Update articol:
Interviu cu Stefano Albarosa, CEO Ford Trucks România (Cefin Trucks)

”Marea responsabilitate a Guvernului este să evite cu orice cost blocaje de ordin financiar”

Reporter: Ați anunțat că vânzările Ford Trucks în 2019 aproape s-au dublat față de cele din 2018, iar pentru anul 2020 se preconizează o creștere cu peste 20%. Cum sunt influențate aceste estimări de epidemia de coronavirus?

Stefano Albarosa: Este încă devreme să putem anticipa efectele pe termen lung ale epidemiei de Coronavirus. Pentru moment, prioritatea noastră fiind siguranța la locul de muncă a angajaților, siguranța clienților și să continuăm livrarea serviciilor zilnice. Ford Trucks este parte a unor domenii strategice în economie, precum transporturile, construcțiile și vehiculele specializate, astfel că este foarte important să fim alături de partenerii noștri și să mergem mai departe împreună. Pentru moment ne păstrăm estimările, însă urmărim îndeaproape evoluția și ne adaptăm pe parcurs.

 

Reporter: Cum va așteptați să evolueze vânzările pentru segmentul de transport, pentru segmentul de construcţii și pentru segmentul de vehicule specializate?

Stefano Albarosa: Nu putem face o estimare a pieței totale, însă cu siguranță este foarte importantă și poziția autorităților în această situație. Marea responsabilitate a Guvernului este să evite cu orice cost blocaje de ordin financiar. Este important să nu blocăm economia, care are nevoie de susținere, de măsuri clare și realiste. Este timpul pentru stimulente reale, de investiție și finanțare în infrastructură, în proiecte publice.

Trebuie evitată crearea senzației de incertitudine, atât pentru cetățean cât și pentru persoanele juridice. Incertitudinea poate să devină frică și panică, și asta să blocheze dezvoltarea.

Economia are nevoie de lichiditate în sistem, pentru a evita blocaje de plată.

 

Reporter: Care sunt principalele municipii unde ați distribuit vehicule municipale?

Stefano Albarosa: Putem enumera principalele municipii în care am distribuit Ford Trucks, acestea fiind: Constanța, București, Baia Mare, Pitești, Bacău, Tulcea, Cluj, Oradea, Brașov, Roman

 

Reporter: Care considerați că e necesarul de vehicule municipale în România?

Stefano Albarosa: Deși în ultimii ani vânzările de vehicule municipale au fost la un nivel bun, acoperind necesarul imediat al pieței, considerăm că în următorii ani ar trebui înnoit întreg parcul de vehicule de acest tip, ceea ce înseamnă peste 500 de unități.

 

Reporter: Intenționați să distribuiți vehicule din România și în alte țări?

Stefano Albarosa: Intrevedem multe oportunități în dezvoltarea business-ului nostru la nivel național, astfel că nu avem în plan pe termen scurt și mediu expansiunea pe plan internațional.

 

Reporter: Care este impactul dezvoltărilor tehnologice în domeniul dumneavoastră?

Stefano Albarosa: Tehnologia avansează cu rapiditate, permanent căutându-se soluții care să asigure eficiență, confort, siguranță și reducere de costuri. În ceea ce privește Ford Trucks, printre noutăți pot menționa: capacitate de încărcare mai mare cu un consum mai mic de carburant, ceea ce se traduce într-un cost mic/ tonă transportată; motoare cu un cuplu mai mare (de la 2.150 Nm la 2.500 Nm); un volum mai mare transportat (autobasculante 8×4 cu volum de 22 mc și mixere de beton 8×4 cu volum de 10 mc); confort sporit – cutie de viteză automată atât pentru autobasculante, cât și pentru mixerele de beton; siguranța în exploatare (cutie de viteză automată cu funcția Rocking Mode + sisteme de monitorizare a flotelor).

Cu referire la întreaga piață, cuvântul cheie este inovație. Ne îndreptăm astfel atenția asupra motoarelor electrice, sisteme de monitorizare și gestiune a flotelor integrate cu sistemele de contabilitate și platforme inteligente de gestionare a curselor.

 

Reporter: Cum vedeți tendința de trecere la vehicule electrice/hibride?

Stefano Albarosa: În ceea ce privește propulsiile viitorului, cred mai mult în electric decât în alte surse de alimentare a motorului termic (GPL, CNG, Hybrid etc), existând în această zonă încă mult spațiu de îmbunătățit. La nivel de performanță, nu se pot compara motoarele electrice cu cele termice: raportul greutate/ putere și cuplu este net superior, iar motoarele electrice necesită costuri de mentenanță minime.

 

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (27/11/2020)

Comunicat referitor la comentarii media

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (27/11/2020)

Autorizatie ASF - Modificare act constitutiv

ELECTROARGES SA (ELGS) (27/11/2020)

Prelungire mandat reprezentant permanent Benjamins United SRL