Update articol:

Analiza Goldring: Zoom, de la 10 milioane, la 300 milioane utilzatori – unul dintre “câștigătorii” crizei sanitare COVID-19

De Dan Turmacu, CFTe, Senior Analist Tehnic, Piețe Financiare – Goldring

Există puțini câștigători în urma pandemiei COVID-19, dar companiile care facilitează continuarea activității de acasă sunt cu siguranță tendința anului 2020. Cu sediul central în San Jose, California, Zoom Video Communications este o companie americană care oferă servicii de videotelefonie și chat online printr-o platformă software peer-to-peer în cloud, utilizată mai ales pentru teleconferințe, telecomunicații, educație la distanță și relații sociale.

Cum a reușit compania să aibă succes?  Zoom s-a concentrat pe oferirea unui produs mai ușor de utilizat față de concurență, și un produs mai ieftin, minimizând  costurile la nivel de infrastructură pe de o parte  și  crescând nivelul de eficiență a angajaților pe de altă parte. Oficialii companiei au declarat că nu și-ar fi închipuit o asemenea explozie a business-ului la sfârșitul lui 2019, când aplicația era folosită zilnic de aproximativ 10 milioane de participanți. Până în martie 2020, când măsurile de carantină și distanțarea socială au împins multe întâlniri în mediul online, numărul  de participanți zilnici era de aproximativ 100 de milioane, și nici după o lună, în aprilie, numărul acestora a explodat,  ajungând la 300 de milioane, crescând doar într-un trimestru la un nivel greu de imaginat înainte.

Listarea Zoom și creșterea spectaculoasă a acțiunilor.

Pe 18 aprilie 2019, compania devine publică printr-o ofertă publică inițială, cu un preț inițial de 36 dolari pe acțiune. Prima ședință de tranzacționare a adus o apreciere de 72%, confirmând din nou apetitul investitorilor pentru noile companii din sectorul tehnologic. Cotațiile acțiunilor Zoom și-au continuat aprecierea, în ziua de astăzi prețul fiind în jurul nivelului de 145 dolari pe acțiune, oferind astfel un randament de aproximativ 300% investitorilor care au subscris în oferta publică inițială. 

Perspectiva pe termen mediu

Sumar: ZM
Poziție: Long
Target price: 200$
Stop loss: 100$

 

Graficul saptamanal al acțiunii Zoom Video Communications Inc. (simbol bursier: ZM, listata pe bursa de actiuni NASDAQ) arata ca preturile actiunii au crescut de la minimele din dec. 2019 si au atins un maxim istoric pe 24 aprilie, de circa 182$ (linia rosie).

ROC (linia violet), ce arata modificarea procentuala a preturilor, este pozitiva. Linia indicatorului a avut o miscare ascendenta de la minimul din oct. 2019 pana la maximul din mar. 2020 cand a atins un nivel supra-cumparat (nivelul 80.0). Dupa divergenta negativa cu preturile din apr. 2020,  linia s-a corectat usor. Daca linia ROC se va misca din nou spre nivelul supra-cumparat, acest fapt va indica o mentinere a presiunii la cumparare.

MACD (linia albastră) a generat un semnal de cumparare la inceputul lunii ian. 2020, cum s-a intersectat si a trecut deasupra semnalului său (linia roșie), sub nivelul zero. Linia MACD a avut o traiectorie ascendenta pana la maximul din apr. 2020. Ea se misca deasupra unui nivel supra-cumparat (nivelul 10.0), fapt ce indica o mentinere a presiunii la cumparare.

In general acțiunea Zoom Video are un trend ascendent din dec. 2019. O corectie a preturilor actiunii poate surveni cum actiunea este supra-cumparata, fapt ce a condus la o supra-evaluare. Totusi investitorii ar putea privi orice corecție a preturilor acțiunii ca o oportunitate de a intra din nou la cumpărare.

Perspectiva pe termen scurt

Sumar: ZM
Poziție: Short
Target price: 115$
Stop loss: 185$

 Zoom Video a raportat rezultatele financiare pentru trimestrul incheiat la sfarsitul lui ian. 2020, peste asteptarile analistilor. Castigul net pe actiune a fost la nivelul de 0,05$ fata de estimarile pentru o pierdere neta de 0,01$ (o surpriza pozitiva de 0,06$). Compania nu distribuie dividende.

Graficul zilnic al actiunii Zoom Video arata ca preturile actiunii se corecteaza de la un nivel de rezistenta constituit din  maximul istoric din apr. 2020 (linia rosie), cazand spre linia de trend ascendent. Ele pot gasi un suport la nivelul de circa 130$ (linia violet punctata) sau chiar mai jos la fostul nivel de rezistenta constituit din maximele din iun.-iul. 2019, de la circa 105$ (linia violet). Preturile se tranzactionează inca deasupra mediilor mobile pe 50 si 200 zile (50d si 200d EMA).

Preferinta investitorilor pentru actiunea Zoom Video este reflectata in raportul puterii relative RS in raport cu indicele Nasdaq 100 (a se vedea panoul de jos). Linia RS (linia violet) a avut un trend ascendent din feb. 2020 pana la maximul din mar. 2020, confirmand raliul preturilor. Linia RS are o miscare de consolidare in interiorul unui triunghi de la sfarsitul lui mar. 2020. Daca preturile isi vor relua cresterea, atunci linia RS ar trebui sa confirme.

Directional Movement Index (DMI) a sustinut cresterea preturilor actiunii Zoom Video (a se vedea panoul din mijloc). Indicatorii directionali au trimis un semnal inca de la inceputul lui ian. 2020 ce a aratat o directie ascendenta a pretului actiunii pe masura ce +DI (linia verde) s-a intersectat si a trecut deasupra –DI (linia rosie). Linia ADX (linia albastra) ne spune daca pretul actiunii s-a confruntat cu un trend puternic (peste nivelul de 25). Trendul ascendent a fost unul puternic in perioada feb.-mar. 2020, cum linia ADX a atins de doua ori nivelul de alerta 50. Trendul si-a pierdut din putere odata cu corectia preturilor, cum  ADX cade sub nivelul 25.

Concluzie finala:

– pe termen mediu este posibil sa vedem o reluare a trendului ascendent al preturilor actiunii, fapt ce va duce la testarea si chiar depasirea maximului istoric din apr. 2020, de la circa 182$;

– pe termen scurt este posibil ca preturile sa se corecteze in continuare spre nivelul de suport, de la circa 105$.

Recomandam cumpararea acestei actiuni de catre investitori, numai daca preturile isi vor relua cresterea deasupra nivelului de suport, de la circa 105$.

***

Știați că…

  • Compania se afla pe o pantă ascendentă și înaintea pandemiei, ultimele raportări financiare arătând o creștere de 88% a veniturilor și înregistrarea unor profituri de 21.7 mil. de dolari, după ce anul trecut profitul companiei a fost 0.
  • Apariția Zoom pe piață a reprezentat o amenințare serioasă pentru numele mari din tehnologie, precum Facebook, Google și Microsoft, cauzând schimbări majore în segmentul de videotelefonie.
  • S-au confruntat de curând cu 2 procese colective legate de siguranța datelor utilizatorilor https://www.goldring.ro/noutati/zoom-stress-test-pentru-guvernanta-corporativa/

BVBStiri BVB

Digi Communications N.V. (DIGI) (18/05/2021)

Hotarari AGA Ordinara din 18 mai 2021

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/05/2021)

Litigiu dosar nr.3607/63/2020

Sphera Franchise Group (SFG) (18/05/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

IAR SA Brasov (IARV) (18/05/2021)

Convocare AGAO 21.06.2021