Pe lângă despăgubirile plătite, Allianz-Ţiriac avea la finalul lunii decembrie 2022 peste 3 miliarde de lei în rezerve tehnice, care “garantează asiguraţilor că şi angajamentele viitoare faţă de ei vor fi îndeplinite”.
“Plata despăgubirilor este motivul pentru care un asigurător există. Anul trecut am plătit asiguraţilor noştri 1,2 miliarde de lei, echivalentul a aproape 16.000 de salarii medii, inclusiv taxe şi contribuţii, timp de un an. Aceste plăţi le-au permis să-şi continue viaţa fără să-şi folosească veniturile sau economiile pentru a acoperi cheltuieli neprevăzute, precum reparaţii ale locuinţelor, ale maşinilor, intervenţii chirurgicale sau întreruperi ale afacerilor. În 2023 ne propunem să ajungem la cât mai multe persoane şi companii cu asigurările noastre pentru a le garanta stabilitatea bugetelor într-un context de piaţă încă incert”, a declarat Virgil Şoncutean, CEO al Allianz-Ţiriac Asigurări.
Conform reprezentanţilor companiei, cea mai mare despăgubire din 2022 a fost de 5,2 milioane de lei şi a fost plătită în baza unei asigurări RCA pentru un accident auto care a avut loc în străinătate şi în urma căruia un pieton a decedat.
Totodată, pe linia asigurărilor de proprietăţi, cea mai mare despăgubire, în valoare de 3,8 milioane de lei, a fost plătită în urma unui incendiu la un parc de agrement.
“Despăgubiri similare au fost plătite în urma unei alunecări de teren care a afectat un parc fotovoltaic şi a unui incendiu care a distrus toate echipamentele de producţie ale unui client din industria textilă. În cazul clienţilor persoane fizice, cea mai mare plată efectuată în baza unei asigurări de proprietate s-a situat la aproape 800.000 de lei. Despăgubirea a fost plătită în urma unui incendiu care a afectat locuinţa. În cazul asigurărilor de sănătate, unde plăţile sunt frecvente, cea mai mare despăgubire plătită a fost de 92.000 de lei, pentru o intervenţie chirurgicală”, au subliniat reprezentanţii companiei.
Anul trecut, Allianz-Ţiriac a atras 600.000 de clienţi noi, extinderea portofoliului de clienţi fiind principala sursă a majorării volumului total al primelor brute subscrise.
“Conjunctura din piaţa RCA a avut un impact important asupra activităţii şi a portofoliului de clienţi, în special în prima parte a lui 2022, în condiţiile în care Allianz-Ţiriac şi-a demonstrat capacitatea de a găsi soluţii şi de a contribui la stabilitatea pieţei de asigurări. Cele mai puternice creşteri au fost înregistrate pe asigurări auto, agricole, facultative pentru locuinţe, sănătate şi viaţă”, precizează sursa citată.
Totodată, asigurările de viaţă, segmentul de business care beneficiază de o atenţie sporită din partea Allianz-Ţiriac în 2023, continuă să crească consecvent. Astfel, numărul de clienţi care au încheiat o asigurare de viaţă la Allianz-Ţiriac a crescut cu 20% în 2022, confirmând o schimbare structurală şi materializarea potenţialului de creştere.
“Profitul operaţional, suma rămasă după plata despăgubirilor, constituirea rezervelor şi deducerea cheltuielilor operaţionale, a fost de aproximativ 250 milioane de lei. Rata combinată, raportul dintre suma daunelor plătite şi a cheltuielilor administrative şi primele brute subscrise, s-a situat la 93% la finalul anului trecut”, susţin reprezentanţii Allianz-Ţiriac Asigurări.
Potrivit sursei citate, menţinerea pe trend pozitiv a profitabilităţii operaţionale, în contextul presiunii în creştere a daunalităţii a fost posibilă “datorită unei discipline riguroase a costurilor şi a rezultatului din activitatea investiţională”.
“Echivalenţa dintre despăgubiri plătite şi salarii are la bază un salariu mediu brut lunar de 6.400 de lei (3.760 lei net), echivalentul a 77.160 de lei pe an, conform datelor INS pentru perioada ianuarie – decembrie 2022”, precizează reprezentanţii companiei.
Allianz-Ţiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare şi asigurări şi cel mai valoros brand de asigurări din lume, potrivit celei mai recente evaluări Interbrand. În România, compania se bucură de stabilitate financiară şi de încrederea clienţilor de peste 29 de ani.