Update articol:

Guvernul de la Tokyo: Mazda, Suzuki, Yamaha au falsificat datele privind emisiile poluante ale vehiculelor produse în Japonia

Sursa foto Mazda.com Sursa foto Mazda.com

Mazda: “Nu am falsificat sau alterat rapoartele asupra testelor de consum şi de emisii” * Joi, acţiunile Suzuki şi Yamaha au scăzut cu peste 5% în timp ce titlurile Mazda înregistrau un declin de 1,3%.

 

Companiile auto Mazda şi Suzuki, precum şi producătorul de motociclete Yamaha au recunoscut că au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale noilor vehicule şi economiile de carburant, a anunţat, astăzi, Guvernul de la Tokyo, transmit DPA şi Reuters.

Problema a apărut după ce Ministerul Transporturilor a cerut unui grup de 23 de producători de maşini şi de motociclete din Japonia să examineze procedurile lor de testare, în urma scandalului de la Subaru şi Nissan Motor.

La Suzuki, la aproape jumătate din cele 12.819 de vehicule noi, inspecţiile au implicat proceduri inadecvate, a anunţat Ministerul Transporturilor.

“Este o problemă majoră că ne confruntăm cu un număr atât de mare de vehicule, vom lua situaţia foarte în serios”, a afirmat preşedintele Suzuki, Toshihiro Suzuki, la o conferinţă de presă desfăşurată la Tokyo. Acesta şi-a cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate.

În 2016, Suzuki a recunoscut că a utilizat metode de testare care nu îndeplineau reglementările oficiale, informează Agerpres.

În schimb, proceduri inadecvate s-au descoperit la un număr mai mic de vehicule produse de Mazda şi Yamaha. La Mazda, sunt afectate 3,8% din cele 1.875 de vehicule inspectate în ultimii patru ani iar la Yamaha la 2,1% din cele 335 motociclete verificate în ultimii doi ani şi jumătate s-au utilizat metode inadecvate pentru testare a emisiilor poluante.

Şi reprezentanţii Yamaha şi-au cerut scuze clienţilor şi partenerilor de afaceri pentru problemele provocate.

Joi, acţiunile Suzuki şi Yamaha au scăzut cu peste 5% în timp ce titlurile Mazda înregistrau un declin de 1,3%.

În iulie, producătorul auto japonez Nissan a recunoscut că majoritatea uzinelor sale din Japonia au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale automobilelor.

Nissan, partenerul grupului auto francez Renault, nu a precizat în comunicat numărul vehiculelor afectate şi nici perioada de timp, în luni sau ani, în care au fost folosite aceste metode ilegale.

La cererea autorităţilor, Nissan a fost obligat începând din luna septembrie a anului trecut să deruleze o serie de inspecţii cu privire la modul în care sunt controlate vehiculele care ies de pe liniile de asamblare, după ce anterior a recunoscut că persoane neautorizate şi-au pus semnătura pe documentele de verificare. Cu prilejul anchetei interne, au ieşit la lumină şi alte practici incorecte pe care grupul auto le-a comunicat Ministerului japonez al Transporturilor înainte de a le dezvălui presei.

Nissan a subliniat că va lua măsuri pentru a evita reperarea acestor abateri în viitor, precizând că intenţionează să introducă un nou mecanism de testare.

Mazda: “Investigaţia a vizat ciclurile de testare JC081 şi WLTC2, iar rezultatele raportului au relevat faptul că nu a existat alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare”

Constructorul nipon de automobile Mazda a susţinut, astăzi, într-un comunicat de presă, că nu a falsificat sau alterat rapoartele asupra testelor de consum şi de emisii. “În urma solicitării Ministerului Infrastructurii, Transporturilor si Turismului (MLIT) din Japonia trimise producătorilor auto japonezi pe 9 iulie 2018, din cauza sesizării unor practici de testare frauduloase la alte companii, Mazda Motor Corporation a transmis un raport spre MLIT despre rezultatele unei investigaţii a testării pe bază de mostre, pentru consum şi emisii, în timpul inspecţiei finale a autovehiculelor. Investigaţia a vizat ciclurile de testare JC081 şi WLTC2, iar rezultatele raportului au relevat faptul că nu a existat alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare”, precizează constructorul auto.

Practic, din totalul celor 1.472 de vehicule testate, în cazul a 72 au fost identificate date de test care conţin erori de monitorizare a vitezei, iar compania niponă a identificat două posibile motive pentru aceste erori: în primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei, şi în al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector. “Toate datele de test au fost reexaminate şi rezultatele arată că nu există niciun efect asupra specificaţiilor de consum sau de emisii. Nu s-au identificat astfel de cazuri în procedura de testare WLTC”, notează sursa citată.

În urma testelor efectuate şi a datelor rezultate, Mazda a decis să ia o serie de măsuri pentru a preveni repetarea situaţiei, respectiv: sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei şi s-a majorat numărul de angajaţi care verifică datele inspecţiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei.

Ciclul de testare JC08 reprezintă reglementarea japoneză privind emisiile şi care, din anul 2005, a introdus un nou ciclu de test pe banc de testare dinamometrică pentru vehicule uşoare, de sub 3,5 tone. Testul reprezintă conducerea în traficul urban aglomerat, incluzând perioadele de ralanti şi alternarea frecventă între accelerare şi decelerare. Măsurarea se face de două ori, cu pornire la rece şi cu pornire la cald. Testul este utilizat pentru măsurarea emisiilor şi determinarea consumului de combustibil pentru vehiculele pe benzină şi motorină.

The Worldwide harmonized Light vehicles Test Cycles (WLTC – Ciclurile de Testare a Autovehiculelor Uşoare Armonizate la Nivel Mondial) sunt teste pe banc de testare dinamometrică pentru determinarea emisiilor şi a consumului de carburant la vehiculele uşoare.

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (20/10/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTN si EFSA

TERAPLAST SA (TRP) (20/10/2020)

Detalii teleconferinta T3/2020

Sphera Franchise Group (SFG) (20/10/2020)

Incheierea actelor juridice cu partile afiliate