Update articol:

Peste 50% din halele la cheie TeraSteel merg la export

TeraSteel, parte a Grupului TeraPlast, producător de panouri termoizolante, structuri zincate și hale la cheie, a avut o creștere de 13% a suprafeței medii a halelor la cheie realizate în 2018, pe fondul cererii mai mari și a creșterii capacității de producție, precizează compania într-un comunicat de presă.

Astfel, suprafața medie a halelor realizate a crescut de la 590 metri pătrați în 2017, la 670 metri pătrați la finele anului trecut. Comenzile din afara țării le-au întrecut pe cele de pe plan local, 54% din comenzile de hale la cheie TeraSteel provenind din străinătate.

Halele la cheie marca TeraSteel au avut predominant destinații de hale de depozitare, care au reprezentat cea mai mare proporție din numărul de comenzi, urmate de halele de producție și cele destinate industriei ușoare. O evoluție interesantă a avut piața din Ungaria, unde programele de accesare de fonduri europene au influențat destinațiile halelor contractate, clienții orientându-se spre ferme solare și clădiri agrozootehnice.

Lansarea, în 2015, a conceptului de hale la cheie s-a dovedit a fi un pariu câștigător pentru TeraSteel. Contractarea de hale la cheie a intrat pe un trend crescător începând cu 2017 și a continuat și în 2018. Evoluția din primele luni ale anului ne face să fim optimiști și estimăm că 2019 se va înscrie în aceeași linie cu anii precedenți. Cu toate acestea, estimările indică o contracție de 4-5% a sectorului de construcții în acest an, scădere provocată de mai multe cauze, de la evoluția internă a economiei, la creșterea constantă a prețului materialelor de construcții și până la o eventuală scădere a puterii de cumpărare”, a declarat Cosmin Pătroiu, CEO TeraSteel.

TeraSteel a lansat conceptul de hale la cheie în 2015. De atunci și până în prezent, compania a finalizat peste 130 de astfel de proiecte. Halele la cheie produse de TeraSteel se remarcă prin durabilitatea în timp, protecția anticorozivă, modularitate și rapiditatea în montare/demontare. Mai mult, consumul mic de oțel, reducerea consumului de beton și armătură la fundații, asigură un cost total de construire mai mic, precum și amprenta de CO2 redusă, astfel că acestea pot fi considerate „clădiri verzi”, se menționează în comunicat.

TeraSteel vizează o creștere a afacerilor de peste 15% anul acesta. TeraSteel deține trei fabrici: două în România și una în Serbia, inaugurată în anul 2017. Fabrica din Serbia, prima fabrică deschisă în străinătate după 1990 și aflată integral în proprietatea unei companii private românești, deservește țări precum Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croația și Muntenegru, dar și piețe secundare precum Ungaria, sudul României și nordul Greciei. Ponderea TeraSteel în veniturile consolidate ale Grupului TeraPlast în 2018 este de 33%.