Update articol:

Dorin Tănase, Credere: “Nu vă ascundem că există opinii divergente între asociațiile de consumatori privind desemnarea unui reprezentant la CSALB, dar credem că se poate ajunge la un consens”

Dorin Tănase, preşedinte CREDERE Dorin Tănase, preşedinte CREDERE

Discuțiile cu privire la desemnarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în Colegiul de Coordonare al CSALB ar fi trebuit reluate în această primăvară, dar în contextul pandemiei de coronavirus întrevederile pe acest subiect au fost sistate, ne-a declarat Dorin Tănase de la Asociaţia Credere. 

Dorin Tănase este propunerea Credere și a Asociaţiei  Parakletos pentru un loc în Colegiului de Coordonare al CSALB.

Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) așteaptă o decizie favorabilă în procesul pe care l-a promovat, în urmă cu doi ani, împotriva Ministerului Economiei, actualul Minister al Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. CSALB are nevoie de sprijinul Ministerului Economiei (autoritatea competentă) pentru realizarea unei colaborări transfrontaliere și înregistrarea CSALB pe platforma europeană de soluționare online a disputelor (ODR – Online Dispute Resolution), precum și la nivelul FIN-NET.

CSALB, în proces cu Ministerul Economiei

 

Alexandru Păunescu, preşedinte al Colegiului de Coordonare al CSALB, a declarat: “Motivul pentru care nu suntem notificaţi la Comisia Europeană este de neînțeles, că nu avem un reprezentant al asociațiilor de consumatori în board, deși acest lucru nu are legătură cu activitatea noastră operațională. Centrul funcționează, potrivit legii, cu trei din cinci membri în Colegiul de Coordonare. Totuși, ne-ar ajuta dacă asociațiile ar avea un membru desemnat”.

Domnia sa ne-a explicat: “Nu vă ascundem că există opinii divergente între asociațiile de consumatori, dar credem că se poate ajunge la un consens. CREDERE a subliniat în mod constant necesitatea desemnării unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul CSALB și am propus și un reprezentant. Credem că este nevoie de o schimbare de abordare la nivelul centrului pentru a crește încrederea consumatorilor în instrumentul de conciliere. Din informațiile primite de la consumatori sunt extrem de puține băncile care oferă soluții consumatorilor prin intermediul CSALB. Astfel, avem un număr însemnat de bănci, precum și zona de IFN-uri care refuză în mod constant să discute cu consumatorul pentru a identifica o soluție deopotrivă favorabilă”.

De ani de zile, locul dedicat asociațiilor de consumatori în cadrul conducerii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) este liber, în condițiile în care Asociațiile nu au reușit să se pună de acord pentru desemnarea unei singure persoane pentru această poziție.

Colegiul de Coordonare este format din 5 membri desemnaţi, câte unul, de către: Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, Asociaţia Română a Băncilor, Banca Naţională a României şi asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi un membru independent ales de către cei 4 membri desemnaţi.

Potrivit legii, Asociațiile trebuie să propună o singură persoană pentru boardul CSALB, însă, de ani de zile nu se înțeleg asupra unui singur nume.

CREDERE: Întrunirea asociațiilor de consumatori pentru desemnarea reprezentantului în cadrul CSALB – sortită eşecului

 

BVBStiri BVB

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (11/06/2021)

Investitie in actiunile Arctic Stream

MECANICA FINA SA (MECE) (11/06/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (11/06/2021)

Tranzactii de tipul celor enumerate la art. 19 din Reg. (UE) 596/2014