Update articol:

Purcari înregistrează o creștere a profitului net de 17% în primul trimestru 2022

Veniturile Purcari Wineries Plc au crescut cu 13% față de primul trimestru al anului trecut, ajungând la 56,2 milioane RON, potrivit raportului trimestrial transmis Bursei de Valori București. În pofida presiunilor inflaționiste globale, Grupul a demonstrat o performanță excelentă, marjele EBITDA și a profitului net ajungând la 36% și respectiv 21%.

Purcari înregistrează o creștere a profitului net de 17% în primul trimestru 2022, la 11.978.722 lei.

Performanța puternică a brandului lider Purcari și a divinului nostru premium Bardar, au contribuit la o îmbunătățire semnificativă a mixului de produse vândute, compensând presiunile asupra costurilor, arată compania.

“Rezultatele Companiei demonstrează o reziliență durabilă a modelului nostru de afaceri, într-o perioadă provocătoare, condiționată de turbulențe geopolitice și presiuni inflaționiste. Combinația dintre brandurile noastre puternice, poziționate atractiv ca un lux accesibil, oferind un raport calitate-preț excelent, precum și disciplina noastră la nivel de costuri, ne avantajează în această perioadă dificilă pentru regiunea noastră, precum și pentru întregul glob”, a spus Victor Bostan, CEO.

Puncte cheie

• România: vânzări în ascensiune cu 7% în primul trimestru 2022, brandul Purcari înregistrând o creștere de două cifre, inclusiv o performanță puternică a seriei Nocturne, destinată exclusiv pentru HoReCa, ajungând la vânzări de circa 100,000 de sticle. Bardar și-a dublat vânzările față de anul trecut, în urma unei cereri sporite din partea conturilor cheie, deși de la o bază mai mică.

• Moldova: vânzări în creștere cu 36%, accelerând pe toate canalele de distribuție. Toate brandurile au înregistrat o îmbunătățire a mixului de produse vândute, Bostavan și Bardar demonstrând cel mai mare ritm de creștere. Revenire puternică în sectorul HoReCa în urma ridicării mai multor restricții Covid.

• Polonia: vânzările în scădere cu -1% față de anul precedent. Bostavan având o scădere de -4% față de perioada similară a anului trecut ca urmare a prioritizării marjei față de volum, iar vânzările Lidl ne fiind încă reluate. Accentul pe premiumizare a rezultat într-o creștere de 3,5x a vânzărilor Purcari. Mediul de tranzacționare este încă unul provocator, cu toate acestea, au fost planificate majorări selective ale prețurilor începând cu trimestrul 2, pentru a compensa creșterea costurilor.

• Asia: veniturile în creștere cu 20%, Purcari și Bardar având cel mai mare ritm de creștere. Unele livrări au fost amânate pentru trimestrul 2 în condiția transferării logistice din portul Odessa la Constanța și deficitul de containere maritime. Mediu comercial dificil în China în condiția carantinei generale stabilite la sfârșitul trimestrului 2.

• Cehia și Slovacia: Creștere totală încă afectată de restructurările TESCO, efectul diminuându-se treptat. Creșterile de preț agreate cu TESCO începând cu 1 aprilie, vor contribui pozitiv asupra marjelor.

• Ucraina: vânzările în scădere cu 48% față de anul precedent. Distribuția a fost reluată la jumătatea lunii aprilie în vestul Ucrainei, unele livrări fiind așteptate la sfârșitul trimestrului 2.

Purcari Wineries Public Company Limited (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar și Domeniile Cuza) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul gestionează aproximativ 1.350 de hectare de podgorii și operează cinci platforme de producție în România și Moldova. Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din România, cu o cotă de 30% și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări. Fondat în 1827, Chateau Purcari este cea mai premiată vinărie din regiunea Europei Centrale și de Est la Decanter Londra 2015-2021, precum și cea mai bine cotată cramă pe Vivino cu un scor mediu de 4.1 din 5.0, bazat pe mai mult de 65.000 de recenzii. Din februarie 2018, Grupul este listat la Bursa de Valori București sub simbolul WINE. Grupul este condus de Victor Bostan, un veteran cu peste 30 de ani de experiență în domeniul vinicol și este susținut de investitori instituționali de top precum: Conseq, East Capital, Franklin Templeton, Fiera Capital, Horizon Capital și Norges Bank.

BVB | Știri BVB

OIL TERMINAL S.A. (OIL) (07/07/2022)

Solicitare completare ordine de zi AGA 29.07(01.08).2022

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (07/07/2022)

Raportare detineri sub pragul de 10% din totalul drepturilor de vot

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (07/07/2022)

Disponibilitate Raport Sustenabilitate 2021