerut despăgubiri pentru a-și acoperi pierderile, împreună cu costurile de litigii și daune punitive.
„CrowdStrike a provocat o catastrofă globală pentru că a folosit scurtături, a luat comenzi rapide și a ocolit procesele de testare și certificare pe care le-a promovat, pentru propriul beneficiu și profit”, a spus Delta în plângerea sa. „Dacă CrowdStrike ar fi testat actualizarea chiar și pe un singur computer înainte de implementare, ar fi eșuat.”
Delta a dezactivat actualizările automate de la CrowdStrike, dar aceasta a ajuns oricum la computerele sale, a spus compania aeriană.
„Ravagiile care au fost create merită, în opinia mea, să fie pe deplin compensate”, a declarat CEO-ul Delta, Ed Bastian, pentru CNBC, într-un interviu la începutul acestei luni.