Update articol:

Search Ads: Căutările de case pe Google au crescut semnificativ după perioada stării de urgență

Search Ads, agenție de marketing online cu expertiză în industria imobiliară, prezintă rezultatele unei analize referitoare la căutările românilor pe Google în materie de locuințe. Conform datelor obținute, respectiv diverse comparații pe căutările efectuate, izolarea socială a modificat preferințele locative ale românilor, care prezintă un interes crescut pentru achiziția de case. Spre exemplu, expresia „case de vânzare” a cunoscut o creștere de 83% în luna iunie, comparativ cu martie 2020.

„Am observat în ultimele luni o nouă tendință în materie de preferințe imobiliare, respectiv un interes crescut al românilor pentru achiziția de case, creat pe fondul perioadei de izolare socială. Pentru a veni în întâmpinarea acestei nevoi, dezvoltatorii imobiliari trebuie să-și aducă proiectele în atenția posibililor cumpărători prin diverse metode, cea mai potrivită în acest context fiind promovarea online”, a declarat Paul Smarandache, managing partner Search Ads.

Expresia „case de vânzare” a cunoscut o creștere de 83% în iunie 2020, comparativ cu iulie 2019, de la 14.800 la 27.000 de căutări pe Google. Cele mai multe căutări pe această expresie s-au înregistrat în București (cca. 30%), care se află la o distanță foarte mare de celelalte mari orașe precum Timișoara, Brașov, Cluj sau Constanța, care au între 3,5 și 4,4% dintre căutări. Cele mai căutate tipuri sunt casele normale, însă se observă și o ușoară creștere în ceea ce privește casele „pasive” sau „smart”.

De asemenea, căutările pe expresia ”case de vânzare București” se află la cel mai înalt nivel din ultimii ani. Aceasta a înregistrat în luna iunie 2020 o creștere de peste 80% comparativ cu iulie 2019, respectiv cu martie 2020, lună ce marchează începutul stării de urgență. Astfel, dacă în iulie 2019, dar și în martie 2020, această expresie era căutată de circa 8.000 de ori/lună, în iunie 2020 a înregistrat peste 14.800 de căutări.

Și căutările de apartamente au cunoscut creșteri, însă la un nivel mai scăzut față de cele de case. Expresiile „apartamente de vânzare” și „apartamente București” au cunoscut o creștere de circa 30% în iunie 2020, față de aprilie 2020 – care a fost cea mai slabă lună din această perspectivă. În ceea ce ține de tipul de apartament, topul preferințelor nu a suferit modificări, „apartamente de 2 camere” aflându-se în continuare cea mai căutată expresie, aproape dublu față de „apartamente 3 camere” și de opt ori mai accesată decât „apartamente 4 camere”.

Indiferent de expresia căutată, căutările în domeniu se fac preponderent de pe mobil, într-o proporție de circa 67,5%.

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (18/09/2020)

Aprobare Tribunal - fuziune prin absorbtie a companiilor de servicii energetice

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (18/09/2020)

Contract de imprumut cu Gocab Software

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (18/09/2020)

Convocare AGOA - 23 (26) octombrie 2020

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/09/2020)

Comunicat referitor la AGOA din 12.10.2020