Update articol:

Peste 1000 de restaurante românești folosesc produsele firmei Microgreens România

Cristian Tudor - Microgreens Romania Cristian Tudor - Microgreens Romania
  • Direcția majoră de dezvoltare a companiei se concentrează pe Urban Farming, cu precădere pe două tipologii de produse, cele din categoria convenience şi cele de tip functional foods, dar într-o manieră social responsabilă -în echipamente care permit cultivarea plantelor în mediul urban, în magazine sau la sediul clienților, chiar în locul în care sunt cumpărate sau folosite.

 

Mi-aș dori ca peste câțiva ani să nu mai importăm roșii din Olanda, castraveți din Turcia sau cartofi din Egipt.

 

Peste 1000 de restaurante românești folosesc produsele firmei Microgreens România atât pentru plating, cât și pentru rețete originale. Microplantele și florile comestibile cultivate de Microgreens România sunt prezente și în restaurantele de top, și în bucătăriile celor ce vor să mănânce sănătos. De asemenea, produsele Microgreens România se găsesc în lanțurile de distribuție Metro, Selgros, Mega Image, Auchan, Carrefour si Kaufland. Aşa cum s-a întâmplat şi în ţările de unde a plecat acest trend al microsalatelor, uşor, uşor se întâmplă şi în România. În SUA a durat o perioadă de aproximativ 15 ani, timp în care acest nou sortiment de legume a fost preluat de publicul larg, după ce a început să fie folosit în restaurante – 1986 start chefs – anii 2000 preluat în masă. În Europa de Vest a început cultivarea la nivel industrial în Olanda, în 2001, preponderent pentru profesioniştii  HORECA şi din 2010 a început să fie adoptat ca aliment în viaţa de zi cu zi. Timingul în România este uşor pe repede înainte, dar forma de prezentare a produsului în piaţă, costul ‚ “AFFORDABLE” la raft şi campania de tip “democratizarea sănătăţii” prin alimente funcţionale locale şi fără pesticide pot fi factori care să contribuie la succes în anul 2021, deşi conceptul de microplante este de aproximativ 6 ani.

Produsele Microgreens România se încadrează în următoarele categorii: microplante (legume și verdețuri foarte tinere), specialități gastronomice fresh pentru decor culinar şi potenţare arome (flori comestibile, frunze, vlăstari etc.), plante aromatice (la ghiveci, tăiate sau ultra-fresh cu radacina crescute în regim hidroponic).

MICROPLANTELE – cultură importantă, dacă nu chiar dominantă, în agricultura viitorului

 

Microgreens, numele sub care sunt cunoscute microplantele pe plan internațional, reprezintă o nouă categorie de legume sub forma unor plante tinere, comestibile, deja intrate în categoria de SUPERFOOD, datorită conținutului ridicat de substanțe benefice (minerale, vitamine, samd). Plantele sunt crescute în substrat steril, conform standardelor de siguranță alimentară, astfel încât este exclusă orice contaminare. Pentru creșterea acestor plante sunt folosite apă și energie cât au nevoie plantele, în spiritul unui model de agricultură care protejează și conservă resursele planetei. Din ce în ce mai mulți nutriționiști includ microplantele în dietele lor și în curele Detox.

Grădinile verticale și MicroSera – soluții pentru industria HoReCa (vezi metode de integrare a microplantelor în preparate)

 

Microgreens România a fost înființată în 2014 și în prezent este cel mai mare producător local de microplante și de specialități culinare fresh din România.

Acționarii companiei sunt: Carmen Matei – 5%, Stelian Mustea -5%, Vlad Zorzonel- 5%, Cristian Tudor -85%.

Compania a parcurs o dezvoltare exponențială până în 2019, înregistrând o creștere a veniturilor (CAGR > 70% pentru 2016 – 2018 și o creștere generală de 20% pentru 2019). De asemenea, Microgreens România a avut un portofoliu de produse în permanentă creștere (64 de specii în acest moment), dezvoltând continuu piața fie prin relații directe B2B (peste 1000 de afaceri Horeca), fie prin lanțuri de distribuție (Metro, Selgros, Mega Image, Auchan, Carrefour si Kaufland).

Microgreens România a realizat investiții în mijloacele de producție, de peste 500.000 de euro în perioada 2017 – 2019.

Oficialii Microgreens România ne-au spus că anul 2019 a marcat o evoluție importantă în modelul de business al Microgreens România: “În 2019 am diversificat gama de produse și am făcut investiții de peste 150.000 euro în R&D in echipamente și materiale care asigură o siguranță alimentară sporită,o calitate constantă, o trasabilitate si o transparenta clara a produselor. – Microsera Am introdus în ofertă peste zece specii noi de microplante și am mărit producția de plante aromatice. Am achiziționat o mașină de semănat automată care asigură o densitate optimă și constantă a microplantelor. Un nou substrat de creștere pentru microplante care reduce aproape de zero riscul de contaminare biologică, lucru extrem de important pentru păstrarea în spațiile de depozitare HoReCa”.

