Update articol:
INTERVIU ÎN EXCLUSIVITATE

Cătălin Vicol, Biofarm: Ne dorim să intensificăm activitatea de export, în perioada viitoare

Producătorul de medicamente Biofarm (BIO) țintește să intensifice exporturile, care în prezent reprezintă 2% din cifra de afaceri, ne-a spus Cătălin Vicol, directorul general al companiei, în cadrul unui interviu în exclusivitate.

Domnia sa ne-a relatat despre planurile pe care le are și despre poziționarea companiei, la mai bine de un an de la începerea mandatului.

În primele nouă luni din 2019, Biofarm a înregistrat un profit net de 40,1 milioane lei, în creștere cu 11% față de perioada similară din anul anterior, pe fondul unor venituri de 140,1 milioane lei, în urcare cu 7%. Acţionarii Biofarm sunt SIF Muntenia, cu 50,9835% din acţiuni, SIF Banat-Crişana – 36,7471% şi alţi acţionari -12,2694%.

 

***

Ați împlinit un an la conducerea Biofarm. Ce ați realizat în această perioada și care este strategia cu care veniți pentru producătorul de medicamente?
      
Cătălin Vicol: Pentru Biofarm , anul 2019 poate fi caracterizat prin câteva direcții majore:
        a. Consolidarea poziție pe segmentul CHC (Consumer HealthCare) în România. Datele de piață arată o evoluție de +12% a vânzărilor către consumatori în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Deținem poziția de leader sau poziții în top 3, pe majoritatea segmentelor pe care activăm (digestie & metabolism, răceală și gripă, și cardiovascular & circulator)
         b.  Lansarea noii imagini de brand Biofarm – ne dorim să avem o imagine de brand de companie modernă și conectată la nevoile actuale ale consumatorilor
         c. Dezvoltarea de noi branduri în categorii încă neexplorate de către Biofarm. În anul 2019 au fost lansate comunicările comerciale pentru patru branduri Biofarm: Antispasmin, Protecardin, Bioflu, Septosol, branduri care vor juca un rol important în categoriile pe care activează.
        d. În anul 2019, Biofarm a reușit să-și îmbunătățească comunicarea cu consumatorii prin lansarea a 10 campanii noi de comunicare pentru brandurile sale.
Strategia companiei este de a continua creșterea susținută atât pe piața din România (1. prin consolidarea brandurilor existente; 2. dezvoltarea de noi branduri) cât și pe piețele externe.
      
Ce vă propuneți privind poziționarea Biofarm pe piață medicamentelor?
      
Cătălin Vicol: Biofarm are astăzi în portofoliu peste 200 de produse care se adresează unui număr de aproximativ 60 de arii terapeutice. Anual, livrăm aproximativ 20 de milioane de unități pe piață din România, fiind al patrulea cel mai mare producător român de medicamente și suplimente alimentare.
Activăm cu precădere pe piață CHC, unde deținem locul 2 la numărul de unități comercializate anual.
Biofarm lucrează încă de la începuturi pentru binele consumatorilor. Astfel poziționarea Biofarm este cuprinsă în “Misiunea Biofarm – este de a face bine celor din jurul nostru prin perfecționare continuă, cu respect pentru experiență acumulată până acum și cu standarde afllate la cel mai înalt nivel”.
       
Aveți și planuri de export?
      
Cătălin Vicol: Biofarm realizează exporturi în 10 țări. Din activitatea de export se realizează aproximativ 2% din cifra de afaceri anuală.
Pentru perioada viitore, ne dorim să intensificăm activitatea de export și să realizăm creșteri semnificative atât pe piețele pe care activăm în acest moment cât și să dezvoltăm activitatea de export în noi teritorii.
      
Cum apreciați rezultatele financiare obținute până acum și ce ținte aveți?
Cătălin Vicol: Rezultatele raportate pentru primele 9 luni ale anului 2019 arată o evoluție bună: creștere de 7% a veniturilor și de 16% a profitului din exploatere.
      
Ce politică de dividende veți aborda?
      
Cătălin Vicol: Politica de dividende va fi aprobată de AGOA la propunerea Consiliului de Administrație Biofarm.
      
  
Cum vedeți evoluția pieței medicamentelor din țară noastră? Cu ce probleme se confruntă industria?
      
Cătălin Vicol: Pentru perioada următoare, preconizăm o evoluție pozitivă a pieței de CHC din România, evoluție susținută de investițiile media masive care se vor face precum și de penetrarea pieței din România de către productori internaționali de OTC și suplimente alimentare.
Principale provocări sunt generate de concurență în creștere și de majorările prețurilor la materii prime.
      
Ce așteptări aveți de la autorități?
Cătălin Vicol: Ne dorim ca autoritățilesă fie un partener solid pentru toți producătorii români de medicamente și suplimente alimentare.

BVBStiri BVB

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (09/04/2020)

Motivarea Directoratului privind propunerile de modificare a Actului Constitutiv

BANCA TRANSILVANIA S.A. (TLV) (09/04/2020)

Propuneri de proiecte de hotarari AGA - 29/30.04.2020

ANTIBIOTICE S.A. (ATB) (09/04/2020)

Hotarari AGA O & E 09.04.2020

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (09/04/2020)

Erata la convocator AGEA 11/12.05.2020 si la raport curent din 09.04.2020