Update articol:

Purcari anunță venituri în creștere cu 25% în primul semestru 2019

https://purcari.wine/ https://purcari.wine/

Veniturile Purcari Wineries Plc au crescut cu 25%, in primul semestru al anului 2019, ajungând la 87,8 milioane RON, în timp ce EBITDA ajustata și Profitul Net ajustat au crescut cu 30% și, respectiv, 35% până la 30,1 milioane RON și 21,1 milioane RON corespunzator, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori Bucuresti.

„Clienții continuă să aprecieze calitatea excelentă la prețuri rezonabile pe care o oferim, iar situațiile noastre financiare o demonstreaza. Totul începe cu un produs excellent, cum sunt vinurile de Purcari. De exemplu, Chardonnay de Purcari, vintage 2018, a primit 97 de puncte la Decanter London, cucerind medalia de platină. În România, este comercializat la aproximativ 7 EUR preț la raft, în timp ce produsele concurente cu astfel de scoruri au deseori un preț de 10 ori mai mare. Dacă veți gusta acest produs, veți înțelege mai multe despre creșterea si financiarele noastre decât orice veți găsi în Excel-urile companiei”, a comentat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries.

„Au fost extrem de satisfăcătoare primele două luni cu echipa Purcari. Sunt impresionat de ceea ce am găsit aici, dar și de potențialul imens pe care îl avem încă în față. Pe măsură ce continuăm să creștem compania, ne-am stabilit scopuri foarte ambițioase și rezultatele din primul semestru sunt o dovadă a eforturilor semnificative depuse de echipă. Nu intenționăm să încetinim acest ritm”, a adăugat Eugen Comendant, Director Operațional Purcari Wineries.

Punctele cheie, prezentate de companie:

● Creștere puternică, vânzările accelerand ritmul la +25% an la an în 1S19, până la 88 milioane RON (față de +19% an la an în 1S18); Mult peste ghidajul de +18-22% acordat pentru întregul an 2019;

● Polonia a contribuit cel mai mult la creștere, +47%, ca urmare a unei performanțe îmbunătățite a brandului Bostavan; continuăm să ne concentrăm pe reînnoirea gamei Bostavan, în creștere cu 30% pe toate piețele, în beneficiul partenerilor și consumatorilor noștri;

● Marje solide, in pofida unui 1S sezonier sub 2S. Marja EBITDA de 34% și Marja normalizată a profitului net de 24% au beneficiat de o abordare prudentă pe partea de Cheltuieli Operationale, cât si de performanța bună la nivel de marje brute; Cheltuielile de Distributie și Marketing rămân stabile ca pondere in cifra de afaceri, în ciuda creșterii puternice; cheltuielile G&A au scăzut cu 8% an la an;

Grupul gestionează în jur de 1,400 de hectare de podgorii și operează patru platforme de producție în România și Moldova. Grupul este lider în segmentul de vinuri premium din România, cu o cotă de circa 25% și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 30 de țări.