Update articol:

TAROM Tehnic, noua entitate care va furniza servicii de întreţinere şi reparaţii pentru aeronave civile

Tarom Foto Facebook

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române a înfiinţat TAROM Tehnic, o nouă entitate dedicată furnizării de servicii de întreţinere şi reparaţii pentru aeronave civile, cu specializare pe modelele Boeing, Airbus şi ATR.

Potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis joi AGERPRES, noua entitate va continua tradiţia şi expertiza echipelor tehnice ale fostei Direcţii Tehnice TAROM.

“Prin această transformare strategică, TAROM răspunde nevoii de modernizare şi eficientizare a operaţiunilor, dar şi cererii unei pieţe extinse de clienţi, incluzând companii aeriene internaţionale şi operatori de transport cargo. Această iniţiativă face parte din planul de restructurare a TAROM, esenţial pentru respectarea condiţiilor impuse de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat. Astfel, TAROM Tehnic începe activitatea cu un obiectiv clar: să devină un jucător de referinţă în industria regională de servicii de întreţinere şi reparaţii aeronave. Transformarea TAROM prin implementarea planului de restructurare agreat cu CE a condus la îmbunătăţirea rezultatelor financiare ale companiei în 2024. Astfel, după ce a înregistrat pierderi anuale semnificative în ultimii 8 ani, compania a redus pierderile la mai puţin de o treime în 2023, iar pentru anul 2024 estimează revenirea la rezultate pozitive”, se precizează în comunicat.

Noua companie va genera venituri de până la 10 milioane euro în primul an de operare şi o creştere prognozată la 30-35 milioane euro în următorii 3-5 ani. “Noua companie va adresa un segment foarte dinamic al pieţei de aviaţie din Europa, respectiv segmentul întreţinerii de aeronave comerciale şi Cargo, certificările şi competenţele multi marcă (Boeing, Airbus şi ATR) reprezentând un avantaj în raport cu principalii competitori din segment”, se menţionează în comunicat.

Angajaţii aferenţi diviziei tehnice actuale a TAROM vor fi integraţi în noua companie, menţinând acelaşi tip de contracte şi condiţii de muncă. TAROM Tehnic va funcţiona sub o organigramă adaptată, menţinând un flux operaţional coerent şi eficient. Astfel, un număr de aproximativ 300 de angajaţi alocaţi activităţilor din cadrul Direcţiei Tehnice vor fi transferaţi către noua societate. Conform prevederilor legale referitoare la divizare, angajaţii vor fi preluaţi cu aceleaşi drepturi şi condiţii, fără a exista modificări ale contractelor lor.

Totodată, vor fi înfiinţate noi poziţii în cadrul societăţii, pentru facilitarea dezvoltării competitive a companiei, creându-se astfel noi locuri de muncă. Performanţa tuturor angajaţilor TAROM Tehnic va fi evaluată pe baza unui sistem de management al performanţei similar cu cel implementat în cadrul companiilor etalon din industrie, precum Lufthansa Technic sau altele.

În ceea ce priveşte stabilitatea şi continuitatea activităţilor, Tarom Tehnic va încheia un contract de mentenanţă şi reparaţii cu TAROM, care să asigure serviciile tehnice pentru întreaga flotă.

“Eficientizarea operaţiunilor este un obiectiv cheie al TAROM Tehnic, vizând modernizarea proceselor de întreţinere şi reparaţii, precum şi reducerea timpului de inactivitate a aeronavelor prin utilizarea tehnologiilor avansate. Acest lucru permite o mai mare flexibilitate operaţională şi o creştere a calităţii serviciilor oferite. Diversificarea portofoliului de clienţi reprezintă un alt pilon strategic, prin extinderea serviciilor către companii aeriene internaţionale, inclusiv operatori de tip low-cost, linie şi cargo. Acest demers îşi propune să atragă clienţi noi şi să maximizeze utilizarea capacităţilor disponibile. Ca prim pas strategic, noua companie îşi propune să abordeze toate companiile care operează zboruri pe aeroportul Otopeni în vederea încheierii unor contracte de întreţinere ce vizează operaţiuni de întreţinere linie şi în hangar, beneficiind de poziţionarea hangarului în incinta aeroportului Otopeni”, notează compania.

De asemenea, parteneriatele strategice vor juca un rol esenţial, prin colaborări cu lideri din industria aviatică.

“Aceste parteneriate vor permite companiei să ofere o gamă completă de servicii, crescând competitivitatea şi vizibilitatea TAROM Tehnic pe piaţa internaţională, dar şi atragerea unor potenţiali parteneri strategici şi investitori financiari ca etapă viitoare în dezvoltarea companiei. Serviciile de instruire şi certificare sunt parte integrantă a strategiei de dezvoltare. Programele oferite vor fi conforme cu reglementările EASA şi vor contribui la dezvoltarea competenţelor tehnice ale personalului, consolidând astfel poziţia companiei ca furnizor de servicii complete în domeniul întreţinerii aeronavelor de tip Boeing, Airbus şi ATR. Cu o viziune pe termen lung, TAROM Tehnic îşi propune să devină un centru de excelenţă în servicii tehnice pentru aeronave, contribuind la dezvoltarea unui ecosistem educaţional şi industrial care să sprijine creşterea competenţelor tehnice şi consolidarea poziţiei României în aviaţia regională. Totodată, TAROM îşi propune să continue procesul de restructurare prin reînnoirea flotei, optimizarea comercială (venituri auxiliare), eficienţă operaţională şi optimizarea costurilor”, susţin reprezentanţii operatorului aerian.

Pe data de 29 aprilie 2024, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat pentru restructurare în valoare de 95,3 milioane de euro destinat TAROM.

TAROM este o companie aeriană românească înfiinţată ca societate de stat în anul 1954. Aceasta a fost reorganizată conform OG din 1997 şi constituită ca societate pe acţiuni în baza Legii nr. 136/1998, devenind compania naţională de transport aerian a României.

Statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, deţine direct 97,25% dintre acţiuni. Restul acţionarilor minoritari sunt două companii publice: Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) – cu 1,44% şi Romatsa RA (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian) – cu 1,23%, precum şi un acţionar privat, Fondul de Investiţii Muntenia, care deţine 0,08% din total.

BVB | Știri BVB

S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. (H2O) (10/02/2025)

Indicatori operationali-cheie preliminari 2024

C.N.T.E.E. TRANSELECTRICA (TEL) (10/02/2025)

Completare Convocare AGAO din data de 24/25 februarie 2025

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (10/02/2025)

Informare Depozitarul Central - structura sintetica consolidata 05.02.2025

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (10/02/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 03.02.2025 - 07.02.2025