În 2019, Microgreens a achiziționat startup- ul de tehnologie Microsera Technologies, companie specializată în dezvoltarea de soluții de indoor farming (controlled environment agriculture). Oficialii Microgreens România ne-au spus: “În 2019 am reușit să punem la punct producția de serie a microserelor (echipamente de cultivare de tip distributed indoor vertical farming), fructificând eforturile de cercetare și dezvoltare începute în prima faza in 2017 si la modul profesionist in 2018.

Gama de microsere destinate restaurantelor și rezidential, pentru cultivarea microplantelor, este acum fiabilă și ușor de întreținut.
În paralel, am dezvoltat o soluție semi-industrială, destinată magazinelor cash&carry si retail modern. Această microseră este destinată în principal cultivării de plante aromatice chiar în magazine și are o puternică componentă social-responsabilă. Cu acest echipament putem asigura plante aromatice produse local tot timpul anului, fără risipa specifică agriculturii tradiționale sau importului de la mare distanță”.

Având în vedere starea HoReCa din anul trecut marcat de pandemia de coronavirus, Microgreens România a fost afectată de această situație, înregistrînd o cifră de afaceri mai mică cu 30% față de 2019.

Direcția majoră de dezvoltare a companiei se concentrează pe Urban Farming – respectiv pe echipamente care permit cultivarea plantelor în mediul urban, în magazine sau la sediul clienților, chiar in locul în care sunt cumpărate sau folosite.Microserele sau echipamentele de creştere hidroponică pe verticală o să aibă în viitor o componentă foarte importantă şi în politicile smart şi green city. Sunt paşi importanţi de făcut şi în această direcţie, mai ales pe doi piloni foarte importanţi, învăţământ şi sănătate.

Echipamentele dezvoltate și produse de Microgreens România se numesc microsere și acoperă două nevoi de business:

-microsere de mare capacitate, instalate în magazine mari de tip cash&carry (Metro și Selgros) si retail modern (Kaufland) , care produc în principal plante aromatice. Astfel se asigură disponibilitatea locală a unor produse ultra-fresh tot timpul anului, eliminând nevoia de importuri.
– microsere de capacitate medie, instalate în magazine de tip retail (Mega Image) sau în locațiile afacerilor Horeca (restaurante, hoteluri, săli de evenimente), care produc în principal microplante.Acestea si-au facut deja loc si casele catorva romani pasinati de hrava verde si sanatoasa. Acest model de cultivare permite reducerea semnificativă a costurilor de producție și transport și, pe cale de consecință, a costurilor de achiziție la client.

Oficialii Microgreens ne-au declarat: “Unul dintre obiectivele pe care ni le-am propus la Microgreens România este producția locală de hrană pe tot timpul anului, astfel încât consumatorul social responsabil să aibă de ales. Iar când vorbesc de local, nu mă refer doar la faptul că producem la noi în țară plante pe care altfel ar trebui să le importăm, precum busuiocul sau coriandrul. Am în vedere o producție ultra-locală, care să se desfășoare chiar în locul unde se vând plantele, se consuma sau se prelucreaza Acesta este motivul pentru care am investit și vom continua să investim în Microsera.
Microsera este practic o seră în miniatură, compactă, care folosește tehnologii de vertical indoor farming. Avantajul este că e suficient de mică astfel încât să poată fi instalată în supermarketuri, dar și suficient de productivă astfel încât să acopere necesarul de consum hyperlocal.
Deocamdată suntem încă la început, dar startul e promițător. Avem microsere în Kaufland, Metro și Selgros, în București. Curând vor fi instalate noi microsere în țară, începând cu marile centre urbane. Chiar dacă vom acoperi doar un segment restrâns din necesarul de fructe, legume și verdețuri proaspete, acest lucru va fi realizat la nivel național. Și sper să fie un exemplu, să arate că se poate.
Mi-aș dori ca peste câțiva ani să nu mai importăm roșii din Olanda, castraveți din Turcia sau cartofi din Egipt. Tehnologiile pentru agricultura în mediu controlat există de mult timp și nu sunt rocket-science. Este adevărat, ne trebuie fonduri și voință, dar putem începe chiar de mâine să producem local mai multă hrană. Pentru că viitorul nu poate fi decât unul social responsabil”.

 

BVBStiri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (18/06/2021)

Reziliere Contract CTE Iernut

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (18/06/2021)

Convocare AGEA pentru data de 11 august 2021

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (18/06/2021)

Actualizarea politicii de remunerare a actionarilor

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (18/06/2021)

Alocare actiuni SOP2019 - persoane cu responsabilitati de conducere

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/06/2021)

Autorizare membru al Consiliului de Administratie