Update articol:
Ziua Mondială a Bicicletei

Nicuşor Dan: Trebuie să stimulăm transportul alternativ

nicusor dan Ziua Mondiala a Bicicletei

Trebuie să stimulăm transportul alternativ, a spus, azi, Primarul General, Nicuşor Dan. El a participat, alături de Preşedintele României, Klaus Iohannis şi Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tanczos, cu ocazia Zilei Mondiale a Bicicletei, la o dezbatere pe tema transportului sustenabil în România, organizată de Asociaţia Green Revolution, în Parcul Regele Mihai I.

Primarul General, Nicuşor Dan, a subliniat importanţa mijloacelor de transport alternativ, explicând care sunt paşii care trebuie făcuţi pentru îmbunătăţirea mobilității în oraş: realizarea unei infrastructuri pentru biciclete, modernizarea transportului public, un mai bun management al traficului și valorificarea centurii feroviare prin realizarea metroului de suprafață:

“Trebuie să stimulăm transportul alternativ şi sunt convins că, în momentul în bicicliştii vor avea infrastructura de care au nevoie, comunitatea acestora va creşte semnificativ.

De multă vreme autoturismul nu mai reprezintă simbolul prestigului social, ci dimpotrivă, alegerea mijloacelor de transport public sau alternativ reprezintă o formă de participare la colectivitate, de responsabilitate socială.

In spiritul acestui principiu am lansat, la sfârşitul săptămânii trecute, proiectul ‘Străzi deschise’ tocmai pentru a transmite acest mesaj simbolic, care încurajează bucureştenii să meargă pe jos sau cu mijloacele de transport alternativ”.

Este necesară o strategie a parcării

Referitor la pistele de biciclete, Primarul General a explicat că una din problemele întâmpinate de autorităţile locale în realizarea infrastructurii pentru biciclete o reprezintă numărul foarte mare de maşini, majoritatea acestora fiind parcate pe trotuare sau pe prima bandă a şoselelor:

“Trebuie să avem o strategie de parcare – care presupune colaborări cu parcările private sau stimularea oamenilor de a parca şi în locuri mai îndepărtate faţă de destinaţie. Trebuie să ne asumăm că este nevoie să creştem preţul parcării, pentru a crea acel echilibru în mobilitatea unui oraş.

Avem avantajul că ne putem inspira din experienţa oraşelor occidentale: trebuie să alocăm bani pentru transportul public, trebuie să avem curajul să afirmăm că parcarea nu e un drept absolut şi, treptat, vom replica modelul de succes al oraşelor pe care le vizităm în vacanţă”.

Totodată, Nicuşor Dan a declarat că, în ceea ce priveşte infrastructura destinată bicicletelor, conform proiectului său electoral, se vor realiza în Capitală, în trei ani, 135 de kilometri de piste de biciclete.

Modernizarea transportului public, esenţială pentru mobilitatea în Capitală

O altă problemă care influenţează decisiv mobilitatea în Bucureşi o reprezintă transportul public, care are nevoie de investiţii masive. Primarul General a reamintit că a semnat recent un contract cu Astra Vagoane, pentru 100 de tramvaie, care vor veni începând de anul viitor, dar că necesarul de mijloace de transport în comun este mult mai mare:

“În Bucureşti avem 150 de km de linie de tramvai, care este, după metrou şi viitorul metrou de suprafaţă, mijlocul de transport utilizat de cei mai mulţi călători. Construcţia sau reabilitarea unui kilometru de linie de tramvai costă 7 milioane de euro, ceea ce înseamnă că 50 de km costă 350 de milioane de euro – o sumă considerabilă. De asemenea, Bucureştiul are nevoie de încă 200 de tramvaie, pentru care sunt necesare 500 de milioane de euro.”

În ceea ce priveşte managementul traficului şi Smart City, Primarul General a mai explicat că în PNRR există o secţiune dedicată acestui domeniu, iar Primăria Capitalei va aplica pentru finanţare.

Metroul de suprafaţă va valorifica linia de centură feroviară existentă

Nicuşor Dan: “Ne-am angajat faţă de Comisia Europeană să facem 37 de kilometri de bandă unică anul acesta, pe care o vom face luând din prima bandă sau, în unele zone, pe linia de tramvai.

Susţin cu tărie proiectul metroului de suprafaţă pe infrastructura CFR existentă, atât pentru Bucureşti, cât şi pentru judeţul Ilfov, pentru că trebuie să profităm de această oportunitate, a existenţei unei linii de centură feroviară, cu multe gări interioare. Cu investiţii medii am putea ajunge, de exemplu, cu metroul de suprafaţă la Afi Controceni sau în Rahova şi să rezolvăm toată problema traficului din zona de sud, până când se va construi metroul în zona Giurgiului-Ferentari”.

BVBStiri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (18/06/2021)

Reziliere Contract CTE Iernut

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (18/06/2021)

Convocare AGEA pentru data de 11 august 2021

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (18/06/2021)

Actualizarea politicii de remunerare a actionarilor

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (18/06/2021)

Alocare actiuni SOP2019 - persoane cu responsabilitati de conducere

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/06/2021)

Autorizare membru al Consiliului de Administratie