Cifra de afaceri a Grupului Alro a crescut cu 17% în primele nouă luni (T1-T3 2025: 2,98 miliarde RON față de T1-T3 2024: 2,54 miliarde RON), susținută de o strategie de vânzări puternică, profitând de prețuri mai mari la aluminiu și de o cerere îmbunătățită, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București.
“Rezultatele obținute în primele nouă luni ale anului demonstrează puterea modelului nostru de afaceri și eficacitatea strategiei noastre într-un mediu economic provocator. Aceste performanțe sunt rezultatul a două direcții strategice majore care au ghidat dezvoltarea ALRO. Primul se concentrează pe investiții continue în tehnologie, eficiență operațională și dezvoltarea oamenilor, factori care au permis companiei să-și optimizeze procesele, să-și diversifice portofoliul de produse și să se concentreze pe sectoare cu valoare adăugată ridicată, cum ar fi aerospațial, auto și apărare, unde cererea continuă să crească. A două direcție strategică este reprezentată de politică noastră comercială, construită pe o înțelegere profundă a dinamicii pieței internaționale și pe parteneriate pe termen lung cu clienții noștri, care ne-au permis să valorificăm această cerere în creștere într-un mod sustenabil și profitabil”, a declarat Marian NĂSTASE, Președintele Consiliului de Administrație, ALRO. “Împreună, aceste elemente consolidează poziția ALRO că producător european competitiv și confirmă capacitatea companiei de a livra rezultate sustenabile prin inovație, disciplină operațională și o orientare strategică pe termen lung”, a adăugat Marian NĂSTASE.
Primele nouă luni ale anului 2025 au reflectat un mediu de afaceri dinamic pentru piața globală a aluminiului, prețurile menținându-și traiectoria de redresare inițiată la sfârșitul anului 2024. Cotațiile de aluminiu au atins un vârf pentru perioada de 2.718 USD/tonă în septembrie 2025, de la 2.561 USD/tonă în ianuarie 2025. La rândul sau, prețul mediu LME (bursă de metale de la Londra) pe trei luni pentru T3 2025 a înregistrat o creștere de 8%, comparativ cu aceeași perioada a anului 2024 (2.617 USD/tonă, în T3 2025, față de 2.421 USD/tonă în T3 2024).
Pe de altă parte, tensiunile comerciale în creștere și conflictele internaționale au avut un impact asupra piețelor de mărfuri, crescând prețurile pentru majoritatea materiilor prime și produselor auxiliare. Mai mult, creșterea semnificativă a prețurilor energiei electrice înregistrate pe piața locală a avut un impact direct asupra rezultatelor Grupului.
În primele nouă luni ale anului 2025, Grupul a înregistrat o creștere solidă a vânzărilor, atât din punct de vedere al valorii, cât și din punct de vedere al volumului, cu accent pe plăci și pe sârmă, cu impact pozitiv direct asupra cifrei de afaceri pentru această perioada. Mai mult, strategia de investiții, împreună cu un program puternic de vânzări și de marketing, a dus la vânzări mai mari pentru plăci pentru industria aeronautică și de apărare, punând o baza solidă pentru creșterea viitoare în acest sector. În consecință, vânzările segmentului de aluminiu prelucrat au crescut cu 15% în primele nouă luni ale anului 2025, comparativ cu aceeași perioada a anului 2024. La rândul sau, segmentul aluminiului primar a înregistrat o creștere a vânzărilor de 19% în perioada analizată.
Cu toate acestea, impactul prețurilor mai mari ale materiilor prime și utilităților, cuplat cu ratele ridicate ale dobânzilor, a condus la rezultate nete mai mici, respectiv un profit net de 1,8 milioane RON, în primele nouă luni ale anului 2025, comparativ cu profitul comparativ ajustat de 4,5 milioane RON în T1-T3 2024, după deducerea sumei de 122 de milioane RON din vânzarea certificatelor de CO2 (fonduri utilizate pentru susținerea procesului de producție pentru anul precedent).
ALRO și-a continuat programul strategic de investiții axat pe eficientă energetică, modernizarea proceselor și tranziția către producția de aluminiu cu emisii scăzute de carbon.
Grupul a continuat să implementeze proiecte strategice de investiții menite să-și diversifice și mai mult portofoliul de produse, să îmbunătățească calitatea și eficientă generală, reducând în același timp amprenta ecologică. Printre acestea se numără punerea în funcțiune a unui nou cuptor electric pentru îmbătrânirea plăcilor din aliaj de aluminiu, în urmă unei investiții de 11,6 milioane de lei.
ALRO a continuat proiecte care vizează creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare și foarte mare prin investiții în prelucrarea plăcilor de precizie, sisteme avansate de control al calității și noi capacități de turnare a sleburilor și a plăcilor.
Grupul a finalizat investiția într-un scaner de conductivitate pe două fețe pentru plăci de aluminiu, în valoare de 4,4 milioane RON, care susține îmbunătățirea siguranței operaționale și extinderea producției pentru industria aeronautică și crește ponderii producției cu valoare adăugată ridicată.