Promateris (BVB: PPL), grup industrial român și lider în Europa Centrală și de Est în producția de ambalaje biodegradabile și compostabile, raportează o cifră de afaceri consolidată de 42,7 milioane de lei în primele trei luni ale anului 2022, o creștere cu 22% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, EBITDA de 4,6 milioane de lei și un profit net de 1,2 milioane de lei, potrivit unui comunicat.
„Rezultatele din primele trei luni ale anului 2022 sunt pozitive, având în vedere contextul de piață dificil determinat de războiul din Ucraina și de mediul inflaționist. Cifra de afaceri a depășit maximul istoric înregistrat în 2021, când Promateris a avut o creștere generală de 61% față de anul precedent. EBITDA s-a menținut la nivelul istoric al anului trecut, iar profitul net a înregistrat o scădere de 39% față de T1 2021, pe fondul situației economice ce a determinat creșterea abruptă a dobânzilor. Obiectivul nostru principal a fost creșterea vânzărilor, consolidarea poziției pe piețele în care activăm și securizarea clienților existenți, chiar dacă acest lucru a însemnat, punctual, o reducere a marjei datorită internalizării pe termen scurt a creșterilor de costuri. În 2022, vom continua strategia de investiții în dezvoltarea afacerilor grupului pentru consolidarea poziției de lider în regiunea Europei Centrale și de Est,” a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.
Promateris are o politică bazată pe creștere susținută prin realizarea de investiții în dezvoltarea de capacități de producție, dar și în diversificarea portofoliului de produse. În primul trimestru din 2022, acest lucru a condus la o creștere la nivelul amortizării echipamentelor, aspect care a avut un impact parțial și asupra rezultatului net înregistrat de companie pentru această perioadă. La nivelul EBITDA, compania a înregistrat o creștere de 1% față de T1 2021, reușind să mențină un nivel ridicat în contextul volatilității prețurilor materiilor prime, prin transferul unei părți semnificative din creșterile de preț pe lanțul valoric.
Creșterea datoriilor pe termen lung reconfirmă strategia Promateris de a continua investițiile în dezvoltarea companiei și a capacităților de producție. Promateris vizează consolidarea poziției de lider regional în Europa Centrală și de Est în producția de ambalaje cu amprentă redusă de carbon.