În weekend, președintele Joe Biden va participa la forumul anual al „Grupului celor 20” sau G20, referitor la cele 20 de economii majore ale lumii.
Biden va discuta despre provocările lanțului de aprovizionare cu liderii mondiali în timp ce se află la Roma, în speranța de a atenua punctele de presiune din sistemul comercial global.
Lanțul mondial de aprovizionare suportă greul cererii crescânde a consumatorilor, cheltuielilor mari de transport, penuriei de forță de muncă, întârzierilor în producția din străinătate, politicilor comerciale și inflației.
Este de aşteptat ca președintele SUA Joe Biden să aducă în discuţie, la forumul anual al Grupului 20 din acest weekend, întreruperile din lanțul global de aprovizionare și creșterea prețurilor la energie, potrivit CNBC.
La Forumul anual al „Grupului celor 20” participă cele 20 de economii majore care reprezintă mai mult de 80% din PIB-ul mondial și 75% din comerțul global.
Vorbind cu reporterii în Air Force One în drum spre Roma, consilierul pentru securitate națională Jake Sullivan a spus că Biden vrea o dezbatere cu liderii mondiali despre provocările lanțului de aprovizionare. Planul este de a discuta modalități prin care guvernele pot atenua punctele de presiune din sistemul comercial global.
„Economia globală va fi evident în prim-plan, deoarece pandemia continuă să aibă un impact asupra redresării economice”, a explicat Howard Stoffer, profesor de afaceri internaționale la Universitatea din New Haven. „Modul în care țările răspund într-un mod coordonat sau independent va fi o problemă importantă la G20”, a adăugat el.
Lanțul de aprovizionare mondial – deja perturbat de pandemie – continuă să suporte greul creșterii cererii consumatorilor, a penuriei de forță de muncă și a întârzierilor de producție din străinătate, ceea ce a dus la costuri de transport mai mari și la inflație.
Provocările lanțului global de aprovizionare „vor fi o inițiativă foarte importantă pe ordinea de zi”, a explicat Michael Froman, şef de creștere strategică la Mastercard.
Froman, care a servit timp de patru ani în calitate de reprezentant comercial al președintelui Barack Obama, a adăugat că Biden va avea ocazia să conducă discuțiile fără să împartă scena cu președintele chinez Xi Jinping sau cu președintele rus Vladimir Putin, care nu vor fi prezenţi.
„Pe termen scurt, Biden dorește să folosească G20 pentru a-i implica pe liderii unora dintre cele mai importante state ale lumii în abordarea provocărilor economice pe termen scurt, inclusiv întreruperile lanțului de aprovizionare și efectele continue ale Covid”, a explicat Joshua Shifrinson, profesor asociat de Relații Internaționale la Universitatea din Boston.
Casa Albă a declarat anterior că administrația continuă să caute modalități de a aborda problemele din lanțul de aprovizionare care provoacă perturbări ale comerțului global.
La începutul acestei luni, într-un efort de a atenua problemele legate de lanțul de aprovizionare, administrația Biden a dezvăluit un plan pentru a desfășura operațiuni 24/7 în porturile Los Angeles și Long Beach, care reprezintă 40% din transportul maritim care intră în Statele Unite.
Și, în timp ce operațiunile non-stop din porturile din California sunt de așteptat să diminueze stocul de containere, problemele legate de lanţul de aprovizionare la nivel mondial sunt departe de sfârşit.
„Toate porturile majore din lume trebuie să fie active 24/7”, argumentează Stoffer. „Cu excepția unor sărbători naționale sau religioase, toate porturile din lume nu pot lucra doar între nouă și cinci, ci 24/7”.
Awi Federgruen, expert în producție și management și profesor la Columbia University Business School din New York, spune că și alte părți ale lanțului de aprovizionare trebuie abordate. „Nu este doar rezolvarea problemelor din porturi, vorbim şi de alte componente ale lanțului de aprovizionare”, a spus Federgruen, observând lipsa forței de muncă în industriile de transport și depozitare.