Update articol:
INTERVIU

Mariana Constantinescu-Brădescu, PIATRAONLINE: Din 2020 analizăm toate opțiunile din piață şi dorim să ne extindem la nivel internațional

  • Dorim să dezvoltăm 2 departamente noi în companie care din 2021 să fie funcționale;
  • În 2019 ne așteptăm la o creștere naturală de aproximativ 10%;
  • În următorii 5 ani ne dorim să ajungem în 7 orașe mari din România.

Interviu cu doamna Mariana Constantinescu-Brădescu, cofondatoare PIATRAONLINE.

PIATRAONLINE este primul magazin online din România dedicat exclusiv pietrei naturale pentru amenajări interioare și exterioare. Compania ROCK STAR CONSTRUCT, sub care operează brandul, are o istorie de peste 10 ani pe piața românească și este în topul furnizorilor de piatră naturală din țară.

Reporter: Ce cifră de afaceri/profit ați obținut anul trecut și cât preconizați că vor fi acestea anul acesta? 
Mariana Brădescu: Am încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de aproximativ 5.600.000 euro; ca în fiecare an, ne așteptăm la o creștere naturală de aproximativ 10%.

Reporter: Ce ne puteți spune despre competiția de pe această piață?
Mariana Brădescu: Competiția este sănătoasă și necesară în orice economie de piață; îmi place să spun că suntem jucători în piața de piatră naturală și nu neaparat competiție; fiecare jucător din piață are cumva un alt segment pe care îl deține și pe care îl gestionează foarte bine.

Reporter: Care este cel mai bine vândut produs?
Mariana Brădescu: Contează foarte mult perioada din an, tendințele la nivel internațional si multe alte detalii; însă, avem o predilecție pentru travertin pentru că este materialul ce ne-a pus pe “harta” furnizorilor de piatra naturală din România; un alt reper sau mai bine zis o altă gamă importantă este marmura; avem peste 15 categorii diferite de produse și fiecare din aceste categorii performează după niște reguli bine definite.

Reporter: Din ce țări importați produsele pe care le vindeți?
Mariana Brădescu: Încercăm să aducem produse de peste tot de pe glob pentru a avea o gamă cât mai completă; țările predominante sunt: India, Brazilia, China, Turcia, Egipt.

Reporter: Vindeți produse autohtone? Cu ce producători autohtoni colaborați?
Mariana Brădescu: Nu lucrăm cu furnizori locali, toate produsele din gama PIATRAONLINE sunt importate.

Reporter: Intenționați să vă extindeți și să deschideți showroom-uri și în alte zone ale țării?
Mariana Brădescu: Da, ne dorim să ajungem și în offline după peste 10 ani de online și asta înseamnă că în planul de dezvoltare din următorii 5 ani ne dorim să ajungem în 7 orașe mari din România.

Reporter: Cum v-a venit ideea proiectului showroom cu tur audio și VR ? Care este valoarea investiției în acest proiect? 
Mariana Brădescu: Totul a pornit de la faptul că avem singurul pavilion de piatră naturală, pavilion ce te duce cu gândul la muzeu. Ce facem toți când mergem la muzeu? Cerem căști sau asistența unui ghid pentru a afla mai multe despre acel spațiu. La PIATRAONLINE era cumva rezolvată problema “ghidului” prin consilierii din showroom. Însă ne doream să putem oferi și experiența reală a unui muzeu și anume căști cu care să te poți plimba prin showroom și pavilion și să te lași inspirat de povestea pietrei naturale. Investiția totală în acest proiect a depașit 100.000 euro.

Reporter: Cum vă afectează evoluția cursului de schimb?
Mariana Brădescu: În cazul nostru, pentru că toți furnizorii sunt din afara României, fluctuația cursului de schimb și faptul că este pe un trend crescător, este un factor negativ care ne afectează foarte mult activitatea însă avem o politică foarte clară încă de la început și anume să nu modificăm prețurile pe parcursul anului calendaristic. Orice modificare se face la începutul anului și ne asumăm evoluțiile nefavorabile din timpul anului pentru că noi ne dorim să fim văzuți ca și un partener de încredere pentru clienții noștri și nu un alt furnizor din piață.

Reporter: Cum finanțați afacerea? V-ați gândit să apeleți la piața de capital?
Mariana Brădescu: Până acum 3 ani nu am avut nici un fel de finanțare în companie și ne-am bazat doar pe cash flow-ul propriu, un exercițiu obositor și dificil de făcut zi de zi, dar a fost important pentru maturizarea noastră ca și companie. Acum 3 ani am apelat pentru prima data la un credit de invesție pentru că eram într-un moment în care am considerat că este sustenabil. Începând cu 2020 analizam toate opțiunile din piață și ne dorim să ne extindem orizontul inclusiv pe acest segment.

Reporter: Ce planuri de viitor aveți?
Mariana Brădescu: Avem planuri de dezvoltare pe 1/3 /5 ani; Încercăm să fim flexibili și să îl urmăm îndeaproape pe cel de 1 an, iar pe cele de 3 și 5 ani să le păstrăm drept ghidaj pentru planurile noastre și să fim suficient de flexibili cât să adaptăm, să modificăm, să renunțăm sau să aducem elemente noi dacă le considerăm importante și utile dezvoltării noastre ca și companie. Avem câteva categorii de produse ce vor fi dezvoltate în următorul an astfel încât să poată funcționa independent. De asemenea, ne dorim să găsim opțiuni cât să ajungem în offline în cele 7 orașe din România, ne dorim să dezvoltăm 2 departamente noi în companie care din 2021 să fie funcționale și să ne extindem la nivel internațional.

Reporter: Vă mulțumesc!

BVBStiri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (18/06/2021)

Reziliere Contract CTE Iernut

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (18/06/2021)

Convocare AGEA pentru data de 11 august 2021

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (18/06/2021)

Actualizarea politicii de remunerare a actionarilor

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (18/06/2021)

Alocare actiuni SOP2019 - persoane cu responsabilitati de conducere

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/06/2021)

Autorizare membru al Consiliului de Administratie