Update articol:
Băncile din România lansează campania #DreptulLaBanking

Peste 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la bănci (video)

Peste 485.270 de persoane fizice au contractat credite ipotecare/imobiliare de la bănci și au achiziționat locuințe sau au realizat alte investiții imobiliare. Numărul debitorilor persoane fizice cu credite ipotecare este de 283.769 și numărul debitorilor persoane fizice cu alte credite pentru investiții imobiliare este de 201.505, arată datele Băncii Naționale a României, la finele anului 2019, arată mai multe bănci, care au lansat, astăzi, campania #DreptulLaBanking, prin care își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg despre rolul de facilitator al dezvoltării și prosperității pe care îl au băncile și despre cum pot beneficia românii și societatea de toate instrumentele.

Publicată de Geo Scripcariu pe Marţi, 4 februarie 2020

 

 

Conform comunicatului, valoarea creditelor ipotecare și pentru alte investiții imobiliare se ridică la 20 miliarde de euro, ceea ce reprezintă 10% din Produsul Intern Brut al României. Aproximativ 100.650 companii se dezvoltă cu finanțare de la băncile din România, potrivit datelor la finele anului 2019. Valoarea finanțărilor acordate de bănci companiilor se cifrează la 25 miliarde de euro, la finele lunii noiembrie 2019. Pentru dezvoltarea IMM-urilor, antreprenorii au contractat finanțări de la băncile din România în valoare de 17 miliarde de euro, potrivit datelor din luna noiembrie 2019.

Românii fac aproximativ 885 milioane de tranzacții electronice în siguranță anual prin intermediul băncilor din România, mai transmis băncile. În agricultură, românii au contractat credite de peste două miliarde de euro,  potrivit datelor aferente lunii septembrie 2019.  

Prin această Campanie, băncile doresc să deschidă o conversație necesară cu societatea, care să acopere toate aspectele despre ceea ce reprezintă băncile și ce înseamnă activitatea bancară.

Prin această campanie, băncile din România s-au unit în efortul de a-i susține mai bine pe românii care își încredințează resursele băncilor, în prezent fiind peste 15 milioane de deponenți. Astfel, acestea se angajează să aducă sistemul financiar-bancar mai aproape de oameni, reducând diferenţa dintre oamenii care au dreptul la banking şi cei care îl utilizează efectiv.

Campania își propune să contribuie la creșterea nivelului de educație financiară în rândul consumatorilor, până în prezent, peste un milion de români beneficiind de cursuri gratuite de educație financiară realizate de sistemul bancar din România.