Update articol:

Acţionarii Transgaz au respins finanţarea planului de investiţii pentru perioada 2018-2027

Acţionarii Transgaz (TGN) au respins, în Adunarea Generală de astăzi, finanţarea planului de investiţii al companiei în valoare de 1,9 miliarde de euro pentru perioada 2018-2027, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Acţionarii au menționat că este necesară suplimentarea Planului de Dezvoltare a Sistemului Național de Transport Gaze Naturale în perioada 2018-2027, cu informații referitoare la investițiile care să asigure dezvoltarea rețelei de transport pe teritoriul României, la investițiile în infrastructura existentă și la cele necesare pentru realizarea angajamentelor luate față de Comisia Europeană (ex: realizarea interconexiunilor la volumele și parametrii tehnici asumați), precum și la suportabilitatea efortului financiar asumat.

Potrivit datelor din convocatorul AGA, cel mai important proiect din planul de investiţii de 1,9 miliarde de euro până în 2027 rămâne BRUA (interconectorul Bulgaria – România – Ungaria – Austria), faza 1 – în valoare de 478,6 milioane de euro, faza 2 – care va necesita 68,8 de milioane de euro, urmată de faza 3 – în valoare de 530 de milioane de euro, conform Agerpres.

Alte proiecte majore vizează dezvoltarea pe teritoriul României a coridorului sudic de transport, pentru preluarea gazelor de la ţărmul Mării Negre, unde vor merge 360 de milioane de euro. 

Pentru dezvoltarea sistemului de transport al gazelor din partea de est al României vor fi alocate investiţii de 174 milioane de euro, iar pentru interconectarea SNT cu conducta de tranzit T1 şi reverse flow la Isaccea vor fi cheltuite 101 milioane de euro.

Totodată, interconectarea cu Ucraina va costa 125 de milioane de euro, iar cea cu Serbia – 42 de milioane de euro.

„Prin realizarea obiectivelor stabilite în Planul de dezvoltare pe 10 ani, 2018-2027, Transgaz doreşte să devină un important operator de transport gaze naturale pe piaţa internaţională a gazelor naturale, cu un sistem naţional de transport modernizat, inteligent, integrat la nivel european şi cu un sistem de management modern, aliniat la standardele de performanţă şi reglementările legislative internaţionale”, se arată în documentul discutat de acţionari.