Update articol:
IN PRIMA JUMATATE A ANULUI

Vânzările Purcari scad cu 3% în primul semestru 2020, în timp ce creșterea în România a atins 24%

Veniturile Purcari Wineries Plc (WINE) au înregistrat o diminuare cu 3%, ajungând la 84.9 milioane RON, în prima jumătate a anului, potrivit raportului financiar al companiei transmis Bursei de Valori Bucuerști.

EBITDA și Profitul Net au fost în scădere cu 6% și 9% respectiv, la 28,2 milioane lei, , respectiv 15,5 milioane lei. Marja EBITDA și a Profitului Net s-au menținut bine considerând circumstanțele, atingând 33% și 18% respectiv.

Potrivit companiei, declinul vânzărilor a fost cauzat în mare parte de efectele pandemiei Covid-19, precum și de performanțele slabe ale segmentului Hotel/Restaurant/Catering (”HoReCa”), și DutyFree, care a sistat activitatea pe perioada carantinei. China și Moldova au fost cele mai afectate piețe, ultima fiind într-o mai mare măsură dependentă de segmentul HoReCa și Duty-Free decât celelelalte piețe din universul Grupului. Vânzările în Moldova au scăzut cu 49%, iar în China cu 70%. Scăderile pe aceste două piețe au fost compensate de performanță puternică pe celelalte piețe ECE: România (,reprezentând peste jumătate din veniturile Grupului) +24%, Polonia (+6%), Ucraina (+5%) și Țările Baltice (+43%).

Cele mai afectate au fost lunile aprilie si mai, pe fonul blocajelor largi pe pietele in care activeaza Grupul. Incepand cu luna iunie, vanzarile Grupului au recuperat tendinta de crestere an la an. Cu toate acestea, conducerea nu poate estima tendintele consumului in cazul deteriorarii ulterioare a situatiei pandemice si a eventualelor masuri restrictive aplicate de guvernele tarilor in care Grupul are activitati operationale, arată Purcari.

Datoriile nete ale Grupului au scăzut cu 10% la 30.06.2020 în comparație cu sfârșitul lui 2019, iar raportul Datoriei nete la EBITDA pentru ultimele 12 luni s-a îmbunătățit la 1.4 ori. De asemenea, Grupul a înregistrat o creștere a soldului de numerar cu 26%, pe marginea unei gestionări mai stricte a lichidității și a cheltuielilor. Bilanțul puternic plasează Purcari într-o poziție bună pentru ca Grupul să poată înfrunta eventuale deteriorări ale contextului macroeconomic.

“Fiind o companie obișnuită să crească de mai mulți ani cu rate înalte de două cifre, nu acceptăm cu ușurință rezultatele trimestrului doi. Acestea fiind spuse, echipa noastră a depus un efort enorm pentru a face față numeroaselor provocări generate de pandemie și doresc să-mi exprim profunda recunoștință tututor pentru munca și dedicația depusă. Credem că orice criză deschide și oportunități, iar creșterea puternică a cotei de piață înregistrată de Grup este un testament al forței brandurilor și canalelor noastre de distribuție. Noi am continuat investițiile pentru a ne pregăti de revenirea iminentă a consumului și suntem bine poziționați pentru a ieși învingători din aceasta criză”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

  • România: Vânzările au crescut cu 24% în pofida măsurilor restrictive dictate de Covid-19. Performanță puternică pentru brandul Purcari în primul semestru, creștere a vânzărilor +29%. Crama Ceptura în creștere +18% susținută de îmbunătățirea calității și un marketing mai activ; Bardar +51%, deși de la o bază mai mică. Provocările din HoReCa au fost compensate de tracțiunea foarte puternică în canalul comerțului modern, în special în conturile cheie.
  • Moldova: Veniturile au scăzut cu 49%, considerând cea mai mare expunere din Grup pentru această piață la segmentele HoReCa și Duty Free. De asemenea, considerând carantina și alte măsuri restrictive, Grupul practic nu a înregistrat venituri din activitatea de turism la Chateau Purcari (ceea ce reprezintă ~2% din vânzări). Un plan de acțiuni detaliat a fost adoptat pentru semestrul doi. Estimăm o recuperare lentă a vânzărilor, considerând că acțiunile planificate sunt cu efect pe termen mediu și lung și prioritizăm menținerea valorii brandurilor.
  • Polonia: Creșterea de 6% a fost susținută de îmbunătățirea mixului de produse, vânzări mai mari pe segmentul mediu de preț, noi listări. Anumite livrări au fost transferate în iulie. Dublarea vânzărilor pe segmentul premium cu brandurile Purcari și Bardar, dar de la o bază mai mică.
  • Asia: Veniturile au scăzut cu 70%, pandemia afectând activitatea comercială a tuturor jucătorilor mari din domeniul vinului în China. Vânzările au început să-și revină modest, dar departe de nivelul de dinaintea pandemiei. Purtăm discuții active cu parteneri noi și existenți pentru recuperarea nivelului de vânzări.
  • Cehia și Slovacia: Veniturile s-au redus cu 4%, fiind influențate de un impact negativ mai puternic al Covid-19 în primul trimestru, în timp ce veniturile au revenit pe creștere în trimestrul 2. O dinamică pozitivă în colaborarea cu principalii partenerii ne poziționează pentru o performanță globală decentă în 2020.
  • Ucraina: Venituri în creștere cu 51%. Purcari înregistrând +90%, devenind din ce în ce mai popular în rândul consumatorilor și al formatorilor de opinie locali, oferind un raport calitate preț foarte bun in piață.

La 29 Aprilie 2020, actionarii companiei au votat sa nu plateasca dividende, ca masura preventiva pentru posibilele efecte negative si incertitudini ale pandemiei Covid-19. La 29 Aprilie 2020, AGA a aprobat un program de rascumparare pana la 300,000 de actiuni proprii, pentru a permite companiei sa isi indeplineasca obligatiile care decurd din programul de stimulare a angajatilor aprobat anterior. Compania nu a inceput inca rascumpararea.

BVBStiri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (21/09/2021)

Convocare AGOA 27 (28) octombrie 2021

ROMCAB SA (MCAB) (21/09/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (21/09/2021)

Numire administrator provizoriu

TURISM FELIX S.A. (TUFE) (20/09/2021)

Informare Depozitarul Central - operare diminuare capital social - nr. actiuni