- Rezultatele finale din 2025 vor fi influențate inevitabil și de factori cum sunt creșterea TVA, inflația, scăderea puterii de cumpărare
- Actuala majorare de capital va susține trei direcții strategice majore, cu o investiție totală estimată de 1,25 milioane euro
Obiectivele principale ale 2Performant.com pentru 2026 sunt scalarea în România și extinderea în Irlanda, ne-a declarat Ana Opriță, Deputy CEO 2Performant.com, într-un interviu, în care ne-a vorbit despre activitatea companiei, planurile în urma majorării de capital, dar și despre factorii economici care au impactat evoluția în 2025.
Rezultatele finale din 2025 vor fi influențate inevitabil și de factori cum sunt creșterea TVA, inflația, scăderea puterii de cumpărare, potrivit doamnei Opriță.
***
Cum a fost anul 2025 pentru 2Performant? Care au fost principalele provocări?
Ana Opriță: Pentru noi a fost un an de definitivare a produsului, am continuat investițiile în platforma BusinessLeague.com, aducând produsul la un grad ridicat de maturitate.
Nefinalizarea achiziției Profitshare a condus la o reconfigurare a planurilor de dezvoltare, mai concret o scalare în România prin marketing și vânzări și extinderea externă în Irlanda. Pentru a implementa noile planuri, am consolidat echipa prin aducerea Mihaelei Bourceanu în poziția de Chief Operating Officer, cu impact pozitiv deja vizibil în motivarea echipei și comunicarea activă în ecosistem. Acum avem o echipă mai mică, dar mai puternică, matură, cu ambiție.
Cea mai mare parte a efortului tehnic din anul acesta a fost dedicată construcției modulului de influencer marketing, proiectul care marchează intrarea 2Performant într-o nouă verticală, complementară, dar cu potențial major. Obiectivul nostru este simplu: vrem să permitem oricărui brand, indiferent de mărime, să ruleze campanii de performanță cu influenceri la scară largă. Diferența fundamentală este că modelul nostru elimină riscul și barierele de buget: magazinele plătesc doar vânzările confirmate.
Pe zona de sales am investit efort în pricing ceea ce ne-a adus pe plus față de anii anteriori. Dacă în perioada 2020-2023 aveam un câștig de 0,83 euro/vânzare, în 2024-2025 avem un câștig de 1,2 euro/vânzare, iar pentru magazinele activate în platformă în 2025 chiar 1,8 euro/vânzare.
Am încheiat trimestrul 3 cu o cifră de afaceri de 11,5 milioane lei, în creștere cu 5% față de 2024, o pierdere netă de 416,588 lei și EBITDA pozitiv, de 835.000 lei. Vestea bună este că toți indicatorii importanți au revenit pe creștere, în paralel cu reducerile semnificative de costuri operate, care își produc efectele preponderent începând din T4.
Potrivit Departamentului de Analiză al TradeVille, rezultatele financiare consemnate de 2Performant în primele nouă luni din 2025 arată o stabilizare a veniturilor, îmbunătăţire a profitabilităţii operaţionale şi ajustarea estimărilor pentru perioada următoare. Compania continuă procesul de eficientizare şi îşi aliniază strategia la un ritm de creştere mai prudent, pregătind terenul pentru o revenire progresivă în anii următori, apreciază analiștii TradeVille.
De remarcat sunt și rezultatele de la Black Friday, care au consemnat o creștere sănătoasă față de 2024, mai exact o creștere de 13,3% a vânzărilor pe perioada extinsă 27.10-13.11 2025, ceea ce înseamnă că ne-am înscris pe o traiectorie bună și vom avea un trimestru 4 reușit ca rezultate de business.
Care au fost factorii care au influențat rezultatele de anul acesta?
Ana Opriță: Rezultatele finale din 2025 vor fi influențate inevitabil și de factori cum sunt creșterea TVA, inflația, scăderea puterii de cumpărare, ceea ce determină o creștere încetinită a vânzărilor noastre. Pe de altă parte, afiliații din BusinessLeague.com au devenit mult mai performanți și mai eficienți, crescându-si câștigurile pe click, ceea ce se traduce prin vânzări mai multe pe un trafic mai scăzut în platformă decât în anii anteriori. În ultimul trimestru observăm că și magazinele au înțeles că modelul nostru de cost per vânzare e mult mai predictibil pentru ei, în contextul în care prețul de achiziție pe client a crescut evident și pentru aceștia, odată cu intrarea pe piață a jucătorilor asiatici. Acesta este și unul din motivele pentru care afiliații din platforma noastră au generat o creștere de 13,3% în acest Black Friday față de cel de anul trecut.
Care a fost impactul măsurilor fiscale luate de Guvern?
Ana Opriță: Am avut o lună august sub 2024, așa cum a fost în toată piața. Mulți dintre advertiseri au hotărât să suporte creșterea TVA pentru a nu bloca sau opri consumul. Le-am salutat eforturile și i-am susținut prin oferte de top-up (acordând bonusuri pentru advertiserii care alimentau peste nivelul obișnuit).
Care sunt obiectivele companiei pentru 2026?
Ana Opriță: Pentru 2026 obiectivele principale sunt clare: scalarea în România și extinderea în Irlanda, care este o piață strategică pentru validarea internațională a modelului 2Performant, pas important înainte de lansarea pe piața din SUA. Acestea sunt obiective de business deja asumate prin angajamentul propus pentru majorarea de capital pe care o facem.
