Update articol:
Alstom oferă soluții de inteligență artificială pentru a asigura distanțarea pasagerilor și siguranța în trenuri și stații

Covid-19: Panama Metro utilizează tehnologia de orchestrare a mobilității pentru a limita nivelul de ocupare la 40%

Alstom a lansat o nouă versiune a Mastria, prima soluție globală de orchestrare a mobilității și monitorizării multimodale, care utilizează inteligența artificială pentru a oferi operatorilor și autorităților de transport instrumente îmbunătățite pentru gestionarea fluxului de pasageri. Soluția permite operatorilor să își adapteze ușor și în timp real oferta proprie la diferitele cerințe de distanțare socială și cele privind adunările publice, cerințe apărute în urma pandemiei de Covid-19, potrivit unui comunicat de presă.

Mulțumită volumului foarte mare de informații procesate și învățării automate, Mastria oferă operatorilor o vizibilitate sporită asupra distribuirii și fluxului de pasageri din trenuri și stații, precum și abilități predictive îmbunătățite. Aceasta echivalează cu abilitatea de a anticipa și controla, în timp real, densitatea pasagerilor și operațiunile, adaptând, printre altele, frecvența trenurilor, capacitatea și numărul necesar de trenuri, precum și fluxul de pasageri în stații. Corelarea furnizării numărului de trenuri cu cererea optimizează condițiile de operare, inclusiv costurile, dovedindu-și utilitatea în special în gestionarea vârfurilor fluctuante ale cererii, cum ar fi în timpul orelor de vârf sau pe durata evenimentelor speciale sau restricțiilor speciale de mobilitate, cum se întâmplă în cazul pandemiei de Covid-19.

Noua implementare a Mastria colectează informațiile asociate cererilor pasagerilor prin intermediul senzorilor de greutate ai trenurilor, aparatelor de emitere a biletelor, semnalelor de trafic, sistemelor de gestiune, camerelor de supraveghere video și rețelelor mobile, pentru a oferi o imagine în timp real asupra fluxurilor de pasageri. Din acest punct, Mastria prelucrează informațiile și oferă operatorilor informațiile și recomandările necesare pentru a asigura și anticipa, în permanență, nivelurile exacte de ocupare, ca procent din capacitatea maximă. Sistemul are capacitatea de a sugera creșterea frecvenței trenurilor, redistribuirea fluxului de persoane către anumite stații, reajustările către alte sisteme de transport care afectează metroul, restricționarea accesului în stații sau chiar gestionarea distribuirii pasagerilor pe peroane pentru a-i alinia cu vagoanele cu mai mult spațiu ale unei anumite garnituri. Algoritmii predictibili ai Mastria anticipează aceste situații, permițând planificarea corespunzătoare a întregului sistem.

„Predictibilitatea înseamnă prevenție”, a afirmat Stephane Feray-Beaumont, Vicepreședinte pentru Inovare și Mobilitate Inteligentă din cadrul Alstom Digital Mobility. „Capacitatea acestui instrument de a analiza milioane de date în timp real face din acesta un aliat indispensabil pentru operatori în permanență, dar mai ales în contextul zilelor noastre. În termeni mai simpli, Mastria corelează oferta de transport cu cererea, indiferent de condiții. Toți experții sunt de acord că transportul public – și în special cel feroviar – va continua să reprezinte baza mobilității urbane. Inteligența artificială va reprezenta partenerul nostru optim de călătorie în această nouă eră a mobilității.”

Experiența Panama

La finele anului trecut, Alstom a implementat Mastria pentru Panama Metro. Obiectivul era acela de a analiza fluxurile de călători și a oferi un mijloc de evitare a saturației care apărea în momente imprevizibile și doar în anumite stații. În doar trei luni, și mulțumită tehnicilor de învățare aprofundată (rețele artificiale neurale care permit algoritmi de învățare automată), saturația localizată putea fi prezisă cu până la 30 de minute înainte de a fi vizibilă, permițând astfel luarea de măsuri de remediere prin care se reduceau cu 12% timpii de așteptare în stații. 

În prezent, ca răspuns la contextul Covid-19, se utilizează aceeași tehnologie pentru a adapta acțiunile operaționale care păstrează încărcarea garniturii la 40% din capacitatea sa maximă, conform recomandărilor autorităților sanitare naționale. Utilizând diferite surse de informații, cum ar fi informațiile despre călătorie sau greutatea vagoanelor, au fost dezvoltate noi caracteristici: monitorizare în timp real a densității și fluxurilor de pasageri din stații și trenuri, cu noi alerte predictive, simularea deschiderii și închiderii accesului în stații și analiza distribuirii pasagerilor pe întreaga lungime a garniturilor.

Tehnologia Mastria

Mastria se bazează pe patru funcții principale standard: monitorizare multimodală, gestionarea traficului, coordonarea operațiunilor și analiza predictivă. Aceste funcții prezintă o capacitate ridicată de configurare și pot fi combinate în funcție de nevoile operatorilor și în funcție de contextul rețelei de mobilitate globală.

Mastria preia date din sistemele externe de informare și comandă folosind conexiuni sigure de rețea. Este flexibilă și accesibilă, putând fi adaptată diferitelor rețele de transport de diverse mărimi. Mastria poate fi extinsă pentru a include noi linii sau mijloace suplimentare de transport. Numeroasele implementări-pilot ale tehnologiei cu inteligență artificială a Mastria au dat deja rezultate în Paris, Florența, Zaragoza și Panama.

BVB | Știri BVB

BURSA DE VALORI BUCURESTI SA (BVB) (06/12/2024)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (06/12/2024)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

OIL TERMINAL S.A. (OIL) (06/12/2024)

Informare privind autorizatia de antrepozit fiscal

EUR/RON Turbo Long 10/4.45/4.55 (EBEUROTL3) (06/12/2024)

Tranzactionare valoare rascumparare in piata RVSP pe 09 si 10 Decembrie 2024