Update articol:

ANISP: Suprataxarea industriei de telecomunicaţii afectează investiţiile, mediul concurenţial şi duce la creşterea tarifelor

Sursa Pixabay

Suprataxarea industriei de telecomunicaţii afectează investiţiile şi mediul concurenţial, duce la creşterea tarifelor către consumatorii finali şi contravine legislaţiei româneşti şi europene, conform unui comunicat al Asociaţiei Naţionale a Internet Service Poviderilor.

“Asociaţia Naţională a Internet Service Providerilor din România (ANISP) doreşte să tragă un semnal de alarmă cu privire la efectele negative pe care le-ar avea o suprataxare a industriei cu un procent de 3% din cifra de afaceri, conform proiectului de ordonanţă prezentat de Ministerul Finanţelor în 18 decembrie 2018”, se menţionează în comunicat, conform Agerpres.

Astfel, potrivit reprezentanţilor ANIS, suprataxarea industriei de telecomunicaţii afectează investiţiile, iar ţintele privind digitalizarea României, introducerea tehnologiilor 5G, IoT, smart city, acoperirea zonelor “albe” (fără acoperire cu servicii de Internet broadband) vor fi ratate, ceea ce va antrena frânarea creşterii economice viitoare a României.
De asemenea, măsura duce la creşterea tarifelor către utilizatorii finali şi, ca efect secundar, creşterea numărului de abonamente Internet şi/sau servicii telecomunicaţii mobile va încetini.
Totodată, va fi afectat mediul concurenţial, mai spun reprezentanţii ANISP. 
“În prezent, competiţia pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii este foarte intensă. Marjele de profit net ale celor mai mari dintre operatori se situează undeva la o medie de 5%, iar uneori trec şi în teritoriul negativ (în anumiţi ani companiile înregistrează pierderi). Dacă la acest mediu ultra-competitiv se adaugă o povară de 3% din cifra de afaceri, unii operatori dintre cei alternativi vor închide porţile. Ca efect indirect vom observa o scădere a veniturilor bugetare provenite din taxele şi impozitele aferente salariilor celor care vor fi disponibilizaţi şi un nou exod al personalului calificat către alte ţări ale Uniunii Europene”, explică aceştia.

Ei semnalează că suprataxarea industriei de telecomunicaţii contravine legislaţiei româneşti şi europene privind telecomunicaţiile. Astfel, ANCOM trebuie să perceapă tarife care să îi asigure buna funcţionare şi nimic mai mult (conform art. 12 a directivei 2002/20/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 martie 2002 privind autorizarea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice). Pe de altă parte, Directiva 2014/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 mai 2014 impune statelor membre să identifice măsuri pentru reducerea costului instalării reţelelor de comunicaţii electronice.

“ANISP îşi exprimă speranţa că factorii de decizie vor lua în calcule argumentele raţionale de mai sus şi că vor renunţa proiectul în cauză. De asemenea, ANISP este deschisă la dialog şi îşi oferă toată expertiza celor interesaţi”, se mai arată în comunicat.

Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a prezentat marţi seara, la Palatul Victoria, o serie de măsuri fiscal – bugetare care urmează să fie adoptate până la sfârşitul acestui an, printre care introducerea pe zona de comunicaţii a unui nivel minim referitor la licitaţiile privind licenţele 3G, 4G, 5G, un nivel care este raportat la un procent corelat şi cu numărul de ani pentru care se solicită acea licenţă de operare, la nivelul ANCOM, şi majorarea tarifelor aferente pe ANCOM cu 3%.

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (22/10/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTS si EFSA

PRIMARIA ORASULUI NAVODARI (NAV27) (22/10/2020)

Plata cuponului 23 si rambursare rata principal 23 & calcul rata dobanda pentru cuponul 24

CEMACON SA (CEON) (22/10/2020)

Desfasurare AGEA 29/30.10.2020 in contextul COVID 19

TURISM, HOTELURI, RESTAURANTE MAREA NEAGRA S.A. (EFO) (22/10/2020)

Plata dividend conform Hotarare AGOA nr.8 din 05.10.2020

Erste Group Bank AG (EBS) (22/10/2020)

Notificare - detineri > 4%