Care au fost beneficiile prezenței companiei pe piața AeRO?
Ana Opriță: Suntem prima companie românească de tehnologie listată pe AeRO, ceea ce înseamnă pentru noi încă o validare a produsului, a faptului că avem un management curajos, construit pe valorile noastre de transparență, performanță, responsabilitate și învățare continuă. Ne-am listat pe piața AeRO a BVB în decembrie 2020, moment în care am invitat publicul să devină partener în ceea ce construim. Listarea ne-a adus acces la capital și, la fel de important, un nivel mai înalt de transparență și disciplină. Dacă ne uităm la cifre, se vede foarte clar o creștere constantă: 2020: 20,3 milioane lei, 2021: 25,7 milioane lei, 2022: 35 milioane lei, 2023: 46 milioane lei, 2024: 48 milioane Lei, 2025 (prognoză): 49 milioane lei. Deci, dacă faci “zoom out”, se vede limpede: de la listare încoace, cifra de afaceri a crescut în fiecare an și produsul nostru a evoluat constant.
Vă propuneți să promovați pe segmentul principal al BVB? În ce interval de timp?
Ana Opriță: Da, luăm în calcul, dar acum focusul nostru este în totalitate pe obiectivele asumate prin prospectul pentru majorarea de capital. Listarea pe BVB este o opțiune, dar poate o vom discuta în următorii doi ani și nu figurează deocamdată printre prioritățile noastre, urmând să o analizăm la momentul potrivit în funcție de rezultatele pe care le avem și conjunctura din piață de la acel moment.
Cum finanțați proiectele?
Ana Opriță: Spre finalul fiecărui an analizăm rezultatele avute, evoluția business-ului nostru și a pieței, identificăm oportunități de dezvoltare, zone de îmbunătățire și în funcție de această analiză ne stabilim obiectivele pentru anul următor. Pentru îndeplinirea obiectivelor stabilim ce proiecte implementăm, prioritățile, roadmap-ul de implementare și ce finanțare alocăm din veniturile obținute și din majorarea de capital, în acord cu angajamentele luate față de investitori.
Care sunt obiectivele majorării de capital anunțate?
Ana Opriță: Obiectivul nostru principal este continuarea evoluției ascendente a companiei ca după fiecare majorare din anii anteriori (vezi grafic)

Actuala majorare de capital va susține trei direcții strategice majore, cu o investiție totală estimată de 1,25 milioane euro:
- Dezvoltare comercială, vânzări și marketing pentru creșterea bazei de utilizatori
- Creșterea modulului de Influencer Marketing (IM) prin investiții de marketing
- Extinderea pe piețe internaționale.
Pentru prima direcție strategică obiectivul este extinderea accelerată a bazei de comercianți, afiliați și influenceri, prin investiții dedicate în vânzări, marketing și parteneriate regionale.
La cel de-a doua direcție strategică, obiectivul este stimularea adopției modulului de Influencer Marketing în rândul comercianților și creatorilor de conținut, prin campanii de promovare, parteneriate și îmbunătățiri funcționale.
În ceea ce privește extinderea pe piețe internaționale, BusinessLeague.com va fi testat și lansat pe piața din Irlanda, una dintre cele mai avansate digital și favorabile companiilor tech din Europa. Produsul este complet pregătit pentru scalare internațională, iar contextul local oferă un avantaj competitiv major, Irlanda fiind o piață strategică pentru validarea internațională a modelului 2Performant, pas cheie înainte de lansarea pe piața din SUA.
Cum vedeți comunicarea cu investitorii la bursă?
Ana Opriță: Investitorii la bursă sunt foarte importanți pentru noi și de susținerea lor depinde într-o bună măsură dezvoltarea business-ului 2Performant. De aceea, comunicăm constant în spiritul valorilor 2P, pe baza transparenței, cu claritate și onestitate. Suntem responsabili, ne asumăm rezultatele și le propunem un progres măsurabil. Anunțăm toate mișcările importante din business și facem raportări trimestriale la bursă. Lucrăm cu experți în piața de capital, care ne fac evaluări obiective și analize pertinente, inclusiv în cazul majorării de capital.
În ce interval de timp vizați revenirea pe profit?
Ana Opriță: Conform unei analize realizate în contextul majorării de capital, în 2026 după un T1 pe pierdere, estimăm un T2 break-even și T3 pe profit. De altfel, începând cu trimestrul 4 din 2025, datorită măsurilor luate și rezultatelor obținute, ne așteptăm să ne poziționăm mai aproape de break-even, iar în funcție de creșterile viitoare de business putem reajunge pe profit net, așa cum indică bugetul prezentat pieței de capital. Vizăm o creștere mai accelerată a vânzărilor în 2026 pentru a recupera creșterea lentă anterioară. Asta ar însemna ca volumul vânzărilor prin platformă să crească cu 30-35% față de anii 2024 și 2025, până la 180 – 185 milioane euro, iar numărul de tranzacții să crească cu 20-25% până la 2,9-3 milioane de tranzacții în 2026. Valoarea medie a unei tranzacții ar crește la 62 de euro în 2026 față de 58 – 59 euro/tranzacție în anul 2025.
***
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează și monetizează BusinessLeague.com – platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing