Update articol:
DUPĂ ASTALDI, O ALTĂ COMPANIE ITALIANĂ ARE PROBLEME

Trezoreria şi compania de căi ferate ar putea deveni acţionari majoritari ai Alitalia

Vicepremierul italian Luigi Di Maio le-a spus sindicatelor că Trezoreria şi Ferrovie dello Stato (FS), societatea de căi ferate deţinută de statul italian, ar putea prelua peste 50% din Alitalia, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Di Maio, care este şi ministrul Industriei, a vorbit la Roma cu reprezentanţii sindicatelor, după ce miercuri Guvernul a anunţat că este dispus să participe la crearea unei „noi Alitalia”.

Alitalia, companie care a înregistrat profit doar de câteva ori în cei 70 de ani de existenţă, a fost plasată sub administrare specială în mai anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi salariilor. În 2015, un studiu realizat de banca italiană Mediobanca a arătat că repetatele ajutoare de stat pentru Alitalia, în perioada 1974-2014, i-au costat pe plătitorii de taxe aproximativ 7,4 miliarde de euro.

Trezoreria ar putea prelua o participaţie de peste 15%, în timp ce Ferrovie dello Stato ar putea lua o parte şi mai mare, a declarat Di Maio, susţin sursele, citate de Agerpres.

„Intervenţia publică are ca obiectiv protejarea intereselor Italiei, drepturile muncitorilor şi locurile de muncă”, a spus vicepremierul italian, conform informaţiilor furnizate de un membru de sindicat prezent la întâlnire.

FS a anunţat miercuri că va începe negocierile cu Delta Air Lines şi easyJet pentru a schiţa un plan de salvare pentru Alitalia. Acest plan ar trebui prezentat până în 31 martie, ar fi declarat joi Di Maio.

În decembrie, Guvernul de la Roma a acceptat să extindă până în data de 30 iunie 2019 termenul limită pentru achitarea împrumutului de stat acordat Alitalia, în valoare de 900 de milioane de euro, menit să menţină operatorul aerian pe linia de plutire, în timp ce se caută un posibil cumpărător.

Procesul de vânzare al Alitalia, la care compania Etihad Airways din Abu Dhabi deţine o participaţie de 49%, a fost întârziat din cauza incertitudinilor provocate de alegerile generale.

Anul trecut, administratorii Alitalia au acceptat oferta de achiziţionare din partea Ferrovie dello Stato.

Salini oferă 225 de milioane de euro pentru salvarea Astaldi

 

Operatorul aerian german Lufthansa a confirmat recent că nu este interesat să participe la eforturile de restructurare a Alitalia. Printre companiile aeriene care şi-au exprimat în trecut interesul în achiziţionarea anumitor părţi din Alitalia se află operatorii low-cost EasyJet şi Wizz Air.

Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile sale.

Alitalia are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil într-o ţară cu o rată ridicată a şomajului.