Update articol:
Pe cale să rateze ținta de reducere a poluării

Germania vrea să taxeze majoritatea emisiilor de carbon și să încurajeze dezvoltarea tehnologiei curate

Sursa Pixabay
„Este clar că prețul carburantului trebuie să crească”, a declarat Constanze Haug

Germania se pregătește să impună un plan de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în condițiile în care e pe cale să rateze obiectivul în această privință pentru 2020 și este deraiată de la ținta pentru 2030, potrivit Associated Press, citată de New York Times. Guvernul vrea să taxeze majoritatea emisiilor de carbon, să încurajeze oamenii să cumpere mașini și încălzitoare mai eficiente și să impulsioneze dezvoltarea tehnologiei curate pentru a atinge obiectivele pentru 2030.

Germania se pregătește să impună un sistem „cap-and-trade” (comerț cu emisiile/ o abordare pentru controlul poluării, oferind stimulente economice pentru obținerea reducerilor emisiilor) asupra emisiilor de carbon din sectoarele de încălzire și transport, crescând costurile.

Programul pe care îl are în vedere coaliția cancelarului Angela Merkel ar solicita companiilor petroliere să cumpere cote care costă între 30 de euro și 50 de euro (33 – 55 dolari) pentru fiecare tonă de dioxid de carbon pe care le emit combustibilii, potrivit oficialilor familiari cu discuțiile care au cerut să nu fie numiți înainte ca informațiile să fie publice, a aratat Bloomberg.

Planul are ca obiectiv o reducere mai rapidă a gazelor cu efect de seră în toată Germania, care este pe cale să rateze obiectivele stabilite prin Acordul de la Paris privind schimbările climatice din 2015. Distribuitorii de benzină și motorină conduși de BP Plc și Royal Dutch Shell Plc ar trebui să înregistreze conținutul de carbon al tranzactiilor. Aceste costuri s-ar transfera in ceea ce plătesc consumatorii la pompă.

„Este clar că prețul carburantului trebuie să crească”, a declarat Constanze Haug,  manager principal al grupului de cercetare Adelp din Berlin: „În cazul în care coridorul de preț al carbonului nu este conceput în mod inteligent, acesta ar putea eroda sprijinul pentru politica climatică.”

Potrivit The Economist, se estimează că pachetul total va costa 40 miliarde EUR (44 miliarde USD) pe parcursul a patru ani. Însă pentru a evita încălcarea datoriei, limitată constituțional, guvernul poate propune finanțarea unor proiecte cu „obligațiuni climatice” scumpe, emise investitorilor privați. Reducerea emisiilor este importantă, dar la fel și echilibrarea bilanțurilor, notează The Economist.