Update articol:

Raiffeisen Bank raportează un profit net de 218 milioane lei, în primul trimestru al anului 2022

raiffeisen bank

Raiffeisen Bank a obtinut un profit net de 218 milioane de lei, în primul trimestru, în crestere cu 10% fata de primul trimestru 2021. Cresterea profitului a fost determinata de cresterea activitatii tranzactionale a clientilor, atat persoane fizice, cat si companii, in paralel cu mentinerea profilului de risc al bancii la un nivel foarte bun, potrivit unui comunicat.

„Rezultatele noastre bune din primele trei luni ale anului 2022 reflecta procesul de relansare economica, manifestat imediat dupa perioada cea mai critica a pandemiei. Astfel, soldul de credite nete al bancii a crescut cu 19% fata de T1 2021, cu rezultate bune pentru toate segmentele de business. Stocul creditelor acordate corporatiilor a inregistrat o evolutie excelenta, cu o crestere de 30%, in timp ce activitatea de creditare pentru categoria de clienti IMM a generat un avans al stocului de aproape 10%, iar pentru creditele acordate persoanelor fizice am obtinut o crestere similara, de 11% an la an. Depozitele atrase de banca au inregistrat o crestere de 13% in primul trimestru al anului 2022, fata de aceeasi perioada din 2021, in principal din sectorul corporatiilor mari si medii. Din 24 februarie 2022 ne confruntam insa cu o situatie extrem de imprevizibila si dificila, razboiul din Ucraina, care determina schimbari in comportamentul clientilor. Mai ales in momente ca acestea, facem tot posibilul pentru a oferi clienților cele mai bune sfaturi financiare si ne straduim sa imbunatatim interactiunea cu banca pentru a le face viata mai usoara.” a spus Zdenek Romanek, presedinte & CEO Raiffeisen Bank

Venitul operational al bancii la 31 martie 2022 a fost de 692 de milioane de lei, cu 12% mai mult decat in trimestrul I al anului precedent. Veniturile din dobanzi au crescut cu 16%, sustinute de volume de credite mai mari, dar si de un trend ascendent pentru ratele de dobanda din piata. Veniturile nete din comisioane au crescut de asemenea cu 12% in T1 2022, fata de T1 al anului trecut, pe fondul unei activitati tranzactionale intense a clientilor nostri, in special in ceea ce priveste schimburile valutare si comisioanele din asigurarile aferente creditelor.

Cheltuielile operationale la T1 2022 sunt in crestere cu 8% fata de T1 2021, in special din zona costurilor salariale, a cheltuielilor IT si, intr-o masura mai mica, din zona de utilitati si carburanti. Presiunile inflationiste care afecteaza economia in ansamblu isi fac simtite efectele si asupra costurilor operationale ale bancii.

“Cu toate aceste presiuni asupra costurilor, prioritatile noastre raman sa fim o echipa valoroasa de profesionisti, multumita de mediul de lucru si sa continuam investitiile in digitalizarea serviciilor bancii pentru a raspunde cat mai bine si mai rapid nevoilor clientilor. Luam in calcul optimizarea unor cheltuieli neesentiale pentru strategia noastra, cum sunt cele pentru operatiunile cu numerar sau cheltuielile cu chiriile. Costul cu provizioanele se mentine la un nivel scazut, pe fondul unui comportament bun de plata al clientilor nostri, care au reusit sa depaseasca mai bine decat ne-am fi asteptat provocarile perioadei pandemice”, a adaugat Zdenek Romanek.

Anul 2022 a adus noi provocari geopolitice si economice, iar abordarea prudenta a bancii cu privire la riscul de credit a determinat cresterea costului cu provizioanele de la 8 milioane de lei in T1 2021 la 20 milioane de lei in T1 2022.

In luna martie, ca urmare a evolutiei ratelor de piata, a inflatiei, dar si a situatiei create de razboiul din Ucraina, banca a crescut dobanzile la produsele de economisire in lei, cu pana la 2,5 puncte procentuale. Produsele de economisire pentru persoane fizice la Raiffeisen Bank sunt disponibile exclusiv in aplicatiile digitale, Raiffeisen Smart Mobile si Raiffeisen Online.

Raiffeisen Bank continua sa fie unul dintre liderii pietei cardurilor de credit din Romania, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numarul tranzactiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank a crescut cu 34%, fata de primele 3 luni ale anului trecut. Clientii Raiffeisen Bank pot face plati cu telefonul prin RaiPay pe Android, descarcand aplicatia din Google Play Store sau Huawei AppGallery, cu Apple Pay pe iOS si cu Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. In primul trimestru din 2022, a crescut cu 83% numarul platilor efectuate de clientii Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul.

In primul trimestru 2022, clientii au revenit la comportamentul de dinaintea pandemiei, iar platile cu cardurile de debit Raiffeisen destinate cumpararii online de bilete de avion s-au dublat fata de primul trimestru 2021, la fel si achizitiile de vacante. Platile cu cardurile bancii la hoteluri, restaurante si baruri au crescut cu 70% fata de primul trimestru al anului 2021.

In acelasi timp, peste 15.000 de clienti au luat un credit de nevoi personale (Flexicredit) de la Raiffeisen Bank pentru renovarea locuintei, iar alti 5.000 au cumparat o masina in primele trei luni ale acestui an. Acoperirea cheltuielilor medicale sau finantarea unor evenimente speciale au fost alte motive pentru care clientii Raiffeisen Bank au solicitat un imprumut personal.

Securitatea platilor online e, de asemenea, o preocupare permanenta a bancii si a clientilor sai. Utilizatorii aplicatiei RaiPay pot activa un card de unica folosinta, atasat cardului lor de cumparaturi, pe care il pot utiliza pentru site-urile noi sau cele vizitate mai rar. Pot fi generate pana la 10 carduri unice pe zi, cu valabilitate de 30 de minute.