Update articol:

Grădinile verticale și MicroSera – soluții pentru industria HoReCa (vezi metode de integrare a microplantelor în preparate)

Orice soluție care permite reducerea și controlarea costurilor este extrem de utilă industriei HoReCa, mai ales în această perioadă în care afacerile din acest domeniu au înregistrat scăderi majore din cauza pandemiei de Covid.

Microgreens România propune industrei HoReCa grădinile verticale – o tehnologie care permite cultivarea pe plan local a plantelor folosite pentru consum, în tot timpul anului, fără nici o fluctuație de preț.

Oficialii Microgreens România susțin: “Deși atunci când vorbim de aprovizionarea unui restaurant mulți se duc cu gândul la carne sau la legumele de bază, nu poți oferi un meniu competitiv fără produse fresh din categoria salatelor, verdețurilor și plantelor aromatice. Proporția costurilor cu produsele fresh variază în funcție de sezon și de sortiment, desigur. Costurile cresc în sezonul rece, anumite specii nu mai sunt disponibile local și trebuie importate. Un exemplu banal este leușteanul. Primăvara și vara e pe toate drumurile, însă din noiembrie până în martie trebuie adus din regiuni mai calde sau cultivat în sere încălzite. Costul de achiziție crește, evident. Aceeași situație o găsim și la busuioc și exemplele pot continua.

Tehnologia de care vorbim se bazează pe cultivarea hidroponică pe mai multe niveluri, în echipamente automatizate, aflate în interiorul altor locaţii unde produsul este necesar, în cazul de faţă în restaurant. Termenul consacrat în engleză este indoor distributed vertical farming”.

Potențialul este uriaș – de la creșterea salatelor și a plantelor aromatice până la legume precum roșiile cherry sau castraveți, acestea din urma având încă un cost ridicat în producţie.

Soluția dezvoltată de Microgreens, bazată 100% pe cercetare și testare realizată în România – se numește MicroSera și a primit deja acceptul de integrare în magazinele a trei mari distribuitori – Metro, Selgros și, mai nou, Kaufland. Deocamdată funcționează câte o microseră în câte un magazin al fiecărei companii menționate, dar este programată o extindere rapidă, conform oficialilor Microgreens România. (5 locaţii Kaufland, 1 Metro, 1 Selgros, pe 15-20 ianuarie se va monta una şi în Cora- este deja planificată, încă una la fel planificată în Carrefour Baneasa în martie).

Microsera este practic o seră în miniatură, compactă, care folosește tehnologii de vertical indoor farming. Avantajul este că e suficient de mică astfel încât să poată fi instalată în supermarketuri și restaurante, dar și suficient de productivă astfel încât să acopere necesarul de consum Hyper- local.

Speciile cultivate în acest moment sunt busuioc verde și roșu, pătrunjel creț, coriandru, leuștean, pak choi și varză kale,Menta, Rozmarin Plantele se dezvoltă într-o incintă controlată în care au la dispoziție exact cantitatea de apă, nutrienti și lumină care le este necesară, daca vorbim de plante mature. În cazul microplantelor, acestea cresc doar cu apa si lumina. În momentul în care ajung la maturitate sunt mutate într-un stand de vânzare care le ține cu rădăcinile în apă. Rezultatul final este că orice cumpărător are la dispoziție non-stop aceste produse ultra-fresh, fără variații de preț.

  • O soluție eficientă din punct de vedere economic

Eficiența economică este dată de mai mulți factori. În primul rând MicroSera beneficiază sistemul de climatizare a magazinelor/restaurantelor, plantele având la dispoziție o temperatură constantă. Nu este necesar un consum suplimentar de energie pentru controlarea temperaturii.

Automatizarea este alt factor important. Microserele sunt echipamente fiabile, care necesită mentenanță redusă. Un singur „grădinar urban” este suficient pentru deservirea a 3-4 microsere.

Nu în ultimul rând, logistica este mult redusă. Din start sunt excluse importurile la speciile cultivate local. Dat fiind că plantele se mută direct din microseră în standul de vânzare, nu sunt necesare spații de depozitare. Plantele sunt aduse la microseră în stadiu de mici răsaduri, ocupă puțin spațiu și pot fi transportate în condiții economice.

Predictibilitate și reduceri de costuri

Orice manager de restaurant știe că predictibilitatea costurilor de producție este esențială pentru rentabilitatea afacerii. Grădinile verticale asigură această predictibilitate. Mai mult, produse de calitate superioară, ultra-fresh, pot fi vândute la prețuri mai mici. Datorită tehnologiei folosite costurile de producție sunt și ele mai mici.

