Grupul Grampet este prima companie europeană care a aderat la asociaţia Ruta Internaţională de Transport Trans-Caspică (Trans-Caspian International Transport Route – TITR), un proiect iniţiat de guvernele din China, Kazahstan şi Azerbaidjan pentru dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal, ce leagă Asia de Europa, a informat azi compania.
“Suntem onoraţi să ne alăturăm acestui parteneriat care ne aduce mai aproape de obiectivul strategic pe care l-am conturat încă de acum 20 de ani – acela de a lega pe calea ferată Marea Nordului de Marea Chinei de Est. La acel moment, eram doar o companie antreprenorială dintr-o ţară mică, aflată la graniţa dintre două continente. Astăzi, suntem unul dintre liderii industriei europene de profil şi prima societate europeană care devine membru al acestei alianţe strategice”, a declarat preşedintele Grupului Grampet, Gruia Stoica.
Oficialii companiei estimează că aderarea la Ruta Trans-Caspică va conduce la dezvoltarea traficului intermodal, atât în România, cât şi în ţările vecine:
“Prin acceptarea Grupului Grampet ca membru al TITR se finalizează construcţia unei noi rute China – Uniunea Europeană. Practic, în acest coridor deschidem cinci ţări din comunitate (România, Ungaria, Bulgaria, Croaţia şi Austria), prin operatorii feroviari care fac parte din grup. Este o confirmare a faptului că şi în România sunt companii cu capital privat, capabile să participe în proiecte internaţionale complexe”, a afirmat directorul general Grup Feroviar Român, Sorin Chinde.
La rândul său, Gruia Stoica a subliniat că această alianţă “poate transforma România într-o platformă logistică pentru Europa şi Asia, generând în jur de 100.000 de noi locuri de muncă şi contribuţii la bugetul statului de peste un miliard de euro”.
Operatorii feroviari din cadrul Grupului Grampet deţin şi exploatează un parc de aproape 20.000 de vagoane şi 400 de locomotive. Aceşti operatori transportă anual un volum de aproximativ 22 milioane de tone de marfă, dintre care peste 20% la nivel european.
Ruta Internaţională de Transport Trans-Caspică are o lungime totală de 9.500 de kilometri, dintre care 860 de kilometri traversează teritoriul României (Coridorul feroviar IV, pe relaţia Portul Constanţa – Curtici). Iniţiat de guvernele din China, Kazahstan şi Azerbaidjan, proiectul îşi propune să dezvolte transportul multimodal care face legătura dintre China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, Turcia şi Europa. Principalul obiectiv al asociaţiei este simplificarea formalităţilor administrative prin asigurarea unui mediu competitiv şi oferirea de sprijin companiilor din diferite ţări, pentru dezvoltarea afacerilor acestora de-a lungul Coridorului Trans-Caspic.
Înfiinţat în urmă cu aproape 20 de ani, Grampet este astăzi cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est. Structura sa de 16 companii acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluţii şi produse de transport feroviar.
Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR) – este cel mai mare operator privat feroviar din România, cu o cotă totală de piaţă de aproximativ 30% şi o poziţie strategică în industrii cheie precum petrol & gaze, construcţii sau agricultură. Totodată, 20% din transporturile realizate de GFR sunt la nivel internaţional. Operatorul are acorduri semnate cu celelalte companii-soră din grup, precum şi cu operatorii feroviari de stat şi privaţi din Ungaria, Bulgaria, Moldova, Serbia, Cehia, Slovacia, Croaţia, Polonia, Austria, Germania şi, de curând, Grecia.
Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova, Grupul Grampet acoperă 100% din piaţa reparatorie de material rulant din România.