AQUILA (simbol bursier AQ), unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, a înregistrat în primul semestru din 2025 venituri de peste 1,5 miliarde lei, în creștere cu aproximativ 18% față de aceeași perioadă a anului trecut. Evoluția a fost susținută în principal de creșterea organică din segmentul de distribuție și companiile achiziționate în 2024 și 2025, care au generat aproximativ 6% din veniturile totale, potrivit unui comunicat.
Profitul net înregistrat în primul semestru din 2025 este de 29 milioane de lei, în scădere cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a creșterii costurilor cu salariile și a diferențelor de curs valutar din ultimele luni din 2025, potrivit comunianiei.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA: „Sinergiile cu companiile preluate, dezvoltarea brandurilor proprii și orientarea pe canalele cu marje mai atractive au susținut rezultatele înregistrate în primul semestru, într-un context marcat și de finalizarea unei noi achiziții pe piața din Ungaria. Această extindere regională se aliniază strategiei noastre de diversificare și integrare a unor linii de afaceri cu potențial de creștere imediată, cu impact direct asupra obiectivelor financiare asumate. Brandurile proprii au continuat să performeze, cu o evoluție notabilă în segmentul non-alimentar – JetXpert, AquaXpert și ExpertWipes, unde vânzările s-au dublat față de perioada similară a anului trecut. Deși contextul economic generat de modificările fiscale influențează profitabilitatea, modelul nostru de afaceri, robust și adaptabil, ne oferă instrumentele necesare pentru a gestiona eficient aceste ajustări și pentru a menține o traiectorie de creștere sustenabilă, pe termen mediu și lung.”
În structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 20%, respectiv 23%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 5%. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost HoReCa și canalul de vânzare tradițional, care au înregistrat vânzări cu peste 20% mai mari.
Vânzările aferente brandurilor proprii au înregistrat o creștere de 20% față de primul semestru din 2024, până la aproape 64 milioane de lei. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis) au înregistrat un avans de 14%, iar cele aferente produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) s-au dublat.
EBITDA a înregistrat o creștere de 17%, până la 91 milioane de lei.