MICROPLANTELE – cultură importantă, dacă nu chiar dominantă, în agricultura viitorului

 

Scăderea costurilor de producție și predictibilitatea sunt motivele pentru care MicroSera este apreciată de toate rețelele comerciale care se adresează industriei ospitalității. Proiectele pilot s-au desfășurat bine și acum urmează instalarea de noi echipamente în alte magazine. Ne putem aștepta ca într-un an sau doi să avem o rețea de grădini verticale în România, ceea ce în mod cert va fi de ajutor afacerilor HoReCa, potrivit Microgreens România.

  • De ce și cum să îi convingem pe clienții din restaurant să-și mănânce microplantele

Probabil că fiecare dintre noi s-a confruntat în copilărie cu îndemnul părinților sau al bunicilor: „Mănâncă-ți și legumele!”. Între timp am crescut și am aflat că nu este vorba de vreun moft sau un capriciu, ci de o condiție firească a unei alimentații sănătoase.

Pe măsură ce bucătarii profesioniști introduc microplante în preparatelor lor din ce în ce mai des, comportamentul consumatorilor din restaurante evoluează. Iar felul cum aceștia se raportează la microplantele din farfurie poate influența gradul de satisfacție al clientului, reputația restaurantului și, în ultimă instanță, profitabilitatea afacerii.

Microplantele nu sunt un decor culinar, chiar dacă au o valoare estetică incontestabilă. În momentul în care ai adăugat microgreens unui preparat, trebuie să fii conștient de două coordonate cu impact major:

  1. Gust și aromă

Fiecare firișor de microgreens este o explozie de gust și arome pentru consumator. Microplantele potențează preparate sau creează combinații care pot transforma radical un preparat. În momentul în care ai gândit cu atenție combinațiile de arome și gust, de exemplu măcriș cu pește sau busuioc cu supă de roșii, preparatul tău e un întreg și îți dorești ca un client să guste combinația, nu doar părți ale ei.
Satisfacția clientului va fi mult mai mare dacă dimensiunea estetică este însoțită de o experiență memorabilă de gust și arome. În plus, preparatele sunt ușor de reinterpretat prin utilizarea creativă a microplantelor.

Sunt două efecte importante pentru afacere: În primul rând, clientul va fi dispus să cheltuiască mai mult pe mâncare în restaurant, chiar dacă costul cu materiile prime al preparatului este aproximativ același (microplantele sunt un ingredient relativ ieftin); În al doilea rând, crește fidelitatea clienților, așa numita rată de retenție. Consumatorii vor reveni la restaurant, pentru că certitudinea unei experiențe satisfăcătoare este însoțită de dorința de a experimenta ceva nou. Dat fiind că este de patru ori mai ieftin să fidelizezi un client existent decât să câștigi unul nou, rentabilitatea economică este evidentă.

  1. Nutriție

Microplantele sunt capsule energetice pline de nutrienți. Adăugarea de microgreens în preparate, în proporții semnificative, generează foarte ușor un meniu cu alimentație sănătoasă.

Acest lucru este extrem de important pentru un număr crescând de clienți ai restaurantelor care încearcă să se poziționeze peste medie. Este vorba de oameni educați, care vor să știe ce mănâncă și sunt preocupați de o nutriție echilibrată.
Comunicarea faptului că restaurantul oferă preparate sănătoase, echilibrate nutritiv, va genera un flux constant de consumatori cu un bun potențial financiar. Mai mult, acest lucru contribuie la construirea unei relații de încredere între consumator și furnizorul de servicii HoReCa, cu un impact pozitiv asupra afacerii.
Restaurantele care vor să reziste competiției dure de pe piață și să crească trebuie să ia în considerare la modul cel mai serios problema nutriției. Introducerea de preparate sănătoase și educarea publicului pot constitui un avantaj competitiv major.

Metode de integrare a microplantelor în preparate

Plating integrat – este evident vizual că microplantele sunt parte din preparat

 

Masă critică – o cantitate suficient de mare încât să fie evident că nu sunt doar decor


Integrare în preparat – salate, garnituri gen orez cu microplante, spaghete

Prezență distinctă pe farfurie – sugerează ideea de salată sau garnitură

Integrare prin blenduire – sucuri fresh, sosuri, pesto

BVBStiri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (18/06/2021)

Reziliere Contract CTE Iernut

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (18/06/2021)

Convocare AGEA pentru data de 11 august 2021

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (18/06/2021)

Actualizarea politicii de remunerare a actionarilor

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (18/06/2021)

Alocare actiuni SOP2019 - persoane cu responsabilitati de conducere

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/06/2021)

Autorizare membru al Consiliului de Administratie