Update articol:

Anghel (ANPC): Atenție sporită la ofertele turistice!

Directorul general al ANPC, Paul Anghel. Directorul general al ANPC, Paul Anghel.

Paul Anghel, director general al ANPC, recomandă consumatoriilor, care vor să plece în vacanță în perioada sărbătorilor, să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă precum și de modalitatile de plată pentru a beneficia de o vacanță fără probleme.

Reprezentantul ANPC recomandă:

“Pentru a avea o vacanta fara probleme sfatuiesc consumatorii sa acorde atentie sporita inainte de achizitia unei vacante.

In acest sens, consumatorii trebuie sa solicite toate informatiile legate de destinatie, cazare, transport, serviciile de masa precum si de modalitatile de plata.

Informarea turistilor cu informatii privind oferta turistica, in vederea incheierii contractului

Agentia de turism are obligatia sa furnizeze turistilor, in scris, in vederea incheierii contractului, informatii referitoare la:

– localitatea de destinatie;

– ruta de parcurs;

– mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoria acestuia/acestora;

– tipul unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare a acestora;

– serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie;

– durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii;

– informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, precum si al asigurarilor de sanatate necesare pentru calatorie si sejur

– cuantumul avansului, daca este cazul, precum si termenul pentru achitarea restului de plata;

– numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul limita pentru informarea turistului, in caz de anulare a calatoriei turistice;

– posibilitati de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accidente si altele asemenea;

– durata pentru care opereaza oferta turistica.

Informarea turistilor cu informatiile de ordin general privind regimul pasapoartelor si al vizelor si formalitatile de sanatate necesare pentru calatorie si sedere

Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa comunice turistului, in scris sau prin orice alta forma corespunzatoare, inaintea incheierii contractului, informatiile de ordin general privind regimul pasapoartelor si al vizelor si formalitatile de sanatate necesare pentru calatorie si sedere.

Furnizarea in scris turistilor a informatiilor privind calatoria, inainte de data plecarii

Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa furnizeze in scris turistului, intr-un termen stabilit prin contract, inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:

– orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract;

– denumirea, sediul/adresa, numarul de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acesteia, cele ale autoritatilor locale care pot ajuta turistul in caz de nevoie. In cazul in care aceste reprezentante sau autoritati locale nu exista, turistul trebuie sa dispuna de un numar de apel de urgenta sau de orice alta informatie care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;

– pentru calatoriile si sederile minorilor, informatii care sa permita stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul sederii copilului;

– posibilitatea semnarii unui contract de asigurare facultativa, care sa acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenta, care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidentare sau de boala.

Furnizarea bonului de comanda turistilor si continutul acestuia

Agentia de turism touroperatoare sau detailista este obligata sa furnizeze turistului un bon de comanda numai in cazul solicitarii unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta agentiei de turism: contractul ia nastere in momentul in care turistul primeste confirmarea scrisa a rezervarii, ce se transmite de organizatorul sau detailistul calatoriei turistice, care actioneaza in numele organizatorului, in cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda.

In cazul in care continutul bonului de comanda difera de continutul confirmarii calatoriei turistice sau daca aceasta confirmare nu s-a facut in termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnarii bonului de comanda, turistul poate considera ca voiajul nu a fost rezervat si are dreptul la rambursarea imediata a tuturor sumelor deja platite.

Bonul de comanda cuprinde urmatoarele elemente:

– destinatia/destinatiile calatoriei turistice, durata si datele de sosire si de plecare;

– mijlocul/mijloacele de transport si categoria acestuia/acestora;

– tipul si categoria structurilor de primire;

– serviciile de masa(pensiune completa/demipensiune/mic dejun);

– programul turistic solicitat;

– numarul de persoane pentru care se comanda pachetul de servicii turistice, numarul de copii, varsta si actele de identificare a acestora;

– alte solicitari speciale.

Contractul, inmanarea unui exemplar turistului si respectarea clauzelor contractuale

Contractul cuprinde cel putin urmatoarele clauze:

– destinatia/destinatiile calatoriei turistice si, in cazul perioadelor de sejur, durata si datele de sosire si de plecare;

– mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele si locurile de plecare/sosire, la ducere si la intoarcere;

– in cazul in care pachetul de servicii turistice include si cazarea, adresa si categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, in conformitate cu reglementarile tarilor de primire;

– serviciile de masa furnizate: pensiune completa, demipensiune, mic dejun;

– daca realizarea pachetului de servicii turistice necesita un numar minim de persoane, data limita de informare a turistului privind anularea calatoriei turistice comandate;

– ruta;

– vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse in pretul total convenit al pachetului de servicii turistice;

– denumirea si sediul/adresa agentiei/agentiilor de turism organizatoare si, dupa caz, ale agentiei de turism detailiste si ale societatii de asigurari;

– pretul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor in care acesta poate fi modificat si tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, imbarcare/debarcare in porturi si pe aeroporturi, taxe de turist, daca acestea nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice;

– termenele si modalitatea de plata;

– solicitarile speciale ale turistului facute cunoscute agentiei de turism organizatoare sau celei detailiste in momentul efectuarii comenzii si acceptate de cele doua parti;

– termenele in care turistul trebuie sa transmita o eventuala reclamatie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a contractului de calatorie turistica;

– conditiile de modificare si de reziliere a contractului;

– obligatiile agentiei/agentiilor de turism in cazul anularii calatoriei, al inlocuirii sau al neasigurarii unor servicii;

– posibilitatea de transfer al contractului de catre turist unei terte persoane si modul de realizare a acestuia;

– eventualele modificari pe care agentia de turism le poate aduce serviciilor cumparate;

– raspunderea agentiei si despagubirea turistului in cazul nerespectarii clauzelor contractuale

– agentia de turism are obligatia sa inmaneze turistului un exemplar din contract, in toate cazurile;

– contractul poate fi prezentat si sub forma unui catalog, pliant sau alt inscris, daca turistul este informat despre aceasta si daca documentul contine informatiile prevazute mai sus.

Respectarea prevederilor legale privind asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism

Agentiile de turism au obligatia sa incheie polite de asigurare cu societati de asigurare agreate de Ministerul Turismului. In contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat intre agentiile de turism si turisti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt inscris) este obligatoriu sa se consemneze faptul ca turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei de turism, precum si conditiile si termenele in care turistul poate solicita plata despagubirilor.

BVBStiri BVB

ALTUR S.A. (ALT) (03/04/2020)

Comunicat reducere activitate

MedLife S.A. (M) (03/04/2020)

Raport conf. art. 82 din Legea 24/2017 - Februarie 2020

TURISM FELIX S.A. (TUFE) (03/04/2020)

Hotarari AGA O din 03.04.2020

FOND DESCHIS DE INVESTITII ETF TRADEVILLE (TVBETETF) (03/04/2020)

Notificare privind numarul si tipul de investitori