Update articol:

Andra Ion, Erste Private Banking România: “Pandemia nu a afectat serviciile de private banking, dimpotrivă, au cunoscut o creștere în această perioadă”

* “De la an la an vedem o implicare mai mare a tinerilor, în administrarea averilor personale ale familiei”.

* “Serviciile de private banking devin din ce în ce mai importante în viața unui client cu avere ridicată”

Interviu cu Andra Ion, Director Erste Private Banking România.

 

Care este profilul clientului de private banking al băncii pe care o reprezentanți?

Andra Ion:  Cei mai mulți clienți private banking sunt antreprenori sau manageri de top, oameni care au reușit să construiască afaceri de succes, foarte activi și implicați în ceea ce fac, cu puțin timp la dispoziție. De la an la an vedem o implicare mai mare a tinerilor, în administrarea averilor personale ale familiei. Majoritatea clienților însă au o principală nevoie comună, aceea de a administra averea “lichidă”, personală sau a familiei într-un mod cât mai bun și eficient, alături de profesioniști. Și aici intervine nevoia pentru serviciile de private banking.

Care este limita inferioară de sumă pentru un client private banking?

Andra Ion: Nu există o sumă fixă de la care un client devine automat client private banking, aceasta fiind diferită de la bancă la bancă, stabilită în funcție de profilul general al clienților băncii și de la care consideră instituția bancară că e nevoie de un serviciu personalizat. În principiu, suma minimă pentru a fi încadrat ca un client private banking variază între 200.000 și 300.000 EUR. Acesta nu este singurul criteriu, existând și alte criterii, cum ar fi veniturile lunare, pe care, dacă le îndeplinește, un client poate fi încadrat în segmentul private banking.

Suntem banca din România, care la acest moment, poate spune că este cel mai aproape de un model de “open-architecture”.

Care sunt avantajele serviciului de private banking al băncii pe care o reprezentați, comparativ cu băncile competitoare?

Andra Ion: Suntem banca din România, care la acest moment, poate spune că este cel mai aproape de un model de “open-architecture”, respectiv punem la dispoziția clienților produse de investiții administrate atât local, cât și la nivelul Grupului Erste și în plus, pe cele administrate sau oferite de alte instituții financiare internaționale.

În aceste condiții, clienții Erste Private Banking au un univers extins de soluții de investiții, accesibile din România, dar cu expunere atât pe piețele locale, cât și pe cele internaționale, puse la dispoziție  de  instituții relevante din industrie, atât la nivel local cât și internațional.

Nivelul ridicat de expertiză al echipei Erste Private Banking este cel mai mare atu și unul dintre criteriile obiective de decizie de avut în vedere la alegerea partenerului pentru servicii de Private Banking, alături de prezența să îndelungată și consolidată pe piață.

Ce ne puteți spune despre structura  portofoliului?  Oferiți și acces la piețele internaționale de capital?

Andra Ion: Structura portofoliului nu este o rețeta universală, ci una absolut personalizată de fiecare client. Prin serviciile noastre, nu doar oferim accesul la piețele financiare locale și internaționale, ci clienții pot alege dintr-o multitudine de tipuri de produse cu grade diferite de risc, structura, teme de investiție diferite.

Care este randamentul mediu obținut de clienții dvs de private banking?

Andra Ion: Randamentul unui portofoliu este în strânsă corelație cu obiectivele pe care le are în vedere clientul în momentul în care investește în produse financiare. Depinde în egală măsură de gradul de risc asumat de client pe portofoliu, de valută, de orizontul investițional, de modul de administrare al portofoliului (activ sau pasiv), de tema investițională aleasă de client (expuneri globale, locale, regionale, teme specifice: trenduri în tehnologie, ESG, sănătate, etc).

Discuția cu fiecare client în parte este importantă, întrucât acesta primește o serie de  informații obiective relevante pentru el în luarea celei mai bune decizii investiționale, în mod asumat și transparent.

Cum au fost afectate serviciile de private banking de pandemia de coronavirus?

Andra Ion: Pandemia nu a afectat serviciile de private banking, dimpotrivă, acestea au cunoscut o creștere în această perioadă. Acest segment nu este unul ciclic, produsele oferite clienților fiind într-o gamă atât de largă, încât există produse potrivite pentru orice ciclu economic, de la recesiune, până la expansiune economică. În această perioadă, clienții noștri au mai primit o confirmare a necesității accesării acestor servicii personalizate și adaptate nevoilor lor. Pandemia a adus o accelerare a adoptării anumitor servicii pentru care noi eram pregătiți din punct de vedere tehnic – și aici mă refer în principal la a face tranzacții la un click sau un telefon distanță, fără a fi neapărat nevoie de contactul face-to-face.

Toate aceste schimbări au întărit relația de încredere între client și bancherul personal, pentru că, în cele mai neașteptate împrejurări create de pandemie, am găsit soluții pentru clienții noștri. Ne-am adaptat cu toții mai repede decât ne-am fi așteptat la un context complet nou. Am fost aproape unii de alții și am rămas cu ce a fost bun din toată această perioada, și anume mai multă încredere.

Cum vedeți în viitor serviciile de private banking? Cum vor fi influențate aceste servicii de accelerarea digitalizarii, de economia verde etc? 

Andra Ion: Serviciile de private banking devin din ce în ce mai importante în viața unui client cu avere ridicată, întrucât complexitatea lumii în care trăim crește exponențial. Iar timpul limitat nu permite nimănui să fie expert în toate. Așadar, așa cum mergi la dentist, la doctor, la consultantul fiscal, la avocat, averea trebuie administrată cu și alături de specialiști în domeniu.

Digitalizarea nu face decât să faciliteze tot demersul pentru toți participanții. E un aspect pe care l-am sesizat foarte alert de la declanșarea pandemiei. A fost extraordinar să putem răspunde imediat nevoilor clienților în lock-down la un telefon distanță, din prima zi în care deplasările nu au fost posibile. Aveam totul dezvoltat deja, nu am făcut decât să utilizăm canalele remote, iar clienții au avut posibilitatea să investească continuu, fără nici o sincopă. Deci digitalizarea aduce eficientă de ambele părți, rapiditate în tranzacționare, ceea ce a făcut că discuțiile face-to-face să fie în continuare parte din viață noastră pentru socializare, cunoaștere, schimb de informații.

De asemenea, schimbările înregistrate în ultima perioada în ceea ce privește clima și politicile de încurajare a energiei din surse regenerabile și a unui focus pe revitalizare planetei au dus la apariția unor noi oportunități de investiții, pe partea de ESG (Environmental, Social and Governance), mai ales pentru generațiile tinere, mai responsabile în ceea pe privește protecția mediului.

BVB | Știri BVB

SIF MUNTENIA S.A. (SIF4) (27/10/2021)

Completare ordine de zi AGAE 15/16 noiembrie 2021

ROMPETROL RAFINARE S.A. (RRC) (27/10/2021)

Raport conform art. 108 din Legea 24/2017 (R)

BIOFARM S.A. (BIO) (27/10/2021)

Desfasurare AGA in contextul SARS-CoV-2

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (27/10/2021)

Act aditional cf. art. 234 lit. i Reg. 5 din 2018- ELCEN Bucuresti