Update articol:
FORUMUL GAZELOR NATURALE

Flavius DORDEA, Asociația Energia Inteligentă: Frecvența incidentelor tehnice la nivelul rețelei de gaze naturale din Europa a scăzut foarte mult în ultimul timp

Avem o rețea de aproximativ 200.000 de km de conducte magistrale de transport gaze naturale, în prezent, operată de 46 de operatori pe teritoriul Europei, dar acestea nu își pot realiza scopul fără stațiile de comprimare amplasate de-a lungul lor, a spus Flavius DORDEA, Vicepreședintele Asociației Energia Inteligentă, la cea de-a treia ediție a Forumului Gazelor Naturale, organizat de Financial Intelligence, în parteneriat cu Asociația Energia Inteligentă, miercuri, 23 noiembrie 2021.

Potrivit acestuia, importantă este echilibrarea sistemului european de transport gaze naturale.

El a menționat: “Acum câteva zile, a avut loc, din păcate, un incident tehnic major, într-o rețea națională de transport al gazelor naturale cu efect destul de mare asupra țărilor vecine. Surpriza plăcută a fost, pentru mine, ca inginer, să văd reacția rapidă a operatorilor, care a oferit alternative de transport a gazelor între țări și imediata reacție a colegilor din zona înmagazinării gazelor naturale, care au oferit sprijinul necesar asigurării distribuției gazelor naturale. De ce vreau să subliniez importanța acestui eveniment? Din fericire, evenimentul nu a avut consecințe asupra populației din zona respectivă, dar este un semnal de alarmă pe care noi trebuie să îl luăm în considerare în așa fel încât să avem o imagine cât mai clară a realității celor 195 de mii de km de rețele de transport gaze naturale. Ca inginer, pentru mine este esențial să știu, în orice moment, care este starea fizică reală. 195 de mii de km și pentru mine înseamnă sute de km pătrați de material metalic, care trebuie în continuu monitorizat și întreținut astfel încât să asigure serviciul de transport gaze naturale. În afara acestor părți ale infrastructurii, nu trebuie să uităm că Europa are nevoie și va avea nevoie în viitor de asigurarea cantităților necesare de gaz. Deci o atenție deosebită în viitor trebuie acordată și părții upstream, de unde vor veni gazele naturale, de unde va veni hidrogenul pe care ni le dorim. Toata acestă infrastructură are nevoie de o cunoaștere cât se poate de exactă a stării ei, în așa fel încat să știm dacă în viitor ne putem baza și dacă putem construi o strategie comună care să răspundă targeturilor de reducere a emisiilor de CO2.”

Vestea bună referitoare la incidente tehnice care s-au întâmplat în trecut, vine de la European Guest Pipeline Incident DataGroup, potrivit domnului Dordea: ”Poate că cel mai important lucru în acest raport întocmit, din păcate, doar de 17 din cei 46 de operatori de conducte de transport gaze naturale în Europa, este faptul că frecvența acestor incidente a scăzut foarte mult în ultimul timp ca o consecință a faptului cu operatorii au înțeles că nu doar investițiile contează. Contează foarte mult și va conta foarte mult în acest proces de tranziție și efortul făcut pentru a păstra în continuare în stare de operare, în condiții de siguranță sistemul actual. Este un raport pe care îl recomand, el este întocmit o dată la doi ani de zile și actualizat și cred că oferă o imagine foarte clară o imagine foarte clară a ceea ce avem în Europa și pe ce ne putem baza în viitor dacă vorbim despre o tranziție către o economie decarbonizată.”

El a mai amintit că, într-una din analizele efectuate în anii precedenți în cadrul Asociației, s-a pus accent pe costurile de operare care pot apărea în această industrie, din cauza mentenanței defectuoase a infrastructurii: „E important acest lucru pentru că efortul, pe viitor, trebuie canalizat spre utilizarea la maxim a infrastructurii existente. Este aproape imposibil, greu de imaginat faptul că în viitor 195 de mii de km de conducte magistrale vor fi înlocuite cu alte conducte care să transporte fie un mixt între gazele naturale și hidrogen sau un conținut sută la sută de hidrogen. Acesta este motivul pentru care considerăm absolut necesar ca aceste cheltuieli să fie foarte atent evaluate, astfel încât bineînțeles să asigurăm și un preț rezonabil pentru tot ceea ce înseamnă servicii de transport, de distribuție dar și o tranziție către ceea ce ne dorim să se întâmple cu această infrastructură.”

BVB | Știri BVB

EVERGENT INVESTMENTS S.A. (EVER) (25/01/2022)

Initierea primei etape a programului de rascumparare actiuni

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (25/01/2022)

Initiere program de rascumparare actiuni proprii

PROMATERIS S.A. (PPL) (25/01/2022)

Hotarare civila referitor divizare Promateris S.A.

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (25/01/2022)

Document informare - alocare actiuni