Update articol:

2Performant a încheiat anul 2024 cu pierderi de 1,35 milioane lei

2Performant a încheiat anul 2024 cu pierderi de 1,35 milioane lei, faţă de un profit net de 869.432 lei, conform datelor transmise luni Bursei de Valori Bucureşti, potrivit Agerpres.

Veniturile din exploatare ale 2Performant Network au înregistrat un avans de 8,42% în 2024 comparativ cu anul precedent, ajungând la 56,8 milioane lei. De asemenea, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 4% faţă de 2023, atingând 48 milioane lei.

“Din cifra de afaceri de 48 milioane de lei realizată în 2024, România a contribuit cu 88%, în timp ce 12% din venituri au provenit de pe piaţa externă. 2Performant a înregistrat o creştere de 4,8% pe piaţa internă, confirmând poziţia de lider pe plan local, în timp ce piaţa externă a avut o scădere de 2,5% comparativ cu anul precedent”, se menţionează în comunicat.

Un alt aspect pozitiv este creşterea de 10% a veniturilor din operaţiuni, precum şi cea de 45% a veniturilor din producţia de active fixe tangibile şi intangibile, care au ajuns la 8,7 milioane lei în 2024.

Cheltuielile totale ale 2Performant au ajuns la 58 milioane de lei în 2024, marcând o creştere de 12,8% faţă de anul precedent. Cea mai mare pondere în această creştere a fost reprezentată de alte cheltuieli de exploatare, care s-au majorat cu 9%, ajungând la 42,6 milioane de lei. Din această sumă, 73% reprezintă comisioanele plătite afiliaţilor, care au crescut cu 8%.

O contribuţie importantă în totalul costurilor a fost adusă de cheltuielile cu personalul, care au crescut cu 15%, până la 12.2 milioane de lei. Această creştere a fost determinată de ajustările salariale necesare în contextul economic actual, precum şi de schimbările structurale din cadrul departamentelor. La finalul anului 2024 numărul membrilor echipei 2Performant a fost de 441, comparativ cu 49 de la finalul lui 2023.

Rezultatul din exploatare s-a deteriorat, trecând de la un profit de 948.800 de lei în 2023 la o pierdere din exploatare de 1,35 milioane de lei în 2024, ceea ce reprezintă o scădere de 238%.

Cheltuielile financiare au înregistrat o creştere de 85% faţă de anul anterior, influenţate de volumul advertiserilor externi, de fluctuaţiile cursului valutar asociate tranzacţiilor cu aceştia şi de cheltuielile cu dobânzile. Din totalul cheltuielilor financiare, în valoare de 364.000 lei, 318.000 lei au reprezentat cheltuieli cu dobânzile. Rezultatul financiar pentru această perioadă a fost negativ, înregistrând o pierdere de 136.000 lei.

Indicatorul EBITDA ajustat a înregistrat o scădere de 21,64% în 2024, reflectând impactul contextului economic asupra performanţei financiare. Profitul brut s-a transformat într-o pierdere de 1,35 milioane de lei, influenţată parţial de provizioanele constituite în urma notificării primite de la un client din portofoliu, care a anunţat deschiderea procedurii generale de insolvenţă.

“Am terminat anul cu o creştere de 4% a cifrei de afaceri, până la 48 de milioane de lei, EBITDA pozitivă în valoare de 1,9 milioane lei şi o pierdere netă de 1,35 milioane lei. Nu sunt cifrele pe care ni le-am propus la începutul anului, însă sunt rezultate bune, care ne permit o accelerare a creşterii în următorii ani. (…) 2024 a fost un an de construcţie pentru noi – dificil, dar necesar pentru viitorul companiei. Avem acum o echipă solidă, un produs matur, un model de business mult mai profitabil şi o tranzacţie strategică aproape finalizată. 2025 va fi despre accelerarea creşterii şi despre consolidarea poziţiei noastre regionale”, a declarat Dorin Boerescu, CEO & co-fondator al companiei, citat în raport.

2Performant, prima companie de tehnologie listată la Bursa de Valori Bucureşti, este liderul pieţei de marketing afiliat din România. Cu 17 ani de experienţă şi o viziune unică la nivel global despre gamificarea colaborărilor în digital marketing, validată în piaţa din România şi cu un potenţial de creştere ridicat la nivel global, 2Performant a intermediat peste 13,8 milioane de vânzări online, în valoare de 675 milioane de euro, generate prin mai mult de 751 milioane de click-uri pentru mii de magazine online din peste 30 de industrii.

Modelul de business 2Performant gravitează în jurul platformei tehnologice 2Performant.com, pe care compania o dezvoltă, optimizează şi monetizează prin intermediul marketingului afiliat. 2Performant oferă companiilor, antreprenorilor şi specialiştilor în marketing digital o infrastructură tehnologică avansată, un cadru legal şi fiscal bine definit, precum şi know-how-ul necesar pentru a facilita colaborări eficiente, corecte şi transparente.